וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-700 רקטות ו-4 הרוגים ביומיים: השדרוג של חמאס מאז צוק איתן

6.5.2019 / 0:24

למרות הפערים בין צה"ל לפלגים הפלסטיניים, הצליח הארגון להביא להישג צבאי בסבב הלחימה הנוכחי. בכיר במערך ההגנה האווירית אמר לוואלה! NEWS כי צה"ל הצליח לשבש את תכניות האש של חמאס - אולם הנתונים בפועל מוכיחים אחרת

טיל נ"ט שירה החמאס לעבר גשר הרכבת בשדרות וממנו נהרג משה פדר ז"ל/עריכה: ניב מעוז

מאז מבצע צוק איתן הדגישו בצה"ל כי נקודת הפתיחה של הצבא שודרגה לכל יום קרב, הסלמה או מערכה עתידיים ברצועת עזה. התכניות האופרטיביות עברו ריענון והתאמות, תרגילים נערכו לשמירת המוכנות, משאבים הוקצו וכוחות הועברו משגרת האימונים לטובת תגבור המערכים השונים. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, דאג להבהיר עם כניסתו לתפקיד את החשיבות שבשיפור היכולות הקטלניות של צה"ל.

מהצד השני, גם הזרוע הצבאית של חמאס נערכה למלחמה עם ישראל. בשנים האחרונות הארגון שדרג את היקף אמצעי הלחימה והאימונים ואת איכותם. כבר לפני כמה חודשים הכריזו בחמאס כי במסגרת הפקת הלקחים הוקם חמ"ל משותף עם הג'יהאד האסלאמי, במטרה לאחד כוחות בזמן אמת.

לקריאה נוספת בנושא
היום הכי קטלני מאז "צוק איתן": 4 הרוגים מפגיעת רקטות ברחבי הארץ
שרים בקבינט: סבב הלחימה יימשך, האירוויזיון אינו שיקול
בניין שהסתיר מנהרה, מבנה סייבר וביטחון הפנים: יעדי חמאס שהושמדו

טילים מעזה לכיוון ישראל, 5 במאי 2019. רויטרס
חמאס שדרג את היקף ואיכות אמצעי הלחימה והאימונים. ירי רקטות מעזה/רויטרס

ביום שישי ירה צלף של הג'יהאד לעבר החפ"ק (חדר פיקוד קדמי) של מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, וגרם לפציעתם של קצין גששים ושל מש"קית דובר צה"ל. בתגובה ירו טנקים לעבר עמדות חמאס לאורך הגבול ושלושה פעילי הזרוע הצבאית של הארגון נהרגו מהאש. בשעות שלאחר מכן היה ברור - לפי קצינים באוגדת עזה, בפיקודו של תת-אלוף אליעזר טולדנו - שהארגון יתקשה להבליג ויגיב בשיגור רקטות, או בניסיון לפגוע בכוחות לאורך הגדר.

בצה"ל החלו להיערך כבר בלילה שבין שישי לשבת להתקפה של הפלגים הפלסטיניים: כבישים סמוכים לגדר נחסמו, הכוחות תודרכו להאריך את משך המשמרות, לוחמים תגברו את האבטחה סביב היישובים והפעילות לאורך הגבול השתנה. בנוסף לכך, הוראות הפתיחה באש חודדו והועברה הנחיה לפגוע בכוחות שיתקרבו לגבול מחשש לפיגועים יבשתיים. במקביל, בחיל האוויר תגברו את סוללות כיפת ברזל בפיקוד דרום, אך רק בחיילים סדירים בשלב זה, ולא בכוחות במילואים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הגעת טנקים לשטחי הכינוס, 5 במאי 2019. ראובן קסטרו
הכוחות תוגברו. הגעת טנקים לשטחי כינוס/ראובן קסטרו

אף שתהום פעורה בין צה"ל לפלגים הפלסטיניים בכל פרמטר, הצליח חמאס להביא להישג צבאי. תוך יומיים שוגרו כמעט 700 רקטות ונהרגו ארבעה אזרחים ישראלים. לשם השוואה, במבצע "צוק איתן" שוגרו בממוצע כ-130 רקטות ביום, ובמשך כל 51 ימי הלחימה נהרגו חמישה אזרחים ישראלים ואזרח זר שעבד בחממות. קצין בכיר במערך ההגנה האווירית אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי צה"ל הצליח לשבש באמצעות התקיפות את תכניות האש של חמאס. בפועל, זה לא נראה כך.

מפקדי השדה של צה"ל הדגישו בשנה האחרונה כי חמאס הוא ארגון אשר לומד ומפיק לקחים, ולכן הם מכבדים אותו כאויב מקצועי. ביומיים האחרונים הצליחו בחמאס לנצל את ההתנהלות של צה"ל, תוך שימוש בנקודות התורפה, כדי לגבות מחיר קשה מהעורף הישראלי. למרות מטחי הרקטות, הצליחה מערכת "כיפת ברזל" ליירט 86% מהשיגורים. עם זאת, פגיעת טיל נ"ט מסוג "קורנט" ברכב אזרחי שגרם למותו של משה פדר היא בגדר נורה אדומה, שכן האחריות לסגור את הציר, להזהיר את האזרחים ולמנוע נסיעת רכבת במרחב נופלת בין הכיסאות. "לא נסגור חצי מדינה", אמר גורם צבאי בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדברי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, היקף התקיפות של צה"ל לאורך כל רצועת עזה הוא חסר תקדים. בין היתר הותקפו בתי פעילים שבהם הוסתרו בחשאי אמצעי לחימה איכותיים, בוצע סיכול ממוקד של חלפן כספים בכיר, הופלו בניינים ומפקדות שחשובים לחמאס, סוכלה תשתית סייבר, נחשפה ונוטרלה מנהרה שחצתה את הגבול לישראל, נהרגו פעילים צבאיים בהתקפות ונהרסו תשתיות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully