וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סיוע טורקי: הממשל בטריפולי בולם את הגנרל הנתמך ע"י הגוש הסעודי

ממשלת האחדות, שמנסה לסכל את המבצע לכיבוש בירת לוב בידי כוחות של חפתר, זכה לגיבוי מצד אנקרה. בניגוד להבטחות של הגנרל שמקבל סיוע מהאמירויות, סעודיה ומצרים, המתקפה לא מסתיימת בניצחון מהיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות התומכים בממשלת לוב הנתמכת על ידי האו"ם אמרו כי הם קיבלו משלוח של נגמ"שים ושל כלי נשק, כחלק מהמאמצים לבלום את המתקפה של הגנרל חליפה חפתר על הבירה טריפולי. "הממשלה מחזקת את הכוחות המגנים על טריפולי עם כלי רכב, תחמושת וכלי נשק איכותיים", אמרו הכוחות בהצהרה שפרסמו בפייסבוק ביום שבת, מבלי לפרט מאין הגיע הציוד הצבאי. לפי תמונות וסרטונים שפרסמו הכוחות, מדובר בנגמ"שים טורקיים מדגם "קירפי", שנפרקו בנמל טריפולי.

הממשלה בטריפולי ושגרירות טורקיה בעיר לא הגיבו, אך מוקדם יותר החודש אמר דובר מטעם הממשל בבירת לוב כי הם מקיימים שיחות עם טורקיה בעלת בריתם כדי "להשיג כל מה שצריך כדי לעצור את המתקפה", כולל סיוע צבאי ואזרחי.

הצבא הלובי הלאומי, כפי שמכונה המיליציה של חפתר, תומכת בפרלמנט יריב היושב במזרח המדינה. היא פתחה במתקפה על בירת לוב באפריל, שבה נהרגו כבר מאות בני אדם, בהם יותר מ-120 אזרחים, לפי נתוני האו"ם. עוד 75 אלף תושבים נמלטו מבתיהם. חפתר הבטיח ניצחון מהיר, אך בשטח נותר סטטוס-קוו.

לקריאה נוספת בנושא:
כ-50 הרוגים ואלפי עקורים: הקרבות על טריפולי מחריפים
בדרך למלחמת אזרחים כוללת? מדריך לכאוס המתחדש בלוב
לוב: הגנרל חפתר הורה לכוחותיו להסתער על הבירה טריפולי

נגמ"שים מתוצרת טורקיה בנמל טריפולי, לוב, מאי 2019. אתר רשמי
נגמ"שים טורקיים בנמל טריפולי, בשבוע שעבר/אתר רשמי

מאז 2014, איחוד האמירויות הערביות ומצרים מספקות תמיכה צבאית לחפתר, הכוללת מטוסי קרב ומסוקים. בעזרתן, הוא הפך לכוח החזק ביותר בלוב, שנמצאת בכאוס מאז הפלתו של הרודן מועמר קדאפי לפני שמונה שנים. טורקיה, יחד עם בעלת בריתה קטאר, מסוכסכת עם ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות ומצרים סביב כמה סוגיות אזוריות, כמו התמיכה ב"אחים המוסלמים". אנשיהם מזוהים עם הממשל בטריפולי, ובעקבות זאת הכריז הפרלמנט במזרח המדינה על התנועה כ"ארגון טרור", בדומה למצרים השכנה.

בחודש שעבר אף הביע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תמיכה בחפתר, בניגוד למדיניות האמריקנית שהכירה בממשלת האחדות בטריפולי. זו מנסה לגייס את תמיכת מדינות אירופה, החוששות שהסכסוך בלוב יוביל לגל פליטים חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully