וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי בנאום בכורה בכנסת: אף אדם אינו מעל החוק, גם לא רה"מ

14.5.2019 / 17:30

חבר הכנסת הטרי התחייב מעל דוכן המליאה שהאופוזיציה תהיה "חומת מגן שלא ראיתם כמותה". הוא פנה לחברי הקואליציה המסתמנת: "אל תאפשרו בהסכמים הקואליציוניים חסינות לחשודים בפלילים". לדבריו, ישראל היא מדינה ללא איום ביטחוני קיומי, אך נשקף לה איום פנימי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) אמר היום (שלישי) כי "אף אדם אינו מעל החוק, גם אם הוא ראש הממשלה". בנאומו הראשון במליאת הכנסת קרא אשכנזי לחברי הקואליציה המסתמנת: "אל תאפשרו בהסכמים הקואליציוניים חסינות לחשודים בפלילים. ההיסטוריה תשפוט את התנהגותכם ואת בחירתכם בעת הזו".

"מדינת ישראל היא מדינה חזקה, ללא איום ביטחוני קיומי", ציין חבר הכנסת הטרי. "ובכל זאת, אם ניתן להצביע על איום ממשי שנשקף למדינה - הוא האיום הפנימי על אופייה, דמותה, לכידותה וחוסנה החברתי. זהו האתגר הגדול שאנחנו ניצבים בפניו".

לקריאה נוספת בנושא
כחלון בשיחות סגורות: לא אחתום על הסכם עם הליכוד לפני ליברמן
נתניהו על פסקת ההתגברות: "הדלפות פרועות ומגמתיות"
גנץ בנאום בכורה במליאה: שלטון החוק כלל לא מעניין את נתניהו

נאום הבכורה של גבי אשכנזי בכנסת ה-21, 14 במאי 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
"בכל מקום בו קיימת טובת הציבור, נפעל באחריות". אשכנזי/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

אשכנזי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הממשלה המיועדת: "אנחנו אמנם אופוזיציה, אבל נהיה אופוזיציה אחראית. בכל מקום בו קיימת טובת הציבור, נפעל באחריות. אבל באותה מידה, אנחנו מתחייבים שכאשר תנסו לשים למרמס את עקרונות הדמוקרטיה, לפלג ולשסע - אנחנו נהיה חומת מגן שלא ראיתם כמותה".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס בנאומו גם לחקירות ראש הממשלה. "היום קיבלנו דוגמה איך לחץ פוליטי וציבורי יכולים להשפיע על ראש הממשלה, וראינו כיצד הוא ועורכי דינו התקפלו מהפארסה המגוחכת בעניין נושא שכר הטרחה ומועד השימוע". אשכנזי הדגיש כי "מחויבותה של כחול לבן יחד עם האופוזיציה לוודא שראש הממשלה לא יצליח להעביר את חבילת החוקים האנטי-דמוקרטיים שלו, וליצור לעצמו עיר מקלט".

עוד באותו נושא

שולל האזנות במטה, תוקף את אובדן ההרתעה: גבי אשכנזי באולפן וואלה! NEWS

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הליכוד, כנסת, ירושלים 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"דוגמה לאיך לחץ פוליטי וציבורים יכולים להשפיע על ראש הממשלה". נתניהו/ראובן קסטרו

אשכנזי דיבר על עתידם של הצעירים במדינת ישראל. "אנחנו צריכים להבטיח עבורם עתיד טוב יותר מבחינה כלכלית, חברתית וביטחונית. עתיד של מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת", אמר. "עלינו להבטיח להם מדינה שיש בה שלטון חוק, שמגינה ומכבדת את מוסדותיה השלטוניים, את בית המשפט העליון, את מוסד הנשיאות, המשטרה וכל שומרי הסף".

"מדינה ששמה את הנושאים האלה מעבר לכל ויכוח, מדינה דמוקרטית, בטוחה וצודקת. מדינה שיכולה לעשות שינויים והתאמות, אך לא לדרוס ברגל גסה את הבסיס עליה היא בנויה, את אבני היסוד של הדמוקרטיה. לחוקק חוקים לא דמוקרטים ופרסונליים, חוקים כמו חוק החסינות ופסקת ההתגברות, אשר תכליתם לאפשר מקלט ומפלט מפני שלטון החוק שורת הדין", הוסיף אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully