וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: נתניהו בוחן קואליציית 60; ליברמן: לא מתואם עם כחלון

לטענת גורמים במפלגה, ראשי יהדות התורה סיפרו כי נתניהו בחן איתם אפשרות להקים ממשלה צרה במסגרתה יקודם חוק הגיוס בהתאם לעמדות החרדים, ולאחר מכן ינסו לצרף את ליברמן לקואליציה. ישראל ביתנו: אם לא ניכנס לממשלה נצביע נגד השבעתה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

המגעים להקמת הקואליציה - עדכונים אחרונים

  • גורמים ביהדות התורה: נתניהו הציע להקים ממשלה צרה ללא ליברמן
  • ישראל ביתנו: אם לא ניכנס לממשלה, לנתניהו לא יהיה רוב להשבעתה
  • ש"ס: נמתין לחתימת ההסכם מול יהדות התורה

ראשי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, טענו אתמול (שלישי) בישיבת הסיעה שהתקיימה בבני ברק כי בליכוד בחנו איתם אפשרות להקמת ממשלה עם 60 חברי כנסת ללא ליברמן, כך לפי שני גורמים במפלגה. לדבריהם, נתניהו בחן את האפשרות בתחילת השבוע בפגישה עם גפני וליצמן, ולפיה תושבע ממשלה צרה שבה יקדמו את חוק הגיוס לשביעות רצונם של החרדים ובשלב מאוחר יותר ינסו לצרף אליה את ליברמן. הפגישה אתמול התקיימה לאחר שהמפלגה ביטלה פגישה אחרת שהייתה אמורה להתקיים בשעות הערב עם הליכוד במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

עם זאת, בישראל ביתנו שללו הבוקר אפשרות כזו. ח"כ עודד פורר אמר כי מפלגתו תצביע נגד השבעת הממשלה במידה ולא ייכנסו אליה. במצב כזה, לנתניהו אין מספיק קולות כדי להקים ממשלה. גורם בליכוד מסר בתגובה: "לא יכולים להתייחס לתוכן המשא ומתן".

לקריאה נוספת:
נתניהו לליצמן: לא רוצים חילול שבת, הרוב באירוויזיון לא יהודים
64 אצבעות של משת"פים צייתנים: נתניהו מגייס את הכנסת לקרב חייו
בליכוד מבקשים לא לקדם חקיקה נגד היועמ"ש במשא ומתן הקואליציוני

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
קואליציה של 60 ח"כים/שלומי גבאי

בתוך כך, המו"מ עם המפלגות החרדיות יימשך היום, והבוקר צפוי יו"ר ש"ס אריה דרעי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי גורם פוליטי חרדי, "המו"מ עם ש"ס בשלבי סיום", אך לדבריו המפלגה תמתין עם החתימה ליהדות התורה שאחראית גם על טיפול בסוגיית הגיוס שנחשבת מכשול מרכזי בדרך להקמת הממשלה הבאה.

‏בצהריים, סמוך לשעה 15:00 בכנסת, צוות הליכוד ייפגש עם צוות יהדות התורה לפגישת מו"מ נוספת זאת לאחר תקופה שבה נמנעו מהשיחות הרשמיות במחאה על חילול שבת הצפוי באירוויזיון. זאת, לאחר ששר העבודה והרווחה חיים כץ הפיץ היתר כללי לקיום עבודות בשבת לטובת האירוויזיון, שבמסגרתו צפויים לעבוד בשבת כ-30 אלף עובדים. "לא יעלה על הדעת שהממשלה תאשר עבודות בשבת בזמן שיושבים איתנו למו"מ קואליציוני", אמרו אז במפלגה.

"לא מתואם עם כחלון"

במקביל, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי אין כל תיאום בין מפלגתו לבין מפלגת כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון, זאת לאחר שפורסם בוואלה! NEWS כי כחלון אמר בשיחות סגורות שלא יחתום על הסכם קואליציוני לפני ליברמן. "לא ניכנס לפני ישראל ביתנו, אפילו דקה לא", אמר כחלון.

הפרסום עורר גל הערכות במערכת הפוליטית בנוגע לתיאום בין השניים, אולם הבוקר ליברמן הכחיש את הדברים, ואף הפנה את האש לכיוון ראש הממשלה והמפלגות החרדיות. " ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר וממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "את ממשלות האחדות חייבים להקים אך רק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים. גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת ממשלה - לא נתמוך באף מועמד אחר לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
אין תיאום. ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן אף הצהיר כי "אין שום תאום בין ישראל ביתנו לכולנו - מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי". בהמשך הפנה את החצים גם נגד ראש הממשלה. "מי שמנע את הפינוי של חאן אל-אחמר וסוסיא זה לא בג"ץ. מי שמנע את קבלת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה שנייה ושלישית זה לא בג"ץ. מי שמאפשר העברת מאות מיליוני דולרים לארגוני טרור ברצועת עזה זאת ממשלת ישראל הנוכחית. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

רצף האירועים בא לאחר חידוד העמדות של ליברמן שהציב חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. כחלון, שלא הקים אפילו צוות משא ומתן קואליציוני ומקיים קשר ישיר מול ראש הממשלה, הסביר לבני שיחו כי מכיוון שלכולנו יש רק ארבעה מנדטים והיא אינה מהווה לשון מאזניים שעליה תקום או תיפול הממשלה, הוא מתכוון להמתין לסיום כל המגעים הקואליציוניים עם שאר המפלגות ורק אז להיוועד עם נתניהו על תנאי כניסתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully