וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: מיי תתפטר מחר בשל כישלונה להעביר את הברקזיט

23.5.2019 / 9:54

בטיימס דווח כי ראשת ממשלת בריטניה תנקוב בתאריך עזיבתה, לאור לחץ גובר במפלגה השמרנית. ההימור שלה להכניס אפשרות למשאל עם נוסף בהצבעה כדי לשכנע את הלייבור נכשל, ושר החוץ לשעבר ג'ונסון צפוי להחליפה. השמרנים צפויים גם לנחול מפלגה בבחירות לפרלמנט האירופי

צילום: רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי עשויה להכריז מחר (שישי) על התפטרותה - כך דווח בטיימס, על רקע הלחץ הרב המופעל על מנהיגת המפלגה השמרנית לעזוב בשל כישלונה להעביר את הסכם הברקזיט.

ההימור האחרון של מיי לכלול בהצבעה הנוספת והרביעית במספר על ההסכם שגיבשה עם האיחוד האירופי גם אפשרות של משאל עם נוסף, עורר מרד פנימי על ידי תומכי הברקזיט, שהוביל להתפטרותה של מנהיגת הסיעה אנדרה לידסום אתמול. ברשת BBC דווח כי שרים נוספים עשויים ללכת בעקבותיה היום.

הממלכה נותרה מפולגת מאז משאל העם ב-2016, שבו תמכו 52% הנשאלים בפרישה מהאיחוד, והיא אף נאלצת להשתתף בבחירות לפרלמנט האירופי שנפתחו היום. עדיין לא ברור איך בריטניה, הכלכלה החמישית בגודלה בועלם, או אם בכלל, תעזוב את הגוש שאליו הצטרפה ב-1973.

לקריאה נוספת בנושא
בצל הקיפאון בברקזיט: מכה לשמרנים וללייבור בבחירות המקומיות
הבריטים מיואשים מהברקזיט, ומייחלים ל"מנהיג חזק"
מתיחות ללא גבול: הברקזיט מאיים להבעיר שוב את אירלנד

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, 22 במאי 2019. AP
הגיעה לסוף דרכה. מיי, אתמול/AP

מיי הבטיחה מוקדם יותר השנה להתפטר מתפקידה אחרי שהסכם הברקזיט יאושר בפרלמנט, אך המחוקקים דחו אותו כבר שלוש פעמים. שיחותיה עם מפלגת הלייבור מהאופוזיציה לא הצליחו לשכנע את מנהיגה ג'רמי קורבין לתמוך בהבנות עם בריסל, וגם רבים בקרב השמרנים מתנגדים לפשרות שהציגה מיי בניסיון לשכנע את מתנגדי הברקזיט.

לפי הדיווח בטיימס, מיי תישאר ראשת ממשלה עד שמחליפה ייבחר בפריימריז פנימיים שנערכים בשני שלבים. מחר היא צפויה להיפגש עם חברי ועידת 1922 המכריעה בסוגיית הבחירות הפנימיות. שר החוץ לשעבר וממנהיגי מחנה הברקזיט בוריס ג'ונסון הוא המועמד המוביל לרשת אותה ולהיות ראש הממשלה הבא.

תאריך העזיבה הנוכחי הוא 31 באוקטובר, שהוזז מ-31 במרץ, המועד המקורי שנדחה כבר כמה פעמים. קמפיין הבחירות לפרלמנט האירופי עסק בעיקר בסוגיית הפרישה מהאיחוד, ומפלגת הברקזיט של נייג'ל פאראג', ממנהיגי קמפיין העזיבה, צפוי לזכות במירב הקולות. מנגד, השמרנים צפויים לספוג מכה קשה. התוצאות צפויות להתפרסם החל יום שני בחצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully