וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לשרים "לרצ'רץ'" את כחלון בליכוד, השרים התנגדו

26.5.2019 / 16:14

פרסום ראשון: בישיבת שרי הליכוד הסביר רה"מ כי אם אכן תתממש הכוונה ללכת לבחירות מוקדמות, בכוונתו לרוץ באותה רשימה ללא פריימריז והבהיר כי "צריך לדאוג לחברנו כחלון". השרה רגב טענה כי "אסור לגעת ברשימה" אך התנגדה לשריון. אלקין הזהיר מדחיקת ח"כים מהרשימה

עריכה: ניר חן

שילוב כולנו בליכוד - כל הפרטים:

  • נתניהו לשרי הליכוד בישיבת שרי המפלגה: "נצטרך לרצ'רץ' את חברנו כחלון"
  • נתניהו הבהיר לשרים כי אם יתקיימו בחירות נוספות, אין בכוונתו לקיים פריימריז
  • השרה רגב התנגדה לשריון לכחלון, השר אלקין התריע מפני דחיקת ח"כים למקומות אחרונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפציר היום (ראשון) בשרי הליכוד לשלב את מפלגת כולנו בבחירות הבאות ברשימת המפלגה בבחירות נוספות - ככל שיתקיימו. ההצעה שהובאה על ידי ראש הממשלה בישיבת שרי המפלגה נתקלה בהתנגדות גדולה מצד השרים שהשתתפו בה. "נצטרך לרצ'רץ' את חברנו משה כחלון", הבהיר נתניהו לשרים לאחר שהסביר להם שאם אכן תתממש הכוונה ללכת לבחירות מוקדמות הוא מתכוון לרוץ באותה רשימה ולא לערוך פריימריז מחודשים בליכוד. "נצטרך להקפיא את המצב שאין פריימריז וצריך לדאוג לחברנו כחלון", אמר.

שרת התרבות מירי רגב הביעה הסכמה להקפאת הרשימה שתמנע את ההתמודדות המתישה בפריימריז ואמרה "אסור לגעת - תעשה קופי פייסט", אבל השמיעה התנגדות לשריון של כחלון ואמרה שזו טעות. השר זאב אלקין העיר כי עלולה להיווצר בעיה משפטית בשילוב ח"כים מכולנו ברשימת הליכוד אם לא מבוצעים בה שינויים אחרים, שכן שילוב של ח"כים מכולנו ידחק חלק מהח"כים של הליכוד למקומות האחוריים ברשימה. נתניהו השיב והבהיר את ההיגיון: "אם אתה לא נדיב לזה שאתה צריך אותו, אם אתה גרידי (תאב בצע - ט"ש) ורשע, אתה בעצם דוחף אותו למקום אחר".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "לא צריך להיגרר לבחירות מיותרות"; ליצמן: "לא מפחדים"
ליברמן: פנו אלי מתוך הליכוד ללכת למסלול של ממשלה אחרת

משה כחלון וביבי נתניהו, 03.04.2019. רויטרס
"לדאוג לחברנו כחלון", ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר/רויטרס

ההצעה לשילובו של כחלון וכולנו בליכוד נמצאת על השולחן עוד טרם הבחירות. המגעים בין שר האוצר לבין מפלגת האם הקודמת שלו התחדשו ביתר שאת אחרי הבחירות והתוצאה המאכזבת של כולנו - ארבעה מנדטים בלבד. כחלון לא הגיע היום לישיבת הממשלה אך לוואלה! NEWS נודע כי הוא נועד עם ראש הממשלה בנושא.

במקביל נתניהו ממשיך במאמצים לגייס הסכמות במשא ומתן הקואליציוני שנתון בקשיים רבים. נתניהו מחויב על פי חוק להציג לנשיא ראובן ריבלין קואליציה עד ליום רביעי, ולפי שעה מתקשה נוכח התנגדותו של ליברמן להצטרף לממשלה אם לא יאושר חוק הגיוס בניסוחו הנוכחי. מזכירות הליכוד צפויה להתכנס מחרתיים כדי לבטל את הפריימריז לרשימה וליו"ר במקרה שייערכו בחירות חוזרות.

עוד באותו נושא

ליברמן מחדד: "נתניהו המועמד היחידי, אך נלך לבחירות אם לא ייענה לנו"

לכתבה המלאה
זאב אלקין בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
הזהיר מדחיקת ח"כים מהליכוד לאחורי הרשימה. השר אלקין/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

"ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה, אם רוצים לתעל את זה לכיוון מסוים", אמר נתניהו. "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות". נתניהו אמר את הדברים בפתח ישיבת הממשלה וסירב להשיב לשאלה אם בליכוד יגישו הצעה לפיזור הכנסת. לדברי גורמים בליכוד הכוונה היא להיערך לאפשרות של פיזור הכנסת ובחירות חוזרות, אך הגורמים טענו שטרם הוחלט סופית ללכת על בחירות ואומרים כי מדובר בהיערכות לקראת תרחיש זה. ייתכן שמדובר בצעד שנועד ללחוץ על ליברמן והחרדים בלבד להתגמש לקראת המועד הסופי להרכבת הממשלה.

בליכוד הדגישו גם כי "נתניהו מגבש פתרון שיאפשר הקמת ממשלת ימין יחד עם חוק הגיוס. במידה וליברמן ימשיך להתעקש על הפלת הממשלה, הליכוד החל בהיערכות לקראת בחירות". בתום ישיבת הממשלה זומנו שרי הליכוד לפגישת עדכון אצל נתניהו, והשר יריב לוין עדכן כי הושג סיכום על נושאי דת ומדינה עם ש"ס, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין. נתניהו אמר כי "החרדים באו 90% לקראת ליברמן. אפשר לפתור את המשבר, אבל כנראה לא רוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully