וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 200 גיחות ביממה: פעילות מטוסי הכיבוי בגל השריפות

24.5.2019 / 17:48

במאמצי כיבוי השריפות שפרצו בכמה מוקדים ברחבי הארץ השתתפו לראשונה גם מסוקי הכיבוי של המשטרה. כלי הטיס עסקו במשימות הטלת מים, לצד סיוע לכוחות הקרקע בהכוונה ומיפוי אזורי השריפה. עם זאת התריע מפקד היחידה כי קיים צורך בהכפלת צי כלי הטיס

אתר רשמי

ששת מסוקי המשטרה החדשים למשימות כיבוי הופעלו בפעם הראשונה בגל השריפות שהחל אתמול (חמישי) ברחבי הארץ. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר מפקד היחידה האווירית של המשטרה, תת-ניצב ניר רוזנטל כי כלי מטוסי ומסוקי הכיבוי ביצעו 200 גיחות והטילו 700 אלף ליטר של מים וחומרים מעכבי בעירה.

"היחידה המשטרתית עובדת ברציפות כבר מעל ליממה. אנחנו עובדים קשה, אבל מסופקים שאנחנו מצילים חיים, רכוש וערכי טבע", אמר רוזנטל, שאחראי על טייסות המסוקים וטייסת הכיבוי המשטרתית "אלעד". מאז פרצו השריפות אתמול פעלו טייסי היחידה מעל מבוא מודיעים, יער בן שמן, קיבוץ הראל, שפרעם, סכנין, בית עזרא ובקעת הירדן. מסוקי המשטרה לא עסקו רק במשימות הטלת מים, אלא גם בסיוע לכוחות הקרקע בהכוונה ומיפוי אזורי שריפה.

עוד בוואלה! NEWS
ראשת ממשלת בריטניה מיי הכריזה על התפטרותה בשל כישלון הברקזיט
יהדות התורה: "ליברמן לא דובר אמת - רוצה להפיל את נתניהו"
בשל איומי איראן: טראמפ הודיע כי ישלח 1,500 חיילים למזה"ת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק משטרתי בפעולה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוזנטל הסביר כי צי מטוסי הכיבוי הישראלי לא מספיק, וכבר לאחר גל השריפות בנובמבר 2016 התברר כי קיים צורך בהכפלת היכולת להטיל מים וחומרי כיבוי. "כבר לפני שלוש שנים נולד הצורך להכפיל את צי מטוסי הכיבוי של ישראל, או לרכוש בנוסף להם כלי טיס לכיבוי עם יכולת גדולה יותר של הובלת מים וחומרי כיבוי", הסביר.

היתרון של שני דגמי המסוקים המשטרתיים החדשים - כחל ודוכיפת - הוא ביכולתם להטיל מים על מוקד האש. מטוסים לעומת זאת, יכולים ליצור שביל של מעכב בעירה בשל מהירות טיסתם. "המסוקים החדשים יכולים להטיל עד אלף ליטר מים בכל פעם על מרכז האש", אמר רוזנטל.

לדברי מפקד היחידה, כוחותיו ימשיכו בפעילות גם בשעות הקרובות. "אנחנו מקווים שמזג האוויר יתקרר ויסייע לנו בכיבוי הדליקות".

עוד באותו נושא

מסתמן: השריפות הגדולות לא פרצו בגלל מדורות; אש במספר מוקדים

לכתבה המלאה
כיבוי שריפה בזנוח 24 במאי 2019. דוברות כב"ה
מטוס כיבוי מעל שריפה ביישוב זנוח, היום/דוברות כב"ה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק משטרתי בפעולה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully