וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל בודקים: הירי מרצועת עזה כוון נגד קצין בכיר בגזרה

3.5.2019 / 22:50

הירי ממנו נפצעו שני חיילים עולה בקנה אחד עם הערכות בכיר במערכת הביטחון לפיהן עיכוב יישום ההבנות בין ישראל וחמאס עלול להוביל להידרדרות. באוגדת עזה יידרשו כעת להפיק לקחים בעקבות התקרית, אך האיום יוסיף לרחף עד להסכמות בין הצדדים

פינוי פצועים מגבול הרצועה/צילום: ישי אלבז, חדשות השואגים לימין

בצה"ל בודקים אפשרות שהירי שבוצע אמש (שישי) על ידי צלף פלסטיני לעבר כוח צה"ל בדרום רצועת עזה, כוון לעבר קצין בכיר בגזרה. כתוצאה מהירי נפצעו חייל באורח בינוני ברגלו ועוד חיילת נוספת נפצעה באורח קל מרסיסים. השניים פונו לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדות חמאס באמצעות כלי טיס ברצועה.

כמו בכל שבוע, גם הפעם התאספו אלפי פלסטינים סמוך לגדר והתעמתו עם כוחות צה"ל. אך תקרית הירי שהסתיימה בפציעת החיילים מתיישבת היטב עם הערכות בכיר במערכת הביטחון שהזהיר מוקדם יותר השבוע מפני עיכוב ביישום ההבנות בין ישראל לחמאס, שכן הדבר עלול להוביל להידרדרות ביטחונית משמעותית.

לקריאה נוספת:
הג'יהאד האסלאמי בסרטון חדש: מעדיפים למות מאשר להיכנע לישראל
צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל
גורם בג'יהאד האסלאמי מאיים: "בגלל התמהמהות ישראל - גדל הסיכוי להסלמה"

פינוי החיילים שנפצעו ברצועת עזה 3 במאי 2019. אתר רשמי
פינוי החיילים שנפצעו בגבול רצועת עזה, היום/אתר רשמי

באוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף אליעזר טולדנו יתחקרו את האירוע וילמדו כיצד להפיק ממנו לקחים על מנת שבעתיד הכוחות לא יהיו חשופים באופן שכזה. אך האיום ימשיך לרחף עד להסכמות והבנות בין ישראל לחמאס והג'יאהד האסלאמי בתיווך מצרים.

יחד עם זאת, עיכוב גיבוש מסמך ההבנות מול חמאס, אינו הזרז היחיד להסלמה. הג'יהאד האסלאמי מוסיף לאגף את חמאס, בהובלת המזכ"ל החדש זיאד נחאלה, שמדרבן את הזרוע הצבאית בעזה לפעול נגד צה"ל באופן אגרסיבי בשונה מהעבר ובכך הוא מאתגר את החמאס.

עוד באותו נושא

עימותים בדרום: שני חיילים נפצעו בינוני וקל מירי בגבול רצועת עזה

לכתבה המלאה
הפגנות בגבול רצועת עזה 3 במאי 2019. רויטרס
הפגנות בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

במערכת הביטחון חוששים מאיבוד שליטה בהפגנות הבאות בשבועות הקרובים במיוחד לקראת יום הזיכרון, חג העצמאות וקיום האירוויזיון. לשם כך נערכים בכוחות מתוגברים באוויר וביבשה.

גורם נוסף שייתכן שמשפיע אף הוא על גובה הלהבות בעזה - יושב כלל ברמאללה: במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ינסה לדרדר את המצב ברצועת עזה כדי להביא לקריסת חמאס. בין הצעדים האפשריים: הטלת סנקציות נוספות ועצירת סבסוד האנרגיה ותשלום משכורות. גם קצב מימוש ההבנות בין ישראל לחמאס בסיוע קטאר או ארגוני האו"ם השונים עלול להיות גורם שלילי שיאיץ הסלמה נגד ישראל.

פינוי חיילי צה"ל שנפצעו בגבול רצועת עזה ב-3 במאי 2019. אתר רשמי
פינוי חיילי צה"ל שנפצעו בתקרית, היום/אתר רשמי
פינוי החיילים שנפצעו ברצועת עזה 3 במאי 2019. אתר רשמי
פינוי החיילים שנפצעו בגבול רצועת עזה, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully