וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדי הקואליציה למבקר: מנכ"ל המל"ג ועו"ד שקודמה ע"י החרדים

לקראת הבחירות לתפקיד שיתקיימו בתחילת החודש הבא, בליכוד הודיעו על מועמדותם של מתניהו אנגלמן ועו"ד מיכל רוזנבוים. באופוזיציה צפויים להודיע על מועמדותו של אלוף (במיל') גיורא רום, שהיה יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים. באופן חריג אף אחד מהמועמדים אינו שופט

צילום: ערוץ הכנסת

בליכוד הכריזו היום (שני) על מועמדי הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה - מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה והוות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב), מתניהו אנגלמן, ועו"ד מיכל רוזנבוים שמועמדותה קודמה על ידי החרדים. הגשת המועמדים לבחירות לתפקיד מבקר המדינה נמשכת עד היום בלילה בשעה 0:00. ההצבעה על זהות המבקר, שהינה חשאית, תתקיים ב-3 ביוני לאחר הרכבת הממשלה.

באופוזיציה עדיין לא סיכמו על מועמד משלהם, אך כחול לבן צפויים להודיע על מועמדותו של אלוף (במיל') גיורא רום, ששימש כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות לדרכים. באופן חריג, אף אחד מהמועמדים אינו שופט. יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בישיבת הסיעה שהתקיימה היום: "אנחנו נסכם את העמדה שלנו עד סוף היום ונוציא החוצה את גיורא רום כמועמד אפשרי לתפקיד".

גנץ נשאל מדוע מפלגתו תומכת במועמד שאינו שופט, בדיוק כפי שנתניהו היה רוצה שיקרה, והשיב: "מבקר המדינה יכול להיות שופט, יכול להיות שאינו שופט, ראוי שיהיה אדם מוסרי עם עמוד שדרה. גיורא רום איננו המועמד היחידי, פשוט בחרנו בו. הוא איש ראוי מאד ששירת את ישראל. לא ניתן למוסד מבקר המדינה לאבד מעצמאותו או חשיבתו".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: יאיר גולן שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה
זלנסקי הושבע לנשיא אוקראינה: "עלינו להגן על אדמתנו כמו הישראלים"
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יועצת המשפטית לאיגוד התאגידים העירוניים. עו"ד מיכל רוזנבוים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשרות נוספת מצד האופוזיציה הייתה להציב את מועמדותו של פרופ' אברהם דיסקין, שהיה מועמד שנתמך על ידי נתניהו, אך נפסל על ידי החרדים. באופוזיציה שקלו להציב את מועמדותו בניסיון להביך את הקואליציה.

אנגלמן הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 2010 כיהן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".

עוד באותו נושא

התמודדות כושלת עם עבירות מין וליקויי סייבר | דוח המבקר

לכתבה המלאה
מתניהו אנגלמן. צילום מסך
מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה. מתניהו אנגלמן/צילום מסך

רוזנבוים היא בעלת רישיון לעריכת דין משנת 1999 ובעלת תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במשפט מסחרי מאוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם אוניברסיטת ברקלי בארצות הברית ותואר שני בהתמחות בנדל"ן ממכללת נתניה.

בעבר רוזנבוים כיהנה בתפקידים בכירים במגזר הציבורי, בין השאר כמנהלת היחידה לחיוב אישי במשרד הפנים וכמנהלת מחלקת פירוקים ברשם העמותות והן בשוק הפרטי כשותפה בכירה במשרד עורכי דין גדול העוסק בכלל תחומי המשפט הציבורי והמסחרי. היא משמשת כיועצת המשפטית לאיגוד התאגידים העירוניים, המאגד עשרות חברות כלכליות ועמותות עירוניות.

(עדכון ראשון: 14:00)

גיורא רום במשפט צ'יקו תמיר נובמבר 2009. אורי לנץ
שימש כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אלוף/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully