וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות פג'ר נורו מרצועת עזה לגוש דן; אין נפגעים או נזק

רקטות מסוג פג'ר שוגרו מרצועת עזה לכיוון תל אביב. צה"ל עדכן כי מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש, אולם לא בוצע יירוט. לא דווח על נפגעים או נזק. נתניהו מקיים התייעצות ביטחוניות בקריה. דיווח: חמאס והג'יהאד הודיעו שאינם אחראים לירי. צה"ל תקף ברצועה

צילום: סרטוני גולשים

ירי לגוש דן - כל העדכונים:

- אזעקות נשמעו באזור גוש דן
- שתי רקטות מסוג פג'ר נורו מרצועת עזה
- נתניהו מקיים התייעצות ביטחוניות בקריה
- דיווח: חמאס מפנה עמדות מחשש לתגובה ישראלית
- משלחת התיווך המצרית עזבה את הרצועה
- דיווח: חמאס והג'יהאד הסירו אחריות לירי
- בעקבות הירי, צה"ל תקף ברצועה
- אזעקות נשמעו הלילה באזור עוטף עזה

שתי רקטות מסוג פג'ר נורו אמש (חמישי) לעבר גוש דן. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש, אולם לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע, וכמו כן אין הנחיות מיוחדות לעורף.

בעקבות הירי, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחוניות בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון, ובמקביל במשטרה מקיימים הערכת מצב. שרי הקבינט המדיני ביטחוני עודכנו בשעות האחרונות על ידי המל"ל בנוגע להערכות המצב בעזה ומקבלים עדכונים שוטפים, עם זאת לשכת ראש הממשלה העבירה לשרים הנחיה שלא להתראיין על המצב בעזה.

בהמשך תקף צה"ל ברצועת עזה. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, צה"ל תקף מטרות של חמאס ברחבי הרצועה: בין היתר הותקף מוצב ימי של חמאס באזור הנמל החדש בחאן יונס, באזור בית לאהיה, מוצב ימי באזור אל-ואחה, במוצב בדר שבדרום הרצועה ומוצב ימי נוסף ליד אל-בידר.

בתוך כך נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי הרקטה שוגרה משטחי רצועת עזה לכיוון ישראל - אך נפלה בשטחי הרצועה, ומסיבה זו הושמעה ההתראה. בהמשך הופעלו אזעקות פעמים נוספות גם בשטחי המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית שדות נגב. מדובר צה"ל נמסר כי שתי רקטות נורו משטח הרצועה, ואחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. הבוקר הופעלו האזעקות גם בשדרות ובשער הנגב, מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

עוד בוואלה! NEWS:
אזעקות ופינוי: בתי ספר תרגלו תרחיש צונאמי במישור החוף
רקטה נורתה לעוטף ונפלה בשטח פתוח; צה"ל תקף בדרום הרצועה
ניסיון פיגוע בחברון: פלסטיני ניסה לדקור חיילים ונורה למוות

שיגור לגוש דן, 14 במרץ 2019. צילום מסך
גוש דן, הערב/צילום מסך

דובר צה"ל מסר כי ארגון חמאס הוא שירה מוקדם יותר את הרקטות לאזור גוש דן. זאת בניגוד לדיווחים קודמים, לפיהם חמאס והג'יהאד הודיעו למצרים כי הם אינם אחראים לירי. משרד הפנים של חמאס אף איים כי ינקוט צעדים נגד מי שאחראי לשיגורים. עוד דווח כי הארגון מפנה עמדות מחשש לתגובה ישראלית. בעקבות כך, משלחת התיווך המצרית עזבה את הרצועה. ככל הנראה מעבר כרם שלום ייפתח הבוקר כרגיל.

אחרי התקיפות, פרסמה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הצהרה, לפיה "למרות הענותנו הרבה למאמצים המצריים, אנו מכריזים על העלאת הכוננות בקרב לוחמינו כדי להתנגד לתוקפנות הכיבוש והוא יישא באחריות לתוצאות התוקפנות הזו". עוד נמסר: "לפי מה שנראה, האויב הבין את השתיקה שלנו בצורה לא נכונה וממשיך בתוקפנות נגד בני עמנו, אך נראה שהאויב לא הבין את המסר של ההתנגדות היטב".

לאחר האזעקות, הגיעו למוקד 100 של המשטרה מאות שיחות טלפון מאזרחים מבוהלים. תושבים באזור דיווחו כי שמעו שני רעשי פיצוצים. בערים ברחבי גוש דן מחפשים אחר שרידי הרקטות. ממשרד החינוך נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבי גוש דן. מתקיימת הערכת מצב בנוגע להמשך.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הנחו על פתיחת מקלטים בעקבות ירי הטילים. עיריות נוספות בגוש דן הנחו את התושבים כי בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן ולשהות שם במשך עשר דקות. גם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה פרסם הודעה לתושבים, בה הדגיש כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

חיפושים אחר הנפילות בחולון, 14 במרץ 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
חיפושים אחר הנפילות, הערב/מערכת וואלה!, עמית לגו

שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט התייחס בטוויטר לירי, וכתב כי "חמאס מדכא את המחאות של בני עמו באלימות, וכעת יורה טילים לערי ישראל. מרתיח! זה מה שמונע מהעולם לעזור לאנשים בעזה! אנחנו תומכים בישראל בהגנתה על אזרחיה. תמיד!".

(עדכון ראשון: 21:07)

תושבים במקלט בתל אביב בזמן האזעקה, 14 במרץ 2019. צילום מסך
תושבים במקלט בתל אביב, הערב/צילום מסך
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב 14 במרץ 2019. אריאל חרמוני/ משרד הביטחון, משרד הביטחון
התייעצות ראש הממשלה בקרייה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully