וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי צריך אלפי בלונים?": ישראלי חשוד בניסיון הברחה לחברון

האזרח הישראלי חשוד כי התכוון לייבא כמות בלונים גדולה, אותה יעביר לתושב חברון שיעבירה בסופו של דבר לרצועת עזה. מהחקירה עלה כי החשוד לא יידע את המכס ביעדם של הבלונים, זאת על מנת להימנע מבידוק בטחוני. "הסוחר הישראלי הוא בעצם קוף של הכנופיה הפלסטינית שהבריחה"

המכולה שנתפסה בנמל אשדוד 22 במאי 2019. אתר רשמי
הבלונים שנתפסו במכולה בנמל אשדוד בתחילת השבוע/אתר רשמי

דוד כהן, אזרח ישראלי כבן 50, חשוד כי ניסה להבריח מאות אלפי בלונים בעבור גורמים פלסטיניים, תוך שהוא משתמש באזרחותו הישראלית על מנת להשתמט מבדיקות ביטחוניות. כהן, בעליה של חברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, שוחרר היום (רביעי) בתנאים מגבילים לאחר שבית משפט השלום באשקלון נעתר לבקשת יחידת יס"מ של בית מכס אשדוד.

על פי המתואר בבקשת המעצר, מידע מודיעיני הצביע על כך שהחברה שבבעלותו של החשוד מתכוונת לייבא באמצעותו כמות גדולה של בלונים ולהעבירם לתושב חברון, כדי שאלו יעברו בהדרגה לרצועת עזה.

בתחילת השבוע אותרה המכולה, ובה נמצא כי על גבי הקרטונים בהם אוחסנו הבלונים, נרשם שמו של 'תחסין מאגד אחמד דופש' - הרוכש הפלסטיני מחברון. בניגוד מוחלט לנהלי המכס, החשוד לא ציין קוד אוטונומיה בהצהרת הייבוא ולא יידע את המכס ביעד הסופי של משלוח הבלונים - רצועת עזה - זאת על מנת להימנע מבידוק בטחוני, ולגרוף רווח כספי. מנהל המכס בנמל אשדוד, רפי גבאי, סיפר כי המכולה שנתפסה הכילה כמות בלונים עצומה.

עוד בוואלה! NEWS
יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק
כלי טיס של צה"ל תקפו חוליות מפריחי בלונים ברצועת עזה

המכולה שנתפסה בנמל אשדוד 22 במאי 2019. אתר רשמי
פרטי הרוכש הפלסטיני מחברון על גבי קופסאות הבלונים במכולה/אתר רשמי

עוד עלה מחומרי החקירה כי כהן לא הזמין את הבלונים, לא קבע את טיבם וסוגם, ולא שילם את עלותם - כל תכלית פעולתו הייתה הסוואת היעד הסופי של הבלונים. כהן עוכב לחקירה, במהלכה קשר את עצמו למרבית העבירות המיוחסות לו. לחשוד נקבעה ערבות בנקאית בסך 20,000 שקל, ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 30,000 שקל וצו עיכוב יציאה מן הארץ ל-180 ימים.

"מי צריך בחברון מאות אלפי בלונים?", אמר לוואלה! NEWS גורם במכס. "אנחנו מעריכים כי אם המכולה הייתה עוברת כמו שהיא למעבר כרם שלום, היא מיד הייתה 'מוחשדת' והמעבר שלה היה נעצר בשיקוף", הוסיף הגורם. "לכן היא כביכול נשלחה לחברון, ושם היו אמורים לפרוק את הבלונים ולהעביר אותם במנות קטנות יותר בתוך סחורות אחרות המועברות לעזה", הסביר הגורם. "הסוחר הישראלי הוא בעצם קוף של הכנופיה הפלסטינית שהבריחה", סיכם.

עוד באותו נושא

ירי ופצועים פלסטינים: אלפים ציינו את יום הנכבה ברצועת עזה

לכתבה המלאה
המכולה שנתפסה בנמל אשדוד 22 במאי 2019. אתר רשמי
הבלונים שאותור השבוע במכולה בנמל אדוד/אתר רשמי
המכולה שנתפסה בנמל אשדוד 22 במאי 2019. אתר רשמי
המכולה בה הוברחו הבלונים, נמל אשדוד/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully