וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקק ב"אזור המוות": עונה קטלנית למטפסים על האוורסט

לפחות עשרה אנשים מתו או מוגדרים נעדרים מאז פתיחת חלון ההזדמנויות להגיע לפסגה הגבוהה ביותר בעולם. בנפאל אומרים כי לא רק הצפיפות אחראית לכך אלא תנאי מזג האוויר. "לא ניתן למנוע תאונות טראגיות"

3 מטפסי הרים נהרגו במהלך טיפוס לאוורסט, לאחר שקבוצת אנשים נתקעה בתור שמוביל לפסגת ההר הגבוה בעולם/רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות עשרה מטפסים בהר אוורסט נהרגו או מוגדרים נעדרים מאז תחילת העונה הנוכחית, אך רשות התיירות של נפאל אמרה כי העלייה במספר המקרים אינה קשורה רק לצפיפות היתר בדרך לפסגה. לטענתה, גם תנאי מזג אוויר קשים תרמו למגמה המדאיגה.

מנכ"ל רשות התיירות, דנדו ראג' גימירה, אמר כי 381 איש טיפסו לאוורסט באביב הזה, אך בזמן שתנאי מזג האוויר הנוחים היו קצרים, מספר האנשים במסלולי הטיפוס "גבוה מהמצופה". הוא מנה באופן רשמי שמונה הרוגים, בעוד שלפי הדיווחים מדובר בעשרה מטפסים.

ברשתות החברתיות פורסמו תמונות של תורים ארוכים ליד הפסגה, וגימיר הביע "צער עמוק על אלו שמתו ותפילות למען אלו שמוגדרים נעדרים". לדבריו, "הטיפוס בהרי ההימלאיה הוא נושא הרפתקני, סבוך ורגיש הדורש מודעות מלאה, אולם לא ניתן למנוע תאונות טראגיות".

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ: "לא פועלים להחלפת המשטר באיראן"; יפן עשויה לתווך
אוסטרליה: חסרת בית נרצחה באכזריות במלבורן על ידי חסר בית אחר

מטפסי הרים בדרך לפסגת הר אוורסט, נפאל, 22 במאי 2019. רויטרס
פקק של מטפסים בדרך לאוורסט, בשבוע שעבר/רויטרס

אנג טסרינג שרפה, נשיאה לשעבר של איגוד מטפסי ההרים של נפאל, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חלון ההזדמנויות להגיע לפסגה בעונה זו הוא צר מאוד, כך שעל קבוצות רבות להמתין מעל מה שמכונה "אזור המוות" והן מסתכנות ב"מכות קור, במחלות גבהים ואפילו במוות".

בין ההרוגים והנעדרים עד כה הם ארבעה מטפסים מהודו ומטפסים מנפאל, אוסטריה, ארצות הברית, בריטניה ואירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully