וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא העליון לשעבר ברק: "אם הייתי שופט כיום, הייתי שוקל להתפטר"

בריאיון לחדשות 13, הנשיא לשעבר אהרון ברק מתח ביקורת קשה נגד יוזמת החקיקה בהובלת נתניהו שאמורה להגביל את כוחו של בג"ץ מול הכנסת. "תפקידו העיקרי של העליון הוא להגן על הדמוקרטיה; הוא לא יכול לעשות זאת כשאין לו כלים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, מתח ביקורת חריפה הערב (חמישי) על יוזמות החקיקה שמוביל ראש הממשלה נתניהו להגבלת מערכת המשפט ובג"ץ מול הכנסת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. ברק, מי שמזוהה כ"מוביל המהפכה המשפטית" בעליון, הפך באחרונה למוקד למתקפות מטעם בכירים בימין בהיותו סמל לסמכויות בית המשפט כיום. ברק מצדו, השיב אש ובראיון לחדשות 13 מתח ביקורת על היוזמות שאמורות למנוע מבג"ץ התערבות בהחלטות הכנסת.

"אני חושב שאם הייתי שופט או נשיא בבית המשפט העליון שחי את המציאות הזאת, הייתי שוקל להתפטר", אמר ברק בריאיון. "תפקידו העיקרי של העליון הוא להגן על הדמוקרטיה ועל החוקה. הוא לא יכול לעשות את זה כשאין לו כלים".

לקריאה נוספת:
נתניהו על פסקת ההתגברות: "הדלפות פרועות ומגמתיות"
"נתניהו מכין את הקרקע לקידום חוק החסינות שימנע העמדתו לדין"

אהרון ברק 02/08/2018. ראובן קסטרו
"הייתי מתפטר". אהרון ברק ב-2018/ראובן קסטרו

במהלך הריאיון ציין ברק כי פסקת ההתגברות המורחבת שנתניהו מבקש ליישם בכהונת הכנסת הבאה, תביא לפגיעה אנושה במערכת המשפט תזיק לאזרח. "זה שינוי דרמטי", הצהיר. "פסקת ההתגברות אומרת שאפשר לפגוע בבית המשפט. פגיעות לא מידתיות תהיינה חוקתיות". לטענתו, יוזמי החקיקה סבורים שמשום שהם מייצגים "הרוב שיוחלט עליו" - הם רוצים לפגוע בבית המשפט. "בסופו של דבר הנפגע יהיה האדם, לא בית המשפט".

מוקדם יותר היום נשיאת העליון לשעבר דורית ביניש תקפה אף היא נגד היוזמה. "יש מניעים אישיים פסולים שבגללם רוצים לעשות רפורמה בכל השיטה", טענה. "בעיניי זה הקרב החשוב ביותר שיש לנו היום". בריאיון בכאן ב' הוסיפה: "יש כאן שיקולים של מי שבתחושת רדיפה מוכן לשרוף את המועדון‎".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית בייניש נואמת בטקס נעילת אירועי יופם השואה, בית לוחמי הגטאות, 12 באפריל 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
"לשרוף את המועדון". בייניש/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

במסגרת דבריה, בייניש התייחסה גם היא למאמציו של נתניהו לקדם את החקיקה להגבלת כוחו של בג"ץ. "הכרתי את ראש הממשלה בעבודתי כאדם שיצא להגנת המערכת לא פעם‎", אמרה. "כנראה שהפעם בגלל אינטרס אישי, התהפך הגלגל, ויש כאן מסע חמור מאוד שמאשים מערכת מפוארת שעבדה שנים באופן מקצועי וזכתה להרבה מאוד הערכה בעולם". בנוגע להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות את השימוע לנתניהו הוסיפה נשיאת העליון לשעבר כי היא אינה מכירה את פרטי התיק ואת הזמן הדרוש כדי ללמוד אותו "אך גם זה צריך להיות פרופורציונלי. זה מעורר שוב חשד שכדי להשיג את החסינות והתגברות מוכנים להרוס את כל הכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully