וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לנתניהו: השימוע יידחה בשלושה חודשים ויתקיים באוקטובר

22.5.2019 / 12:40

בניגוד לבקשת פרקליטיו של ראש הממשלה לדחייה של שנה שלמה, היועמ"ש הודיע כי הסכים לדחייה של שלושה חודשים נוספים בלבד. "היענות לבקשה - פגיעה באינטרס הציבורי ואין לכך הצדקה", כתב. השימוע יתקיים ב-2-3 באוקטובר

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

השימוע בתיקי נתניהו - כל הפרטים

  • מנדלבליט דחה את השימוע לנתניהו בשלושה חודשים
  • התשובה ניתנה בתגובה לבקשת פרקליטו של רה"מ לדחייה של שנה שלמה
  • היועמ"ש: "היענות לבקשה הייתה פוגעת באינטרס הציבורי ואין לכך הצדקה"
  • הדחייה בנוסף לשלושת החודשים שניתנו לנתניהו להיערכות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) לפרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד, כי הסכים לדחות בשלושה חודשים נוספים את מועד השימוע בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי הוא יתקיים ב-2-3 באוקטובר. תשובת היועץ המשפטי לממשלה, שנחתמה בידי עוזרו - עו"ד גיל לימון - באה בעקבות בקשת הדחייה שהגיש עו"ד חדד, וזאת בשל הצורך העולה לדבריו מהיקף חומר החקירה ומהזמן הנדרש על מנת להתכונן לשימוע. במקביל, לבני הזוג איריס ושאול אלוביץ' כן לנוני מוזס, המעורבים אף הם בתיקי נתניהו נמסר כי עליהם לתאם מועד לשימוע למועד שלא יאוחר מ-15 באוגוסט.

תשובת היועמ"ש המלאה

במכתב התייחס עוזרו של מנדלבליט לבקשת נתניהו לדחות את השימוע בשנה שלמה. הוא טען כי היענות לבקשה היתה פוגעת באינטרס הציבורי של קבלת החלטה בתיק בהקדם, ואין לכך הצדקה. לדבריו בהתחשב בכלל הנסיבות החליט לדחות את השימוע בשלושה חודשים, מעבר לשלושת החודשים המקוריים שניתנו לו להיערכות, "החורגים אף הם ממסגרת הזמנים הקבועה בהנחיות".

לקריאה נוספת:
עורך דינו של נתניהו ביקש ממנדלבליט: דחה את השימוע בשנה
"נתניהו ביקש אספקת סיגרים ממילצ'ן במהלך טקסי יום הזיכרון"
לאחר הסדר על התשלום: פרקליטו של נתניהו קיבל את חומרי החקירה

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
דחייה של שלושה חודשים נוספים. מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

השימוע לנתניהו אמור היה להתקיים בחודש יולי, אולם ב-10 במאי, המועד האחרון לתיאום השימוע, ביקשו הפרקליטים זמן נוסף שנדרש להם לטענתם כדי להיערך בהתאם. זאת, אף על פי שמנדלבליט הודיע כבר בתחילת מרץ על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 4000, 2000 ו-1000. ראש הממשלה ביקש אז, באמצעות סנגוריו, לדחות את מסירת חומרי החקירה בתיקים עד לאחר הבחירות מחשש שיודלפו ויריביו הפוליטיים יעשו בהם שימוש נגדו.

מנדלבליט נעתר לבקשה, וחומרי החקירה הועדו לרשות הסנגורים ב-10 באפריל, יום לאחר הבחירות. אף שסנגוריהם של חשודים אחרים בשלוש הפרשות אספו כבר את חומרי החקירה, נציגיו של ראש הממשלה עשו זאת רק לפני כשבוע ב-14 במאי, בנימוק שעליהם היה להסדיר את הייצוג והתשלום בעניין נתניהו.

בתשובת היועמ"ש לבקשת הדחייה שניתנה היום, עולה כי למעשה עורכי דינו של נתניהו ביקשו לדחות בשנה שלמה את השימוע, אולם מנדלבליט הסכים לשלושה חודשי דחייה בלבד. במכתבו הוא צירף שורה של נימוקים בנוגע לחשיבותו של השימוע בהליך הפלילי וכן תקדימים הנוגעים לדחייתם.

ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
"חריגה ממסגרת הזמנים". נתניהו/רויטרס

באופוזיציה מתחו ביקורת על החלטת מנדלבליט בנוגע לדחיית השימוע לנתניהו. יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה כי מדובר ב"רמזים על 'נסיגה' מהחסינות מצטרפת ההודעה על דחיית השימוע. המשמעות: ראש ממשלה חשוד בשוחד מתכוון להשליך כל יהבו על ביטול עצמאות בתי המשפט כדי לחמוק מהעמדה לדין. ישלמו את המחיר כל אזרח ואזרחית שיזקקו להגנה משרירות לב השלטון".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה כי היא "מברכת את היועמ"ש על כך שדחה את ניסיונות נתניהו לדחות את השימוע בשנה שלמה, והעניק לו ארכה מידתית, מה גם שנתניהו עצמו כבר משך זמן כשסירב, בעזות מצח, לקחת את החומרים במועד. בכל מקרה כבר ברור שהדחיה תנוצל לנסיונות הרסניים להבטיח לעצמו שהשימוע כלל לא יתקיים, ושהוא ימלט מאימת החוק תוך שהוא מחריב את יסודות הדמוקרטיה".

בתנועה לאיכות השלטון הביעו צער על החלטת היועמ"ש. "מנדלבליט נכנע לניסיונותיו של רה"מ למשוך זמן ולנסות להתחמק מהעמדה לדין", אמרו. "בכוונת התנועה לעתור לבג"ץ נגד דחייה זו, המהווה פגיעה באמון הציבור בנבחריו ובמערכת אכיפת החוק. כמו כן תדרוש התנועה מיו"ר הכנסת שלא לאפשר את קיומו של דיון בחוק החסינות, חוק שכל מטרתו היא לאפשר לרה"מ לחמוק מהעמדה לדין, עד למועד השימוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully