וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים מיואשים מהברקזיט, ומייחלים ל"מנהיג חזק"

8.4.2019 / 21:38

סקר בממלכה חשף ייאוש עמוק בציבור מהפוליטיקאים, שהגיע לשפל של 15 שנים. רק רבע מהם סבורים כי המחוקקים מנהלים כמו שצריך את הליך הפרישה מהאיחוד, ויתר ממחצית מהם רוצים מנהיג שלא יהסס לכופף את החוקים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המצביעים בבריטניה רוצים "מנהיג חזק" שמוכן לשבור את הכללים לקדם רפורמה נרחבת על רקע משבר הברקזיט שגרם לצניחה באמון הציבור לשפל של 15 שנה. משאל העם מ-2016 חשף פילוג בממלכה הרבה מעבר לחברות באיחוד האירופי, והצית דיון על נושאים רבים, החל מבדלנות והגירה ועד לקפיטליזם, האימפריה ומה משמעות הדבר בלהיות בריטי.

לפי Hansard Society, 54% מהמצביעים רוצים "מנהיג חזק", בזמן ש-72% סבורים כי המערכת הפוליטית זקוקה ל"די הרבה" או ל"הרבה" שיפורים. רק לרבע מהם יש אמון בדרך שבה חברי הפרלמנט מנהלים את המשא ומתן על הברקזיט, שמועדו המקורי נדחה מ-29 במרץ כשעדיין לא ברור איך, מתי ואם בכלל תתקיים העזיבה של הגוש האירופי.

"האמון במערכת השלטון בשפל של 15 שנה מאז תחילת הסקר, אפילו נמוך יותר מהסקנדל ב-2009 כשהמחוקקים נאלצו לחשוף את החזרי המס שלהם", אמרו במכון. "התושבים פסימיים לגבי בעיותיה של המדינה והפתרונות האפשריים שלהן, כשמספרים גדולים מוכנים לפנות לשינויים פוליטיים רדיקליים".

הסקר נערך בין 30 בנובמבר ל-12 בדצמבר על ידי Ipsos MORI, עוד לפני הדחיה של הברקזיט לפחות עד יום שישי הקרוב, כשראשת הממשלה תרזה מיי רוצה לקבל ארכה גדולה יותר מהאיחוד, עד סוף יוני.

הפגנת תמיכה בברקזיט מחוץ לפרלמנט בלונדון, 29 במרץ 2019. רויטרס
הפגנת תמיכה בברקזיט מחוץ לפרלמנט, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully