וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס של צה"ל תקפו חוליות מפריחי בלונים ברצועת עזה

19.3.2019 / 18:51

צה"ל תקף שתי חוליית מחבלים שהפריחו בלוני תבערה בצפון ובדרום הרצועה לשטח ישראל. בלון חשוד זוהה בחורשה ביישוב באשכול ונמסר כי לבלון הייתה מחוברת כרזה בערבית והוא לא היווה סכנה. מאות פלסטינים מפגינים מול חופי זיקים וחמישה נפצעו בעימותים במשט הימי מול צה"ל

צילום: מתי עזרייב, עריכה: איתי עמרם

כלי טיס של צה"ל תקפו היום (שלישי) חוליות מחבלים שהפריחו בלוני תבערה בצפון ובדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. מוקדם יותר זוהה בלון חשוד היום בחורשה באזור חבל שלום שבמועצה האזורית אשכול. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי תושבים זיהו את הבלון ודיווחו לאנשי הביטחון בישוב. אולם בבדיקה של אנשי הביטחון בשטח - לבלון הייתה מחוברת כרזה בערבית והוא לא היווה סכנה.

במקביל מאות פלסטינים מפגינים היום בצפון רצועת עזה מול חוף זיקים בהם מחבלים שהשליכו מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל. כולל משט מחאה פלסטיני שכלל עשרה כלי שיט מול חופי רצועת עזה. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים על פצועים פלסטינים בעימותים ומשרד הבריאות הפלסטיני אישר כי שלושה בני אדם נפצעו מירי צה"ל בצפון הרצועה ושניים באל-בורייג' במסגרת המשט הימי. עוד דווח כי יחידת הטרור הלילי של חמאס הודיעה על חזרה לפעילות השבוע עד להסרת הכתר מהרצועה.

הפגנות הפלסטינים ברצועת עזה התחדשו אתמול כשמאות מפגינים החלו בהפרות סדר בכמה מוקדים לאורך הגבול. המפגינים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה ובתגובה צה"ל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות. זאת, לאחר דחייתן האחרונה של צעדות השיבה המתקיימות מדי שבוע ביום שישי, ברקע סיום סבב ההסלמה שחל באותו היום.

בנוסף לכך, לוחמי צה"ל עצרו כמה חשודים שחצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה. על החשודים לא נתפס נשק והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. בתחילת השבוע אותר מטוס קלקר שאליו חובר חפץ חשוד על כביש טלאור 234 במועצה האזורית אשכול אולם לא בקרבת ישוב. חבלן משטרה הגיע למקום וטיפל בחפץ החשוד.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע סבב ההסלמה האחרון: צה"ל אישר את התוכניות לכיבוש הרצועה
צה"ל תקף כ-100 יעדים ברצועת עזה; דיווח: מגעים עם מצרים לרגיעה
שתי רקטות פג'ר נורו מרצועת עזה לגוש דן; אין נפגעים או נזק

בלון חשוד שזוהה בחורשה באזור חבל שלום 19 במרץ 2019. אתר רשמי
בלון הנפץ במועצה האזורית אשכול, היום/אתר רשמי

ההסלמה האחרונה פרצה לאחר ששתי רקטות מסוג פג'ר נורו לגוש דן ביום חמישי בערב וגרמו להפעלת אזעקה. מערכת ההגנה זיהו את הרקטות והתריעו מפניהן, אך אחת מהן נפלה בשטח פתוח והשנייה ככל הנראה נפלה בשטח פתוח אף היא או התפרקה באוויר. שרידיה של אחת מהרקטות אותרו בחולון.

למרות ההערכה שמדובר בטעות, וכן המסר שהעביר חמאס לפיו הירי בוצע על ידי פעילי שטח ולא בהנחיית הדרג הבכיר, צה"ל תקף בתגובה כמאה מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות הבולטות שהותקפו - אתר לייצור רקטות תקניות המכונה APC ו"מטה הגדה" - מתחם משרדים רחב ידיים שממנו חמאס מתכנן, מכוון ומפעיל טרור ביהודה ושומרון.

בבוקר למחר שוגרו עשר רקטות מהרצועה לשטח ישראל, שגרמו להפעלת צבע אדום בעוטף עזה. עוד באותו היום, בשעות אחר הצהריים, דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים על הגעה לרגיעה אחרי מאמצים שהתקיימו מול מצרים להשבת המצב לקדמותו ברצועה. במקביל, הודיע הגוף האחראי על צעדות השיבה על דחייתן באופן יוצא דופן, "מתוך אינטרסים של העם הפלסטיני" וכהכנה לקראת הצעדה לציון השנה לתחילת ההפגנות.

(עדכון ראשון: 18:13)

עוד באותו נושא

אחרי ההסלמה: התחדשו הפרות הסדר בגבול הרצועה

לכתבה המלאה
עימותים בגבול רצועת עזה - 8 מרץ 2019. צילום מסך
דיווח על מספר פצועים פלסטינים בעימותים בצפון הרצועה. עימותים ליד הגדר, לפני כשבוע/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully