וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: אין מקום להתערבות משפטית במו"מ הקואליציוני

23.5.2019 / 19:31

בתשובה לפניות חברי כנסת כתב היועמ"ש כי "לא יהסס לומר את דברו בקול רם, אם ימצא כי יוזמה מסוימת פוגעת בזכויותיהם של אזרחי המדינה כתוצאה מהחלשת מערכות החוק והמשפט". עוד הוסיף כי אין בהצעות שניתנו במו"מ חשד לשוחד

צילום: מתוך טוויטר "החדשות 13" , עריכה: עמית שמחה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב היום (חמישי) לפניות של כמה חברי כנסת בנוגע למו"מ הקואליציוני. במכתב, שעליו חתום עוזרו הבכיר של היועץ, ד"ר גיל לימון, נכתב כי התערבות שיפוטית בהסכמים קואליציוניים "מוגבלת למקרים קיצוניים ביותר. מקום שעלתה סכנה של פגיעה בטוהר המידות וטוהר השיקול השלטוני", או כאשר מתגלה ו פסול "הנושא סממני שחיתות או השחתה, בעיקר בתחומי הממון וטוהר המידות".

עוד צוין במכתב כי "ככל שקיימת כוונה להסדיר במסגרת ההסכמים הקואליציוניים נושאים משפטיים או משטריים בעלי רגישות חוקית או חוקתית, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי יש מקום לשקול את הדברים בתשומת לב רבה, תוך הותרת מקום להידברות בשיח ציבורי ופרלמנטרי מקיף. מובן כי היועץ המשפטי לממשלה, במסגרת תפקידו, יידרש להיבטים המשפטיים והציבוריים של כל הצעת חוק שתונח בהקשר הזה, ולא יהסס לומר את דברו בקול רם וברור, אם ימצא כי יוזמה מסוימת פוגעת בזכויותיהם של אזרחי המדינה כתוצאה מהחלשת מערכות החוק והמשפט".

עוד בוואלה! NEWS
"מוותרים על החסינות שלנו": יוזמת הח"כים נגד החוק למען נתניהו
סער נגד חוק החסינות: "יפגע בליכוד - ולא יועיל לראש הממשלה"
מנדלבליט לנתניהו: השימוע יידחה בשלושה חודשים ויתקיים באוקטובר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי, מלון דן כרמל, 3 בינואר 2019. שלומי גבאי
התערבות שיפוטית בהסכמים קואליציוניים "מוגבלת למקרים קיצוניים ביותר", כך מנדלבליט/שלומי גבאי

לגבי הטענה כי הכוונה להבטיח לראש הממשלה בנימין נתניהו חסינות במסגרת ההסכם הקואליציוני עולה כדי עבירה פלילית, ועשויה להוות שוחד - השיב מנדלבליט בשלילה. "לאחר בחינה ראשונית שקיים היועץ המשפטי לממשלה, בהיוועצות עם פרקליט המדינה, לא נמצא כי המידע הקיים מבסס תשתית עובדתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית", כתב.

הפרקליטים והמשפטנים בפרקליטות ובמגזר הציבורי הביעו תמיכה בדבריו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, אמרה כי "אלו הם ימים חשובים לשמירה על שלטון החוק ואופיה הדמוקרטי של ישראל. אין מדובר בסוגיה פוליטית או מפלגתית, אלא כזאת הנוגעת לכל אחד ואחד מהאזרחים במדינה ולמרקם החיים כאן. כל חקיקה שתביא להחלשת מערכות החוק והמשפט היא בעלת השלכות רוחב חברתיות ותפגע בסופו של דבר בכולנו, ציבור האזרחים".

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully