וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המו"מ הקואליציוני: משימה אבסורדית, הדרישות מתנגשות

15.5.2019 / 19:57

בטקס לציון מאה שנה למותו של אהרן אהרנסון אמר ראש הממשלה כי המאמצים להרכבת הממשלה הם "משימה שנראית אבסורדית". לדבריו, "כל הסיעות דורשות דרישות שמתנגשות אחת בשנייה, ואנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי המשא ומתן הקואליציוני הוא "משימה שנראית אבסורדית". בפתח דבריו בטקס לציון מאה שנה למותו של אהרן אהרנסון, ראש מחתרת הריגול ניל"י, סיפר נתניהו כי הוא "מעדיף להיות כאן מאשר במשא ומתן הקואליציוני. כל הסיעות דורשות דרישות שמתנגשות אחת בשנייה".

לדבריו, "סיעה אחת ביקשה ארבעה תקנים לכל אחד מארבעת חברי הכנסת שלה. גם הדרישות התקציביות סבירות, אם היה לנו תקציב כמו של ארצות הברית. אין לנו, ואנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל".

באירוע בחוות אהרנסון בעתלית נכחו גם שר העלייה והקליטה יואב גלנט והשר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת זאב אלקין.

לקריאה נוספת בנושא
"לשיפור הגמישות": הממשלה תצביע על ביטול המגבלה על מספר השרים
יהדות התורה: נתניהו בוחן קואליציית 60; ליברמן: לא מתואם עם כחלון
נתניהו לליצמן: לא רוצים חילול שבת, הרוב באירוויזיון לא יהודים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס מאה שנה למותו של אהרון אהרנסון במעמד רה"מ, עתלית 15 במאי 2019. אתר רשמי
"מעדיף להיות כאן מאשר במשא ומתן הקואליציוני". נתניהו, הערב/אתר רשמי

בתוך כך, פגישת הליכוד ויהדות התורה, שהייתה אמורה להתקיים אחר הצהריים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, נדחתה זו הפעם השנייה השבוע. הסיבה נובעת מחילוקי דעות בתוך המפלגה בסוגיית הגיוס, סביב נוסח החוק. ראשי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, טענו אתמול בישיבת הסיעה כי בליכוד בחנו איתם אפשרות להקמת ממשלה עם 60 חברי כנסת ללא ליברמן, כך לפי שני גורמים במפלגה.

עם זאת, גורמים בליכוד אמרו כי נתניהו ביקש מיו"ר ש"ס אריה דרעי שיסייע בפתרון המשבר עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. דרעי וליברמן מחזיקים ביחסי ידידות קרובים ומקורבי נתניהו מקווים שהוא יסייע למצוא פתרון שיגשר על הדרישות שהציב ליברמן.

המשבר מול ישראל ביתנו החריף לאחר שליברמן חידד עמדותיו והציב חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. דרישות נוספות התמקדו בשינוי מדיניות ההסדרה ברצועת עזה, קבלת תיקי הביטחון והקליטה וכן ראשות ועדת הפנים, ביטול בדיקות DNA לעולים ופנסיות תקציביות. זאת ועוד, ליברמן ציין אז כי "פגשתי את ראש הממשלה ושוחחתי עם יריב לוין שלוש פעמים", וכי "אני לא מתכוון לדבר איתם יותר", זאת חרף הפגישה שהתקיימה במהלך השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully