וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-50 הרוגים ואלפי עקורים: הקרבות על טריפולי מחריפים

9.4.2019 / 13:25

ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי הלחימה בין כוחות הממשל בבירת לוב לבין אלו של הגנרל חפתר מסלימה ועלולה לגזול את אספקת הסיוע הרפואי. נמל התעופה הבינלאומי היחיד הותקף מהאוויר, ובאו"ם חוששים משימוש באזרחים כמגנים אנושיים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 47 בני אדם נהרגו ו-181 נוספים נפצעו בקרבות בטריפולי בימים האחרונים, בנוסף ללפחות 3,400 איש שנעקרו מבתיהם - כך מסר היום (שלישי) ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, שאסף את המידע מבתי החולים באזור. זאת, עם ההסלמה בלחימה בין כוחות הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית לבין כוחותיו של הגנרל חליפה חפתר, שפתחו ביום חמישי במתקפה לכיבוש בירת לוב. ארגון הבריאות העולמי הזהיר גם כי חידוש הסכסוך האלים במדינה עלול לגזול את אספקת הסיוע הרפואי.

מניין ההרוגים, הגבוה יותר ממה שמסרו עד כה שני הצדדים, ככל הנראה כולל בעיקר לוחמים. עם זאת, דובר הארגון אמר במסיבת עיתונאים בז'נבה כי ייתכן שבין הקורבנות גם כמה אזרחים, כולל שני רופאים. אתמול הופצץ מהאוויר נמל התעופה היחיד שעוד פועל בטריפולי, עם המשך הקרבות האוויריים בין הצדדים.

לקריאה נוספת:
בדרך למלחמת אזרחים כוללת? מדריך לכאוס המתחדש בלוב
לוב: הגנרל חפתר הורה לכוחותיו להסתער על הבירה טריפולי

אזור שהותקף בסמוך לנמל תעופה בבירת לוב, טריפולי, 8 באפריל 2019. רויטרס
אזור שהותקף בסמוך לנמל תעופה בטריפולי, אתמול/רויטרס

חפתר, גנרל לשעבר מצבא קדאפי שנמלט מלוב בטרם שב וחבר למורדים ב-2011, כבש את אזורי המדבר בדרום לוב בתחילת השנה והכריז במפתיע על מתקפה לכיבוש הבירה שבאזור החוף.

האו"ם, ארצות הברית, האיחוד האירופי וארגון המדינות המתועשות קראו להפסקת אש וחזרה לשולחן המשא ומתן, אולם חפתר לא עצר את כוחותיו עד לשלב זה. הוא זוכה לתמיכת מצרים, איחוד האמירויות הערביות ורוסיה, אם כי באופן פומבי הן הצהירו בימים האחרונים כי לא ניתר לפתור את המשבר במדינה באמצעים צבאיים.

הסכסוך המתחדש מאיים לשבש את אספקת הנפט מהמדינה ולהגביר את זרם ההגירה לאירופה. גורמים באו"ם חוששים כי הצדדים ישתמשו באזרחים כמגנים אנושיים או שהם יגייסו אותם בכוח. נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט קראה לצדדים לעצור את הלחימה ולהימנע משפיכות דמים "חסרת הגיון".

עוד באותו נושא

בדרך למלחמת אזרחים כוללת? מדריך לכאוס המתחדש בלוב

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully