וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים בקבינט: סבב הלחימה יימשך, האירוויזיון אינו שיקול

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לראשונה מאז מרץ. בתום חמש שעות דיונים הורה לצה"ל לעבות את הכוחות סביב עזה. ראש הממשלה נתניהו בהתייחסות ראשונה להסלמה בדרום הכריז על מצב מיוחד בעורף. שרים בקבינט מסרו כי קשה להעריך כמה זמן יימשך סבב הלחימה והארוויזיון לא שיקול

צילום: רויטרס וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

הסלמה בדרום - עדכונים שוטפים

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הנחיתי את צה"ל להמשיך בתקיפות"
  • השר אופיר אקוניס: "האירוויזיון הוא בתחתית סדר העדיפויות"
  • השר ארדן קרא לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לראשונה היום (ראשון) מאז חודש מרץ, וקיים דיונים במשך קרוב לחמש שעות. ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי הודיעה בסיום הדיון כי "הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות ולהיערך להמשך. השיקול העליון הוא ביטחון המדינה ותושביה". שרים מסרו כי קשה להעריך כעת כמה זמן יימשך סבב הלחימה. לדבריהם, יום העצמאות והאירוויזיון עלו בדיון והוסכם שזה לא שיקול.

בפתח ישיבת הממשלה מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו להסלמה בדרום: "הנחיתי את צה"ל להמשיך את התקיפות המסיביות בעזה ולעבות בכוחות שיריון, ארטילריה וחי"ר". זאת, במקביל לאזעקות נוספות שנשמעו בעוטף עזה, אחרי כמה שעות של שקט. נתניהו הכריז על מצב מיוחד בעורף בעקבות הירי, ברדיוס של עד 40 קילומטר מרצועת עזה. המצב מאפשר לשלטון להפעיל סמכויות הקיימות לו רק בתנאי חירום.

שרת התרבות והספורט מירי רגב השתתפה בישיבת הקבינט לאחר שהוזמנה ידי נתניהו להשתתף בדיון. שר החינוך נפתלי בנט, שהיה אמור להשתתף בישיבת הקבינט, לא הגיע לישיבה ומבקר בעוטף עזה בזמן הדיון. שרת המשפטים איילת שקד כן משתתפת בישיבה. בנט ושקד אמנם כבר לא חברי כנסת לאור תוצאות הימין החדש בבחירות ,אך הם עדיין חברים בקבינט מתוקף מעמדם כשרים בממשלת מעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: "מעבירים חטיבה לאוגדת עזה, אין עיסוק בהפסקת אש"
עימותים בדרום: שני חיילים נפצעו בינוני וקל מירי בגבול רצועת עזה
בצה"ל בודקים: הירי מרצועת עזה כוון נגד קצין בכיר בגזרה

ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס
מסמך חוק ההתגוננות. צילום מסך
מסמך חוק ההתגוננות/צילום מסך

שר המדע והחלל אופיר אקוניס אמר כי הוא "רוצה לחזק את ידיהם של אנשים גיבורים. אסור להעלות על הדעת שהאירוויזיון יהיה חלק מהשיקולים. האירוויזיון הוא בתחתית סדר העדיפויות. תפקיד הממשלה להגן על האזרחים".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא היום לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים של ראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי. "עמדתי ברורה - אף ארגון טרור בזוי לא יכול לנו, וצה"ל חייב להכות בעוצמה בארגון הטרור", אמר. זאת, לדבריו, "גם אם מטסי יום העצמאות ילוו בתקיפות על עזה, וגם אם אש המנגלים תופרע באש הטרור".

ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
נתניהו בדרכו לישיבת הממשלה, היום בכנסת/רויטרס

צה"ל אישר כי מאז תחילת ההסלמה שוגרו לשטח ישראל כ-600 רקטות, והתרעות נשמעו מערד בדרום ועד גדרה ורחובות. צעיר בן 23 נהרג מפגיעת רקטה באשדוד. מוקדם יותר גבר בן 49 נהרג כתוצאה מפגיעת רקטות במפעל באשקלון ובנוסף לכך, גבר בן 40 נפצע באורח קשה ואדם נוסף בן 50 נפצע באורח בינוני. בחוף אשקלון נהרג גבר נוסף כבן 60, מפגיעת רקטה ברכב שבו נסע. הלילה מת מפגיעת רקטה משה אגדי, בן 58 מאשקלון. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו החייאה, אך בדרכו לבית החולים ברזילי נקבע מותו.

משה אגדי  נהרג מפגיעת רקטה בחצר בית מגורים באשקלון. באדיבות המשפחה
משה אגדי, שנהרג מפגיעת רקטה/באדיבות המשפחה

בזמן שחלף מאז הישיבה האחרונה, גברה הביקורת נגד נתניהו בגין אי כינוס הקבינט סביב הסוגיות הביטחוניות שדרשו טיפול. עיקר הביקורת ביממה האחרונה מגיע מכיוון סיעות האופוזיציה, שתקפו את נתניהו על "היעדר אסטרטגיה ביטחונית". יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "מזה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית. ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט".

בטקס לחיילים מצטיינים התייחס להסלמה גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ואמר כי "ההסלמה לא התפתחה בגלל מחסור בכסף או מצור, אלא בגלל עצם קיומה של מדינת ישראל. אויבינו חוששים מפני חזית אחידה שאנו מציגים עם מדינות ערב באזור".

(עדכון ראשון: 11:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully