וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מכין את הקרקע לקידום חוק החסינות שימנע העמדתו לדין"

15.5.2019 / 20:51

בחדשות 12 פורסם כי ראש הממשלה הודיע בסביבתו שייצא להילחם על חסינותו בכל הכוח. "אזרחי ישראל ידעו מה מצבי ובחרו בי. אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין", אמר לח"כים. חבילת הרפורמות המשפטיות טרם גובשה ותצורף כנראה להסכמים הקואליציוניים כנספח משפטי נפרד

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בימים האחרונים לכמה חברי כנסת כי בסביבתו "מחליפים דיסקט" ויוצאים להילחם על חסינותו בכל הכוח - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 12. לפי הפרסום, בתדרוכים בנושא לחברי הכנסת אמר נתניהו כי "מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במשרה מלאה. אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין".

לדבריו, "אזרחי ישראל ידעו מה מצבי ובחרו בי. אם הייתי חושב על טובתי האישית הייתי מנהל את המשפט כשאני ראש ממשלה ולא כאזרח פרטי, אבל אני מבין שזה לא טובת המדינה".

בתגובה לפרסום, אמרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, כי "את הדברים של נתניהו צריך לשמוע כל ישראלי. נתניהו מתנהג כמו ראש ארגון פשע עם מדינה בכיס. מלבד ראש של סוס במיטה של היועמ"ש, נתניהו כבר הלך הכי רחוק שאפשר. עלינו לצאת למחאה הישראלית הכי גדולה שנראתה פה - בשטח, בכנסת ובכל מקום שיהיה וכך נעשה".

לקריאה נוספת בנושא:
נתניהו על המו"מ הקואליציוני: משימה אבסורדית, הדרישות מתנגשות
"נתניהו ביקש אספקת סיגרים ממילצ'ן במהלך טקסי יום הזיכרון"
לאחר הסדר על התשלום: פרקליטו של נתניהו קיבל את חומרי החקירה

רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בירושלים, 9 באפריל 2019. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ח"כ איציק שמולי תקף את נתניהו ואמר, "לא ביבי, הכרעת הרוב אינה גוברת על שלטון החוק ולא תעניק לך שחרור מוקדם. תתרגל. זו ישראל לא טורקיה. מגיע לאזרחים כאן ראש ממשלה במשרה מלאה שאינו חשוד בפלילים ושאינו מנסה להפוך את הכנסת לעיר מקלט למושחתים. תתכונן למאבק חייך".

נתניהו מתכוון למנוע את העמדתו לדין באמצעות חבילת חקיקה משפטית עליה הוא עמל בימים אלה עם השר יריב לוין, שגם מנהל מטעמו את המו"מ הקואליציוני. בפני ראש הממשלה עומדות כמה אפשרויות, ועדיין לא ברור באיזה נתיב הוא מתכוון לבחור. בין היתר, הוא שוקל לשנות את חוק החסינות כך שהיועץ המשפטי לממשלה יצטרך לפנות לוועדת כנסת כדי להסיר את חסינותו של חבר כנסת שמואשם בפלילים, ולא כמו המצב כיום בו חבר כנסת רשאי לבקש מוועדת הכנסת חסינות במקרה ומוגש נגדו כתב אישום.

בנוסף לכך, נתניהו מתכנן לקדם פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ את היכולת להפוך את ההחלטה של הכנסת על החסינות. עדיין לא ברור באיזו מתכונת של פסקת התגברות נתניהו יבחר והשבוע פורסם ב"הארץ" כי ראש הממשלה מתכוון לקדם פסגת התגברות מורחבת שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב גם בנושאי חקיקה וגם בהחלטות מינהליות של הכנסת והממשלה.

אם החוק אכן יקודם ויאושר, יתאפשר לנתניהו להפוך החלטה של בג"ץ להסיר את חסינותו של ראש הממשלה במידה וכזו החלטה תתקבל, ויאפשר לכנסת למעשה לעקוף לחלוטין את ביקורת בית המשפט. חבילת הרפורמות המשפטיות טרם גובשה והיא תצורף כנראה להסכמים הקואליציוניים בנספח משפטי נפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully