וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באולם האירועים ביבנה: 6 חודשי עבודות שירות לאחראי התאורה

26.5.2019 / 23:16

עונשו של אורן זרוג, ששימש כאחראי התאורה באולמי "עדיה" ביבנה נגזר לאחר שהורשע בגרמת מוות ברשלנות. בנוסף נגזר עליו תשלום פיצועיים בגובה 10,000 שקלים. מתן גזר דינו של מהנדס הקוסטרוקציה נדחה. באירוע שהתרחש ביוני 2015 נהרגה אביבה חיון ששהתה באולם לרגל אירוע

צילום: יותם רונן

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (ראשון) שישה חודשי עבודות שירות על אורן זרוג, אחראי התאורה שהורשע בגרימת מותה של אביבה חיון, שנהרגה בקריסת גוף תאורה באולמי "עדיה" ביבנה ביוני 2015. בנוסף נקבע כי זרוג ישלם פיצוי בגובה 10,000 שקלים. עתניאל מדר, מהנדס קונסטרוקציה שהורשע גם הוא בגרימת מותה ברשלנות של חיון, טען כי יש ברשותו ראיה חדשה, ובינתיים נדחה מתן גזר דינו.

"בית המשפט אכן קבע כי הלקוח שלי נהג ברשלנות", אמר לוואלה! NEWS עו"ד נס בן נתן המייצג את זרוג. "לצד זאת הדגיש כי היו גורמים נוספים מעורבים שנהגו ברשלנות, ונגדם כלל לא הוגש כתב אישום. בית המשפט נתן לכך משקל וגזר את דינו של מרשי לשישה חודשי עבודות שירות".

עוד בוואלה! NEWS:
מתווה הגיוס של נתניהו אושר ע"י החרדים; ליברמן דחה את ההצעה
טרגדיה בחדרה: גבר 78 נפצע ממסור חשמלי במהלך עבודה בדירתו ומת
פרשת שיכון ובינוי: תשתית ראייתית לשוחד נגד שרי אריסון

אורן זרוג, מנהל התפעול באולמות ''עדיה'' ביבנה, מואשם בגרימת מוות ברשלנות, במעמד גזר דינו, מאי 2019. אתר רשמי
אורן זרוג/אתר רשמי

גוף התאורה שנפל הופעל שעלה וירד מעת לעת. בשעה 00:30, בלילה בו נהרגה חיון, הפעיל איש התאורה את הכפתור שמניע את הגוף המדובר. בסמוך לכך, נשלף הכבל מהמהדק והגוף קרס, נפל על חיון וגרם למותה המידי.

לפי כתב האישום, במהלך אוגוסט 2014 הותקנו מרבית גופי התאורה באולם, אולם הצעת המחיר לגוף התאורה המרכזי נדחתה על ידי בעלי האולם. זרוג הציע להם כי יתכנן גוף תאורה מרכזי על סמך סרטון וידאו שראה באתר YouTube, אף על פי שלא הייתה לו כל הכשרה בתחום.

עוד עולה מכתב האישום כי גוף התאורה הותקן עם כשלים רבים, ובעוד לכל אחד מעשרות גופי התאורה הקטנים שהותקנו בתקרת האולם על ידי חברת התאורה חובר כבל אבטחה, דווקא לגוף התאורה המרכזי לא דאגו לחבר מנגנון אבטחה למניעת צניחתו במקרה של כשל. בתאריך 27.8.14 נפתח האולם והחלו להתקיים בו אירועים באופן תדיר ובנוכחות אנשים רבים. זאת, בעוד שהנאשמים ידעו שגוף התאורה לא תוכנן ונבנה על ידי מי שהינו בעל הכשרה מתאימה לכך, ואף לא נבדק ולא אושר על ידי מהנדס מכונות מוסמך. הנאשמים אף לא דאגו לקיומם של אמצעי בטיחות לגוף התאורה.

עוד באותו נושא

"התקינו גוף תאורה לפי יוטיוב": בעלי האולם ביבנה נאשמים במוות ברשלנות

לכתבה המלאה
אביבה חיון, נהרגה באולם האירועים עידה. באדיבות המשפחה
אביבה חיון שנהרגה בתקרית/באדיבות המשפחה

בנובמבר 2014 הוזמן המהנדס מדר לבדיקת כלל גופי התאורה באולם ואישר את גוף התאורה. מדר לא ביקש פרטים חיוניים עליו, לא ביצע בדיקה מעמיקה ולא הבהיר לנאשמים שאינו מוסמך לתת אישור לגוף התאורה, שמשום שהיה מחובר למנוע, הוא בבחינת מכונת הרמה שעל אישורה אמון רק מהנדס מכונות. לאחר שקצין הרישוי סירב לקבל את האישור בשל העובדה שהיה מדובר באישור לקוני בכתב יד, הוכן מטעמו של מדר, מבלי שביקר בשנית באולם, אישור מודפס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף התאורה לאחר הקריסה באולם, יוני 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully