וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להסכמים: בהסתדרות דורשים תגמול על הטמעת מערכת חדשה

20.5.2019 / 4:26

עובדי המדינה הונחו שלא לשתף פעולה עם הטמעת טכנולוגיות חדשות בסנגוריה הציבורית עד להסדרת התגמול. למרות שבהסכם הקיבוצי שנחתם מול היו"ר הקודם ניסנקורן נאסר עליהם להכריז על סכסוך עבודה, בהסתדרות איימו: "יריבות מיותרת שעלולה להרחיב את החזית"

בית ההסתדרות רחוב ארלוזרוב תל אביב. ראובן קסטרו
בית ההסתדרות בתל אביב/ראובן קסטרו

הסתדרות עובדי המדינה הורתה לעובדים שלא להטמיע מערכת טכנולוגית חדשה בסניגוריה הציבורית - בשל דרישה לקבלת תגמול על הסתגלות למערכת החדשה. זאת, למרות שנחתם עם יו"ר ההסתדרות הסכם קיבוצי אשר לא כולל אפשרות לסכסוך עבודה.

נציבות שירות המדינה חתמה בשנה שעברה עם יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן הסכם על הטמעת טכנולוגיות שאמורות לשפר את אופן העבודה ולמעשה לנהל את התשלום וההתקשרות עם עורכי הדין שמעסיקה הסניגוריה הציבורית במיקור חוץ. מערכות הטכנולוגיה הוטמעו במחוז באר שבע ובמחוז חיפה (ובעתיד צפויה להיטמע גם במחוזות תל אביב וירושלים), בעוד הסתדרות עובדי המדינה דרשה לקבל תגמול על הטמעתה. אולם, אתמול נשלח מהסתדרות עובדי המדינה מכתב לסנגור הראשי במשרד המשפטים, לפיו ניתנה הנחייה לוועד העובדים שלא לשתף פעולה עם הכשרת העובדים והטמעת המערכת שצפויה לעלות היום. כך, שתי עובדות שהיו צפויות להגיע להכשרות קיבלו הוראה שלא להגיע.

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: קטיושה פגעה סמוך לשגרירות ארה"ב בבגדאד
הקנסות מגולגלים לרוכשים - והקבלנים לא משלמים את מחיר תאונות הבנייה
גיל נהרג מקריסת המנוף ביבנה: "אדם נפלא שמסור למשפחתו"

משרד המשפטים בירושלים. נועם מושקוביץ
משרד המשפטים/נועם מושקוביץ

ההסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2018 עם יו"ר ההסתדרות דאז אבי ניסנקורן לא כולל אפשרות לקיום סכסוכי עבודה. "לא יוכרז כל סכסוך עבודה ולא ינקטו צעדים ארגוניים המעכבים את הכנסת הטכנולוגיה והעובדים יסייעו וישתפו פעולה בכל הנדרש במסגרת עבודתם, לרבות מענה על שאלות, השתתפות בהדרכות והשתלמויות וביצוע השינויים וההתאמות הנדרשות בעבודה לאור הטכנולוגיה החדשה בהתאם לדרישות המעסיק", נכתב בהסכם. חרף זאת, כאמור, הורו בהסתדרות עובדי המדינה על הצעדים.

"העברנו להנהלת המשרד מסר ברור במשך כל תקופת הזמן הנוכחית, שלא נשתף פעולה עם העלאת המערכת הצפויה בנצרת כל עוד לא הוסדרה עם ועד העובדים משמעות הטמעת המערכת וההשלכות שלה על העובדים", כתב שאול אידה, מזכיר חטיבת הסתדרות עובדי המדינה, במכתב לד"ר יואב ספיר, הסנגור הראשי, "לצערנו, הגענו למועד העלאת המערכת מבלי שהתקיים אפילו דיון עם נציגות העובדים בנושא. לא נוכל להחריש עוד. לאור האמור לעיל, ולאור סכסוך העובדה התקף הנחה ועד העובדים את עובדי הסנגוריה שלא לשתף פעולה עם העלאת המערכת בנצרת".

עוד באותו נושא

לחץ מבפנים על נתניהו וכץ: תכנית הוועדים נגד החוק למניעת שביתות

לכתבה המלאה

"יריבות מיותרת שעלולה להרחיב את החזית"

אידה סיים את המכתב באיום לפיו אם לא יתקיים משא ומתן בין הצדדים, המהלך יחריף אל מעבר לנצרת. "אנו תקווה כי תביאו לשיתוף פעולה איתנו בנושא ונגיע ביחד עם דרישות משותפות למשרד האוצר, כדי לרפא חלק ממשמעויות העלאת המערכת. זאת תחת האפשרות של אסקלציה של יריבות מיותרת שעלולה להרחיב את החזית שלנו מעבר לגבולות מערכת 'הדיפנדר' בנצרת בלבד".

גורם המעורה בפרטים הסביר כי למרות שנחתם הסכם מול יו"ר ההסתדרות הקודם, הרי שיו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי בוחר שלא לקיים אותו ולא לשתף פעולה. לדבריו, "הם עושים את זה כי הם יכולים. זאת הזדמנות לדרוש תגמול וכסף בטענה כי 'עליהם להתרגל למערכת טכנולוגית חדשה', וזה מבחינתם דורש תוספת לתנאי העבודה. כל זה למעשה נוגד את ההסכם הקיבוצי המתפאר בקידום שירות המדינה וקידום הפריון".

גם בנציגות העובדים של משרד הכלכלה איימו באותה בקשה שלא להטמיע את הטכנולוגיה עד לקבלת תגמול מענק התייעלות בעקבות הפעלת התוכנה, אך חזרו בהם מהבקשה.

מההסתדרות טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully