וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשיפור הגמישות": הממשלה תצביע על ביטול המגבלה על מספר השרים

15.5.2019 / 15:42

לקראת הרכבת הממשלה הבאה צפויים השרים להצביע על שינוי חוק יסוד הממשלה וביטול הסעיפים שמגבילים את מספר השרים ל-19. בהסבר להצעה נכתב כי כדי להבטיח יציבות שלטונית "מוטב להותיר גמישות ביחס למספר המרבי של השרים וסגניהם ולא לקבוע מגבלות נוקשות"

צילום: לע"מ

שרי הממשלה יצביעו ביום ראשון על ביטול המגבלה על מספר השרים לקראת הרכבת הממשלה הבאה. מתזכיר החוק שהופץ היום (רביעי) לשרים עולה כי מדובר בשינוי של חוק יסוד הממשלה ובביטול הסעיפים שמגבילים את מספר השרים ל-19 שחוקקו ב-2014. כבר בממשלה הקודמת בוטלה מגבלת השרים בהוראת שעה, וכעת הממשלה מבקשת לתקן את החוק כולו ולבטל, דרך קבע, את המגבלות על מספר השרים ומספר סגני השרים.

"על אף היתרונות הגלומים בקיומה של ממשלה קטנה, קיים קושי משמעותי לכונן ממשלה כאמור הלכה למעשה ולהבטיח יציבות שלטונית לאורך זמן", נכתב בדברי ההסבר להצעה. "משכך, האיזון בין השיקולים התומכים בקיומה של ממשלה קטנה לבין הקשיים המעשיים לכונן ממשלה כאמור ולהבטיח באמצעותה יציבות שלטונית, מוביל למסקנה כי מוטב להותיר גמישות ביחס למספר המרבי של השרים וסגני השרים ולא לקבוע בחקיקת-היסוד מגבלות נוקשות בנושא זה".

עוד נכתב כי ביטול המגבלות על מספר השרים "יאפשר לשפר את הגמישות במלאכת הרכבת הממשלה ולחזק את היציבות שלטונית, אשר גם בה גלומים יתרונות". לפי ההערכה בממשלה הבאה יהיו כ-25-26 שרים.

לקריאה נוספת בנושא
פגישה חשאית במלון ותיווך של דרעי: בליכוד מנסים לרכך את ליברמן
יהדות התורה: נתניהו בוחן קואליציית 60; ליברמן: לא מתואם עם כחלון
עופר כסיף נשא את נאומו הראשון - חברי הקואליציה נטשו את האולם

ישיבת ממשלה, 14 באפריל 2019. רוני כנפו
ישיבת ממשלה בחודש שעבר/רוני כנפו

ברקע נמשכים המגעים להרכבת הממשלה ולפתרון המשבר שנוצר במסגרת המו"מ הקואליציוני. גורמים בליכוד אמרו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מיו"ר ש"ס אריה דרעי שיסייע בפתרון המשבר עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. דרעי וליברמן מחזיקים ביחסי ידידות קרובים ומקורבי נתניהו מקווים שהוא יסייע למצוא פתרון שיגשר על הדרישות שהציב ליברמן.

המשבר מול ישראל ביתנו החריף לאחר שליברמן חידד עמדותיו והציב חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. דרישות נוספות התמקדו בשינוי מדיניות ההסדרה ברצועת עזה, קבלת תיקי הביטחון והקליטה וכן ראשות ועדת הפנים, ביטול בדיקות DNA לעולים ופנסיות תקציביות. זאת ועוד, ליברמן ציין אז כי "פגשתי את ראש הממשלה ושוחחתי עם יריב לוין שלוש פעמים", וכי "אני לא מתכוון לדבר איתם יותר", זאת חרף הפגישה שהתקיימה במהלך השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully