וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר כסיף נשא את נאומו הראשון - חברי הקואליציה נטשו את האולם

14.5.2019 / 19:30

חבר הכנסת מחד"ש-תע"ל תקף את משנתו של הרב קוק וטען כי ישראל עוברת תהליך של פשיזציה. בתגובה, הוא זכה להחרמה, תלונה לוועדת האתיקה ויציאה המונית של ח"כים מהמליאה. "הסתה שלוחת רסן נגד הערבים הפלסטינים והשמאל הפכו לפרקטיקה העיקרית של נתניהו ועוזריו"

עופר כסיף נואם לראשונה בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

.

החרמה, תלונה לוועדת האתיקה ויציאה המונית של ח"כים מהמליאה: זה מה שגרר נאומו הראשון של ח"כ ד"ר עופר כסיף מרשימת חד"ש-תע"ל שתקף היום (שלישי) את משנתו של הרב קוק. כסיף אמר כי היא "נגועה הייתה מיסודה בתורת גזע מבישה ששמה לה את הקולקטיב היהודי כעליון על פני שאר העמים, כראשון בהיררכיה מדומיינת".

כסיף טען כי "מובן מאליו שהתכנית הפוליטית שנגזרה ממשנה נוראית זו, ואשר למרבה החרפה קנתה לה אחיזה במסדרונות השלטון בואכה לשכת ראש הממשלה, סותרת במהותה כל כבוד אנושי. הסוציאליזם הדמוקרטי הוא התשובה לניצול המעמדי, לדיכוי לגווניו, לכיבוש ולגזענות. הקונפליקט האמיתי בישראל הוא לא בין יהודים לערבים, אלא בין מנצלים למנוצלים, מדכאים למדוכאים".

לאחר דבריו יצאו שורה של חברי הכנסת מהמליאה, בהם יו"ר איחוד מפלגות הימין ח"כ רפי פרץ, חברי הכנסת חילי טרופר, מיקי לוי ועוד. באולם לא נותר אף חבר כנסת מהקואליציה, מלבד השר זאב אלקין מהליכוד, שנוכחותו במליאה הינה חובה כשר תורן וישב בצד ולא במקומו. פרץ אמר כי "לקרוא לרב קוק גזען זה בורות ושנאה".

לקריאה נוספת בנושא
אשכנזי בנאום בכורה בכנסת: אף אדם אינו מעל החוק, גם לא רה"מ
נתניהו על פסקת ההתגברות: "הדלפות פרועות ומגמתיות"
גנץ בנאום בכורה במליאה: שלטון החוק כלל לא מעניין את נתניהו

עופר כסיף בנאום בכורה בכנסת, 14 במאי 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"הקונפליקט האמיתי בישראל הוא בין מנצלים למנוצלים". כסיף, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

עו"ד איתמר בן גביר, מקום 7 ברשימת איחוד הימין שלא נכנס לכנסת בבחירות האחרונות, הגיש תלונה נגד כסיף לוועדת האתיקה. ח"כ מוטי יוגב מהמפלגה הודיע כי יחרים את ח"כ כסיף עד "לסילוקו מהכנסת". חברת הכנסת עידית סילמן הוסיפה כי מטרתו של כסיף היא "זריעת מדון והפיכתך והפיכת שולחיך למצורעים בעיני הציבור הישראלי, בכך הינך מועל בשליחותך".

במהלך נאומו ח"כ כסיף טען כי ישראל עוברת תהליך של פשיזציה. "ממשלת ישראל היוצאת, בראשותו של החשוד הסדרתי בפלילים, החלה בתהליך מואץ של פשיזציה בתוך ישראל עצמה: תהליך המוחק כל מראית עין של דמוקרטיה", אמר. "הסתה שלוחת רסן נגד הערבים הפלסטינים אזרחי המדינה ונגד השמאל, השתלחות שיטתית בתקשורת ובמערכת המשפט, רדיפה של ארגוני זכויות אדם, הגבלת ביקורת על הממשל ועל העומד בראשו הגובלת בפולחן אישיות, ופגיעה בזכויות העובדים ובארגוניהם - הפכו לפרקטיקה העיקרית של נתניהו ושל עוזריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully