וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המעונות: מגעים מתקדמים לקראת הסדר עם שרה נתניהו

22.5.2019 / 11:35

בבית משפט השלום בירושלים התקיים דיון נוסף בין סנגורי רעיית ראש הממשלה לפרקליטות מול השופט המגשר בתיק. במסגרת הפרשה הואשמה נתניהו כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה בעלות כוללת של יותר מ-350 אלף שקלים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

בבית משפט השלום בירושלים התקיים היום (רביעי) דיון גישור נוסף בתיק המעונות, בו השתתפו נציגי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) וסנגורה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן. המגעים בין הצדדים לקראת הסדר טיעון אפשרי נמצאים בשלב מתקדם מאוד. טרם הושג הסכם סופי, אולם הצדדים קבעו להמשיך בהליך הגישור

במסגרת הפרשה הואשמה נתניהו כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה בעלות כוללת של יותר מ-350 אלף שקלים, תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת. סיידוף, שהיה סמנכ"ל משרד ראש הממשלה באותה תקופה, הואשם בעבירות דומות וכן בעבירת זיוף בידי עובד ציבור.

לקריאה נוספת:
ברגע האחרון: הפרקליטות ביקשה לדחות את מתן תשובתה בתיק המעונות
תיק המעונות: ההצעה שעשויה להוביל להסדר טיעון לשרה נתניהו

שרה נתניהו, במהלך משפטה,  בעניינן  ניפוח הוצאות המעון בבית משפט שלום, ירושלים 7 באוקטובר 2018. רויטרס
הואשמה בניפוח הוצאות תוך עקיפה מכוונת של הנהלים. שרה נתניהו/רויטרס

הליך הגישור נמשך חודשים ארוכים בפני השופט מרדכי כדורי. הוא החל לאחר הישיבה הראשונה במשפט, שנערכה בפני נשיא בית משפט השלום ירושלים, אביטל חן, באוקטובר האחרון. התובעים בתיק הם עורכי הדין ארז פדן וג'ני אבני, בעוד נתניהו מיוצגת על ידי יוסי כהן. את סיידוף מייצג עו"ד יהושע רזניק.

עוד באותו נושא

פרשת המעונות: הפרקליטות דורשת הרשעה פלילית לשרה נתניהו

לכתבה המלאה

החשמלאי והמטפלת

חקירת פרשת המעונות החלה באמצע 2015, לאחר שמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, חשף אי סדרים בניהול מעון ראש הממשלה, והעביר אותם ליועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין. בסוף אותה שנה נחקרה נתניהו באזהרה.

בתחילה כללה הפרשה עוד כמה תתי-פרשות, מלבד הזמנת הארוחות. בין היתר נחקרה נתניהו בחשד שחשמלאי בשם אבי פחימה, שהכיר את בני הזוג נתניהו על רקע היותו פעיל ליכוד, ביצע עבודות בביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, לכאורה בניגוד לנהלים. חשד נוסף היה כי נתניהו העסיקה מטפלת שסעדה את אביה לפני מותו, והטילה את ההוצאות על כספי משלם המסים, וחשד שלישי נגע לרהיטי גן שנרכשו כביכול עבור מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים, אף בפועל הועברו לביתם הפרטי של בני הזוג בקיסריה.

במאי 2016 העבירה המשטרה את סיכום החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים, ובספטמבר 2017, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא שוקל להעמיד לדין את נתניהו וסיידוף בכפוף לשימוע. בהודעתו הסביר מנדלבליט כי לא נמצאו די ראיות כדי להעמיד לדין את נתניהו בתתי-הפרשות האחרות, מלבד הזמנת הארוחות.

חקירות שרה נתניהו ועזרא סיידוף , בימ"ש השלום ירושלים, 7 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
סמנכ"ל משרד ראש הממשלה באותה תקופה. עזרא סיידוף/ראובן קסטרו

נתניהו העלתה בשימוע שנערך לה בינואר 2018 מספר טענות עובדתיות ומשפטיות. בין היתר, נטען כי מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, הוא שהזמין וצרך את הארוחות - ולא משפחת נתניהו. בנוסף נטען כי הנוהל שאסר על הזמנת ארוחות כאשר במעון הרשמי הועסקה מבשלת, הוא נוהל פנימי של "ועדת השלושה" במשרד ראש הממשלה, שכלל לא הייתה מוסמכת לקבלו - ולכן הוא חסר כל תוקף. הטיעונים נדחו על ידי היועמ"ש, שביוני האחרון הגיש את כתב האישום נגדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעון ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully