וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא לא ייקח את האומץ שלי": מאסר עולם לחוטף הנערה ג'יימי קלוז

ארבעה חודשים לאחר שנמצאה, ג'ייק פטרסון בן ה-21 הורשע שרצח את הוריה של בת ה-13 מוויסקונסין, ולאחר מכן חטף אותה. קלוז לבית המשפט: "רק פחדן היה יכול לעשות את מה שהוא עשה"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

בית המשפט המחוזי של מחוז בארון הרשיע אתמול (שישי) את ג'ייק פטרסון בן ה-21, בחטיפת ג'יימי קלוז בת ה-13 וברצח שני הוריה מוויסקונסין. השופט גזר עליו שני מאסרי עולם ללא חנינה על אישומי הרצח והוסיף עוד 40 שנה על חטיפת הנערה.

הנאשם פטרסון אמר כי החליט לחטוף את קלוז אחרי שראה אותה על האוטובוס בדרכה לבית הספר. קלוז נמצאה בחיים בינואר לאחר שנמלטה מן התא המרוחק שבו החזיק אותה פטרסון, שם הוחזקה בניגוד לרצונה במשך 88 ימים.

הנערה נמצאה על ידי מורה מקומית, ג'יין נוטר, שעה שהוציאה את כלבתה לסיבוב בשכונה. נוטר אמר כי ראתה את קלוז רזה מאוד, מלוכלכת כשהיא נועלת נעליים גדולות מדי לרגליה. המורה סיפרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי הנערה צעקה "בבקשה תעזרי לי, אני לא יודע איפה אני, אני אבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
"זאת ג'יימי קלוז!": הנערה שהוריה נרצחו אותרה אחרי 3 חודשים
"זו ג'יימי קלוז, 100%": השיחה הדרמטית למשטרה אחרי איתור הנערה

ג'ייק פטרסון בבית המשפט המחוזי של מחוז בראון, 24 במאי 2019. AP
ג'ייק פטרסון בבית המשפט המחוזי של מחוז בראון, ויסקונסין, ארה"ב/AP

שופט בית המשפט לערעורים של מחוז בראון, ג'יימס באבלר, הגדיר את פשעו של הצעיר כ"מסוכן והמתועב ביותר". באבלר הוסיף כי פטרסון הוא סכנה לחברה בשל הפנטזיות שלו על "לקיחת מספר בנות והרג משפחות רבות".

ממסמכי בית המשפט עולה כי עוד לפני שפטרסון חטף את הנערה, הוא ירה בהוריה של קלוז, ג'יימס בן ה-56 ודניס בת ה-46, בבית המשפחה ולאחר מכן חטף אותה והסיעה אותה 97 ק"מ אל התא שבו הוחזקה.

קלוז הצליחה לברוח לבסוף יום אחד אחרי שפטרסון עזב את המקום. בהודעה כתובה היא אמרה לבית המשפט: "לי תמיד יהיה את החופש שלי, ולו לא יהיה", אמרה קלוז במכתבה והוסיפה, "ג'ייק פטרסון לעולם לא יקח ממני את האומץ שלי, אני מרגישה שרק פחדן היה עושה את מה שהוא עשה. אני הייתי אמיצה והוא לא".

עורכי הדין של פטרסון אמרו כי "חיים של בידוד חברתי" הובילו אותו לעשות את הפשע הזה. בבית המשפט אמר פטרסון שהלוואי והוא היה יכול "לקחת בחזרה את מעשיו".

וויסקונסין: שיחת הטלפון שבה הודיעה תושבת כי מצאה את ג'יימי קלוס, הנערה בת ה-13 שנעדרה אחרי שהרוצח ג'ייק פטרסון פרץ לביתה, רצח את הוריה – וחטף אותה. רויטרס
נמלטה בזמן שהחוטף יצא מהבית. ג'יימי קלוז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully