וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי הדין הבכירים בישראל: "לא ניתן לפגוע במערכת המשפט"

20.5.2019 / 22:19

עשרות עורכי דין קיימו כנס חירום נגד כוונת הממשלה להחליש את מערכת המשפט, תחת הסיסמה "תצטרכו לעבוד איתנו", וקראו נגד הגבלת הביקורת השיפוטית. "לא יכול להיות שהכנסת לא תהיה כפופה לביקורת שיפוטית", אמר עו"ד קלגסבלד, שייצג בעבר את נתניהו

כיננוס של עשרות עורכי דין בנושא המחאה על הגבלת מערכת המשפט, משרד עורכי דין גולדרפב זליגמן בתל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
"תצטרכו לעבור אותנו". כינוס עורכי הדין, היום/ראובן קסטרו

עשרות מעורכי הדין הבכירים בישראל קיימו היום (שני) כנס חירום נגד הכוונה להחליש את מערכת המשפט. בכנס השתתפו בין היתר עורכי הדין אלי זהר, גיורא ארדינסט, דודי תדמור, אלקס הרטמן, דורי קלגסבלד ועוד. למקום הגיעו גם שני המתמודדים על ראשות לשכת עורכי הדין - עו"ד אבי חימי, שמכהן כיו"ר הלשכה הזמני, ועו"ד ציון אמיר.

סיסמת המאבק של מחאת עורכי הדין היא "תצטרכו לעבור אותנו", והמטרות שהוגדרו הן לא להגבלת הביקורת השיפוטית, לא לשינוי חוק החסינות, לא לפוליטיזציה של בחירת שופטים, לא לפגיעה בשומרי הסף וכן ל"מערכת משפט נקיה, מקצועית והוגנת".

לקריאה נוספת
ציון אמיר תוקף את התנהלות הלשכה: "אין מחילה על הפגיעה באמון"
נתניהו נגד ועדת ההיתרים: "כל מידע שנמסר - מודלף באופן מגמתי"

כיננוס של עשרות עורכי דין בנושא המחאה על הגבלת מערכת המשפט, משרד עורכי דין גולדרפב זליגמן בתל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
עורכי הדין בכינוס, היום/ראובן קסטרו

עורך הדין צביקה בר-נתן, שותף במשרד עורכי הדין "גולדפרב זליגמן" ויוזם הכינוס, פתח ואמר כי "ביום-יום אנחנו מתחרים זה בזה, ומתמודדים זה מול זה, אבל הנה כולנו כאן. כולנו כאן כי מאחדת אותנו תחושה מוחשית של סכנה לשלטון החוק ולקיומה של ישראל כדמוקרטיה ליברלית. כולנו כאן כי אנחנו חשים תחושת דחיפות, וחשים ששלטון החוק נמצא על פי תהום. אנחנו מבינים שכמשפטנים חלה עלינו חובה מוגברת לשלטון החוק".

דודי תדמור, מעורכי הדין האזרחיים המובילים בישראל, הצטרף לדברים. "עולם המשפט לא ראה התכנסות כזו מעולם", אמר. "לא היה צריך לשכנע אף אחד. וכל זאת למה? כי מדובר בשעת חירום. מאיימים עלינו לפגוע בגרעין הקשה של שלטון החוק, והמסר שלנו פשוט - גם במדינה ללא חוקה, לא הכל מותר. יש עקרונות בסיסיים שאסור לפגוע בהם".

עוד באותו נושא

נשיאת העליון: שמירה על עצמאות השופטים - אבן יסוד בדמוקרטיה

לכתבה המלאה

"זו התמצית של להיות עורך דין"

"מה שאנחנו עושים כאן זה התמצית של להיות עורך דין. עריכת דין זה מקצוע ששטר וחובה בצדו. יש לנו מונופול יש אוטונומיה, יש מעמד - והחובה שלנו היא בדיוק החובה הזו. להגן על שלטון החוק, על זכויות האדם ועל הדמוקרטיה. זו התמצית של להיות עורך דין", אמרה בדיון ד"ר לימור זר גוטמן, מהמומחים הגדולים בארץ בתחום האתיקה של עורכי הדין.

כיננוס של עשרות עורכי דין בנושא המחאה על הגבלת מערכת המשפט, משרד עורכי דין גולדרפב זליגמן בתל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
"לא יכול להיות שהכנסת לא תהיה כפופה לביקורת שיפוטית". הכינוס, היום/ראובן קסטרו

עורך דין דורי קלגסבלד, שייצג בעבר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "לא יכול להיות שבגלל שיש לאדם אחד יש בעיה, ישנו פה את כל המערכת המשפטית. לא יכול להיות שהכנסת לא תהיה כפופה לביקורת שיפוטית, כי אז הכנסת תוכל לחוקק שצריך להרוג את כולנו ולא נוכל להגיש עתירה נגד זה". עו"ד אלי זהר, שהגן בעבר בין היתר על אהוד אולמרט, הוסיף: "צריך להבהיר את זה לחברה שלא מבינה על מה אנחנו מדברים. הרעיון שאפשר להוציא אותנו להורג, בלי שיהיה לאן לערער, הוא מסר יותר חזק מכל המלים היפות שאנחנו מתייפייפים איתן בכל הזדמנות".

יוזמי הכנס נשאלו האם מעבר להצהרות, יש כבר צעדים אופרטיביים מתוכננים. "עדיין אין לנו תכנית אופרטיבית, אבל ה-D9 שמאיים על בית המשפט העליון הניע את המנועים, ואנחנו כאן כדי להבהיר שאם צריך - נשכב לפניו", אמר עו"ד גיורא ארדינסט. "נוכל לפנות לחברי כנסת שהם אנשי מצפון, ובשלב הראשון אנחנו רוצים שיבינו שמה שעומד להיעשות הם מעשים שאסור שייעשו, שאדם הגון לא יכול לתת להם את ידו". עו"ד אלי זהר הוסיף: "אל תצפו כרגע לתוכנית ערוכה ומסודרת, כי אנחנו מתכנסים כאן כדי לגבש אותה. אבל אנחנו מוכנים לצעד הקיצוני ביותר - להשבית את בתי המשפט".

כיננוס של עשרות עורכי דין בנושא המחאה על הגבלת מערכת המשפט, משרד עורכי דין גולדרפב זליגמן בתל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
"מאחדת אותנו תחושה מוחשית של סכנה לשלטון החוק". עו"ד בר-נתן מדבר בכינוס/ראובן קסטרו

ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, אמר כי "זה הזמן לאחדות בלשכה, כי הלשכה לא תיתן ידה לפגיעה בבית המשפט העליון ובמערכת אכיפת החוק. בסופו של יום, לשכת עורכי הדין תעמוד במלוא כוחה כנגד פגיעה בבית המשפט העליון". ציון אמיר, המתמודד מול חימי על ראשות הלשכה, אמר: "אני עומד נפעם מול ההתגייסות של מיטב המוחות. הלשכה שתקה במשך שנים מול המציאות הזו. הגוף הזה שותק גם עכשיו. לא צריך שאנחנו נפעל כפרטיזנים". דבריו של אמיר נקטעו על ידי עורך דין שצעק מהקהל: "זה לא כנס בחירות", ודרש מאמיר ומחימי, וכן מעורכי הדין שיזמו את כנס, לגבש צעדים אופרטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully