וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלטה על הקרקע ותפצה: זה הסכום שתשלם המדינה לכנסייה היוונית

לפני שלוש שנים הגישה הפטריארכיה תביעה נגד משרד הביטחון בטענה שהחזיק במשך עשור בשטח שבבעלותה ללא אישור. בעבר הוסכם כי המדינה תשלם כ-900 אלף שקל, אך לאחר פקיעת ההסכם היא המשיכה להחזיק בקרקע מבלי לשלם. כעת אושר הסכם פשרה והכנסייה תזכה בפיצויים

כהני דת של הכנסייה היוונית אורתודוקסית בירושלים בזמן חגיגות פסחא.. אי-פי, AP
מעבר רחל הוקם בשטחה. כהני דת של הכנסייה היוונית-אורתודוקסית/AP, אי-פי

המדינה תשלם לפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית פיצוי של 4,100,000 שקלים לאחר שהחזיקה בקרקע שבבעלותה ללא אישור ומבלי לשלם. כך נקבע בהסכם הפשרה שקיבל תוקף של פסק דין בשבוע שעבר. מדובר בשטח של כ-21 דונם עליו הוקם מעבר רחל המחבר בין ירושלים לבית לחם.

ב-2016 הגישה הפטריארכיה תביעה נגד משרד הביטחון בטענה כי הוא ממשיך להחזיק בקרקע במשך כעשור ללא אישור. לפי התביעה, המדינה תפסה את הקרקע ב-2003, באמצעות צו תפיסת מקרקעין למשך שלוש שנים. שנה לאחר מכן הוסכם כי בתמורה להעברת הקרקע לשלוש שנים, תשלם המדינה כ-900 אלף שקלים. אך אף על פי שפקע ההסכם, המשיכה המדינה להחזיק בקרקע מבלי לשלם תמורתו, ללא הסכמת הכנסייה וללא הארכת הצו. לפי כתב התביעה, למרות פניות חוזרות של הפטריארכיה המדינה סירבה לשלם עבור שימוש בקרקע וזאת בטענה כי יש אדם נוסף הטוען לבעלות על הקרקע.

עוד בוואלה! NEWS
צ'רלס התמוטט בחתונת בתו באשדוד - ומת: "הוא היה מאושר בשבילה"
כסף לשרים במסווה של דמי ייעוץ: כך עבד שוחד המיליונים של שיכון ובינוי
אוסטרליה: חסרת בית נרצחה באכזריות במלבורן על ידי חסר בית אחר

פיגוע דקירה במעבר רחל בכניסה לקבר רחל, יוני 2015. חטיבת דובר המשטרה
הוקם בשטח בבעלות הפטריארכיה. מעבר רחל/חטיבת דובר המשטרה

בתביעה טוענת הפטריארכיה כי המדינה "התנהגה בחוסר תום לב והיעדר ניקיון כפיים כאשר התעלמה מההסכם שהיא בעצמה חתמה עליו מוקדם יותר", וכן כי "עשתה דין לעצמה כאשר פטרה את עצמה מתשלום דמי השימוש. כמו כן, הנתבעת המשיכה להשתמש במקרקעין מבלי לקבל רשות מוקדמת לכך מבעל הקרקע".

עוד נכתב בכתב התביעה כי המדינה ערכה שינויים בקרקע ו"הסיגה גבול בכך שהיא ממשיכה להחזיק במקרקעין השייכים לה שלא כדין תוך גרימת נזקים והפסדים, שחלקם אף בלתי הפיכים. זאת מבלי לקבל את הסכמת התובעת על המשך חזקתה ומבלי למסור לתובעת צו המאריך את תוקפו של צו התפיסה שפקע ב-2006".

עוד באותו נושא

הכנסייה היוונית טוענת: המדינה מחזיקה בקרקע בניגוד לחוק - וגורמת נזקים

לכתבה המלאה

אנשים נוספים תבעו ונושא הבעלות נבדק

בכתב ההגנה שהוגש ב-2017, טענה המדינה כי דין העתירה להידחות, מאחר ולא ברורות זכויות הפטריארכיה בקרקע, וכי לא הציגה לטענת המדינה את המסמכים הנדרשים להוכיח זאת. לדבריה, היו אנשים נוספים שהגישו תביעות פיצויים ולכן נבדק נושא הבעלות. אך לאחר מכן החלו הצדדים במשא ומתן ובחודש שעבר הודיעו כי הגיעו להסכם פשרה.

בהסכם נכתב כי הפטריארכיה היא בעלת הזכויות הבלעדית באותו שטח. כמו כן, נקבע כי המדינה תשלם בתוך 60 יום יותר מארבעה מיליון שקלים עבור תפיסת הקרקע עד לספטמבר 2021. עם זאת, נקבע כי אם תוגש תביעה נוספת נגד המדינה מצד אדם אחר וייקבע שעל המדינה לשלם, הפטריארכיה מתחייבת לפצותה. בשבוע שעבר אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully