וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחזתה לבעלת רישיון'': הפעילה עגורן בניגוד לחוק - ונעצרה

27.5.2019 / 10:47

שוטרים ונציגי משרד העבודה הבחינו בחשודה, אזרחית רוסיה, שהפעילה מנוף בגובה רב באתר בנייה בת"א וגילו כי אין לה כל סמכות להפעלת מנוף עגורן. בנוסף, נמצא כי מדובר בתושבת זרה ללא אישור. הפועלת נעצרה ומעצרה הוארך בבית המשפט בשלושה ימים

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: תומר לוי

מעצרה של אזרחית זרה מרוסיה הוארך היום (שני) בבית משפט השלום בתל אביב לאחר שהתגלה כי הפעילה מנוף עגורן מגובה רב באתר בנייה ברחוב ארלוזורוב בעיר ללא רישיון. עוד נמצא כי מדובר בתושבת זרה ללא אישור עבודה. מעצרה הוארך בשלושה ימים לבקשת המשטרה.

במהלך פעילות באתרי בנייה בתל אביב, הבחינו שוטרים ונציגי משרד העבודה בחשודה, שהפעילה מנוף עגורן בגובה רב. כשהתבקשה החשודה להזדהות, הציגה לשוטרים תעודת זהות מזויפת והתחזתה בפניהם כאחרת, תוך שימוש בזהותה של אישה שהינה בעלת רישיון להפעלת מנוף. המשטרה עצרה את האישה לחקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
מהקמת ממשלה עד בחירות: כל התרחישים האפשריים של נתניהו
"כוח חריג": מטופל בבי"ח פסיכיאטרי מת במאבק עם הצוות הרפואי
טראמפ: "לא פועלים להחלפת המשטר באיראן"; יפן עשויה לתווך

קריסת מנוף ביבנה, 19 במאי 2019. מד"א
"מתנהלת חקירה במשטרה''. אתר הבנייה ביבנה בו נהרגו ארבעה בני אדם, החודש/מד"א

בדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב, טענה עו''ד יעל פינקלמן מטעם הסניגוריה הציבורית כי "החשודה מסרה את הפרטים של מי שדאג לה למסמכים. באופן תמים היא שילמה כסף או יצרה קשר עם מישהו ועלתה לישראל בתור תיירת ונשארה. היא חשבה שזה בסדר, התברר שלא''. לטענתה, על המשטרה להסתפק בגירושה מהארץ ללא הגשת כתב אישום נגד העבירות שביצעה.

בהחלטת בית המשפט ולבקשת המשטרה, הוארך מעצרה בשלושה ימים נוספים. לדברי השופטת, ''הנני מוצאת כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשודה בגין העבירות נגדה, וכי מתקיימת עילה למעצרה".

עוד באותו נושא

אחרי קריסת המנוף הקטלנית: אתר הבנייה ביבנה נסגר ל-30 יום

לכתבה המלאה

חקירת האסון באתר הבנייה ביבנה

על רקע התנהלות חקירת אסון המנוף שקרס באתר הבנייה ביבנה, שגבתה את חייהם של ארבעה פועלים, מבצעים כוחות המשטרה ונציגים ממשרד העבודה פעולות פיקוח ואכיפה באתרי הבנייה. בחקירת האסון ביבנה, שמונה בעלי תפקידים בחברת הבנייה עוכבו לחקירה והוצא צו סגירה לאתר הבנייה ביבנה ל-30 יום.

פועל עומד על עגורן בפתח תקווה, אפריל 2019. צילום מסך
הפעלת עגורן בניגוד לחוק. פתח תקווה, חודש שעבר/צילום מסך

החקירה מתמקדת בשאלה מה גרם לזרוע האחורית של העגורן לקרוס עם המשקולות. על פי עדי ראייה, על העגורן היו שישה עובדים - חמישה של חברת הפירוק של העגורן, והמפעיל שלו. החלק האחורי של המנוף, עליו היו ארבעה פועלים, החל להתנדנד - ואז התנתק וקרס מטה. החוקרים בודקים אם כשל מבני גרם לאסון, או שמדובר בטעות אנוש, שבה שוחררו חלק מהפינים המקבעים את זרוע המנוף.

במשטרה מתחו ביקורת על משרד העבודה והרווחה וטענו כי "לא תוקננו תקנות בנושא הרכבה ופירוק עגורנים. יש רק תקנות המסדירות רישוי נהיגה על עגורן כרגע המצב הוא שכל מי שרוצה להרכיב או לפרק עגורן פשוט לוקח קבוצת עובדים, מטפס על העגורן, מזמין מנוף שיקשור את החלקים ומתחילים לפרק אין הוראות פירוק איך ובאיזו צורה יש לפרק או להרכיב עגורן", אומר גורם במשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • עגורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully