וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא צריך להמתין 4 שנים: אירלנד תקל על חוקי הגירושים

82% מהמצביעים במשאל עם תמכו בביטול הסעיף בחוקה שקובע כי על זוגות הרוצים להתגרש לחיות בנפרד ארבע מתוך חמש שנים. זאת בהמשך להיחלשות כוחה של הכנסייה הקתולית במדינה

ספירת קולות בדאבלין ממשאל העם על הסרת סעיף חילול הקדוש מחוקת אירלנד, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
ספירת קולות במשאל העם מאוקטובר/רויטרס

אזרחי אירלנד תמכו ברוב מוחץ בהקלת המגבלות החוקתיות על הליך הגירושים - כך עולה מתוצאות משאל העם שפורסמו אתמול (ראשון). 82% תמכו בביטול הסעיף שאילץ זוגות לחיות בנפרד במשך ארבע מתוך החמש השנים האחרונות כדי לפרק את נישואיהם.

ממשלת אירלנד אותתה כי היא תקדם חקיקה חדשה לקיצור הזמן לשנתיים מתוך שלוש. בנוסף לכך, תוצאות משאל העם שהתקיים ביום שישי במקביל לבחירות לפרלמנט האירופי, יובילו להכרה בזוגות שהתגרשו מעבר לים אחרי שהחוק החדש ייחתם על ידי הנשיא. שיעור ההשתתפות במשאל העם היה 51%.

ההקלה על חוקי הגירושים, מהנוקשים ביותר באיחוד האירופי, מצטרפת לצעדים נוספים שעברו בשנים האחרונות לדילול אחיזתה של הכנסייה הקתולית על חיי האזרחים. החוקים הנוקשים הנוכחיים תרמו לכך שאירלנד מדורגת אחרונה בשיעור הגירושים באיחוד, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ-2015.

עוד ידיעות מהעולם:
פקק ב"אזור המוות": עונה קטלנית למטפסים על האוורסט
אוסטרליה: חסרת בית נרצחה באכזריות במלבורן על ידי חסר בית אחר
"שתי מדינות תחת דגל אחד": בלגיה מפולגת יותר מאי-פעם אחרי הבחירות

תקופת החיים הנפרדים הותנתה בקיום משאל העם ב-1995 שבו אישרו האזרחים ברוב זעום של 50.3% את הזכות להתגרש. מתנגדי המגבלות אמרו כי הן מהוות נטל רגשי וכלכלי לא הוגן על הזוגות והמשפחות בתקופה שבה מחירי השכירות והנדל"ן מרקיעים שחקים.

לפני שנה תמכו 66% מהנשאלים בביטול החוקתי על הפלות, ואלפים חגגו זאת ברחובות. באוקטובר הצביעו האזרחים בעד ביטול האיסור על חילול הקודש, סעיף בחוקה שלעתים רחוקות ביותר נאכף וזכה ללעג. בקרוב אמור לעלות משאל עם נוסף, הפעם על ביטול או שינוי הסעיף בחוקה שלפיו "מקומה של האישה הוא בתוך הבית".

  • עוד באותו נושא:
  • אירלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully