וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הרצון לשנות את יחסי הסחר בין המדינות: טראמפ מבקר ביפן

25.5.2019 / 15:56

נשיא ארה"ב הגיע לביקור חגיגי ביפן שנועד להדגיש את היחסים הטובים בין המדינות, למרות יחסי הסחר הבעייתיים. הוא ייפגש עם ראש הממשלה היפני ברקע כוונתו של טראמפ להגדיל את המכסים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רעידת אדמה הורגשה היום (שבת) במזרח יפן וגרמה לבניינים בבירה טוקיו לרעוד, שעות בודדות לפני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת לביקור במדינה. הוא הגיע עם רעייתו מלאניה לביקור שנועד להציג את הקשרים החזקים בין המדינות, למרות יחסי הסחר הבעייתיים.

מוקד הרעש, שעוצמתו 5 על פי המרכז הגיאולוגי האמריקני, בצ'יבה שבמזרח המדינה, כ-60 קילומטרים מדרום-מזרח לבירה טוקיו. עם זאת, היא לא גרמה לנזק. זמן לא רב לאחר מכן, טראמפ נחת לקבלת פנים חגיגית. מגדל "עץ השמיים" המגיע לגובה 634 מטרים הואר בצבעי כחול, אדום ולבן לכבודו של הנשיא האמריקני.

עוד בוואלה! NEWS - בעולם:
"הוא לא ייקח את האומץ שלי": מאסר עולם לחוטף הנערה ג'יימי קלוז
צפון קוריאה: לא נחדש את המו"מ עם ארה"ב עד שלא תשנה את הגישה
"השומר" של הודו קיבל מנדט עצום לשנות את פני המדינה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקורו בטוקיו שביפן ב-25 במאי 2019. רויטרס
ביקור חגיגי בצל יחסי הסחר הבעייתיים. טראמפ/רויטרס

בקבלת הפנים השתתפו בין היתר אנשי עסקים בכירים מחברות כמו טויוטה, ניסאן, הונדה, סופטבאנק ורקוטן. הוא הפציר במנהיגי המגזר העסקי ביפן להגדיל את השקעותיהם בארצות הברית בטענה שמעולם לא היה זמן טוב יותר לעשות זאת. בדבריו הוא חזר על תלונותיו על הבנק המרכזי של ארצות הברית, הפדרל ריזרב, שלפיהן המדיניות שלה מנעה מהצמיחה הכלכלית לממש את מלוא הפוטנציאל שלה.

את ביקורו ניצל טראמפ גם כדי לנזוף ביפן ברקע השיחות המתקיימות בנושא סחר על היתרון שהמדינה מקבלת ביחסי הסחר, והצהיר כי הוא רוצה הסכם שיענה על חוסר האיזון בין שתי המדינות. "ליפן יש יתרון משמעותי כבר הרבה, הרבה שנים, אבל זה בסדר, אולי זאת הסיבה שאתם אוהבים אותנו כל כך", אמר.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שייפגש גם הוא עם טראמפ, צפוי להדגיש בפגישתו עמו את היחסים הקרובים ביניהם, על רקע כוונתה של ארצות הברית להגדיל את המכסים על ייצוא סחורות מהמדינה. נושא הסחר עומד במרכז המחלוקת שמתנהלת במקביל בין ארצות הברית לבין סין והאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully