וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ מבפנים על נתניהו וכץ: תכנית הוועדים נגד החוק למניעת שביתות

1.5.2019 / 9:30

לוואלה! NEWS נודע כי על רקע כוונת רה"מ נתניהו והשר כץ לקדם את חוק הבוררות, נפגשו 50 חברי ועדים ממרכז הליכוד עם יו"ר ההסתדרות כדי לפעול נגד המהלך. כחלק מהתוכנית, מאות עובדים יתגייסו למשימה, ע"י מפקד המוני של חברי ההסתדרות למפלגה והפעלת לחץ על הח"כים

אתר רשמי

(בווידיאו: השיבושים ברכבת ישראל בחודש שעבר)

50 חברי ועדים שונים בהסתדרות, החברים במרכז ליכוד, נפגשו ביום שני עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כדי להוביל תכנית פעולה למניעת חוק הבוררות למניעת זכות השביתה. הם טוענים כי הם רק קומץ מתוך 400 חברי ועדים שיקחו חלק בשלב הבא של התכנית. מהפגישה יצאה קריאה מפורשת לראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת מהחוק שאותו הוא מקדם ביתר שאת בכנסת הנוכחית, בטענה שהוא מהווה פגיעה בדמוקרטיה ובעבודה המאורגנת.

במהלך הפגישה, חברי סיעת הליכוד בהסתדרות בראשות רועי שרעבי, סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר סיעת הליכוד בארגון, הודיעו כי במסגרת התכנית הם יפעלו אל מול מוסדות הליכוד, השרים וראש הממשלה כדי לסכל את העלאת הצעת החוק. חברי הוועדים שלקחו חלק בפגישה הודיעו כי הם יפעלו בכל האמצעים בתוך הליכוד נגד הכוונה להעביר את חוק הבוררות בכנסת הבאה, שנעשה לדבריהם במהלך חד-צדדי וללא הידברות. הם קראו לראש הממשלה לשבת עם יו"ר ההסתדרות, ואמרו כי "מניסיון, מהלכים חד-צדדיים לא מצליחים".

לקריאה נוספת:
זכות השביתה בסכנה: העליהום על עובדי הרכבת ירד מהפסים | דעה
משבר הרכבת: הצדדים נשלחו למו"מ, השביתות הוקפאו לחודשיים
הכאוס ברכבת: כץ יוזם חוק שימנע שביתות, הוועד: יפגע בעובדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מניסיון, מהלכים חד-צדדיים לא מצליחים". שרעבי ובר דוד עם ראשי הוועדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טענות על פגיעה בדמוקרטיה ובעבודה המאורגנת. ראשי הוועדים בפגישתם עם בר דוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפגישה הוזמנו חברי וראשי ועדים מסיעת הליכוד בהסתדרות, יחד עם זאת מציינים בסיעה כי ישנם עוד חברי הסתדרות רבים מסיעות אחרות שהינם גם חברי מרכז ליכוד ארציים שיוזמנו לפגישה בשלבים המתקדמים של תכנית הפעולה. בין חברי הועדים שלקחו חלק בפגישה, היו ארמונד לנקרי, יו"ר וועד עובדי מפעלי ים המלח, עופר לוי יו"ר וועד עובדי שירות התעסוקה, אסף ואנונו מוועד עובדים של שירות כבאות אש והצלה, וועד עיריית ראשון לציון ועוד.


לוואלה! NEWS נודע כי המהלכים שאותם מתכננים חברי הליכוד בהסתדרות כוללים בראש ובראשונה את הורדת חוק הבוררות מההסכמים הקואליציוניים, זאת באמצעות הפעלת לחץ על חברי הכנסת מטעם המפלגה, שאותם יגייסו כדי להפיל את החוק במידה שיגיע להצבעה בכנסת. מהלך נוסף בתכניתם הוא יציאה למפקד של כל הוועדים בהסתדרות לחברות בליכוד על מנת למנוע את החוק וכן צעדים נוספים נגד ההסתדרות.

"העובדים יהיו חשופים לפגיעה מהותית"

קידומו של חוק הבוררות על ידי נתניהו הבשיל לאחר תקופת הבחירות, אז השיבושים ברכבת ישראל רק חיזקו את רצונו לעשות זאת. הוא הכריז בחודש אפריל כי יקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל. בכל אחת מהכנסות האחרונות הונחה ההצעה, אך מעולם לא קודמה.

ב־2013, למשל, הניחה אותה ח"כ איילת שקד. היא הגדירה שירותים חיוניים כ"שירותי בריאות ציבוריים (כלומר גם קופות החולים), חברת החשמל, מקורות, מפעל מים, תאגיד מים, נמלי הים, נמלי תעופה". הרכבת וחברות האוטובוסים אינם מופיעים, אבל סביר שיופיעו בהצעת הממשלה. שקד הציעה כי במקרה של סכסוך עבודה בשירות חיוני, תימסר ההכרעה לצוות בוררות ברשות שופט עליון בדימוס או נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס.

ישיבת ממשלה 17.2.2019. אמיל סלמן, הארץ
קידום החוק הבשיל על רקע השיבושים ברכבות. נתניהו עם כץ/הארץ, אמיל סלמן

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר שרעבי כי "הליכוד הוא בית וגם ההסתדרות. מדובר במהלך חד-צדדי שנעשה ללא הידברות. חוק בוררות חובה בא לפגוע בציבור עובדים החלש ובהגנה עליהם. במידה שהחוק הזה יעבור, העובדים יהיו חשופים לפגיעה מהותית הן בביטחון הכלכלי והן בביטחון התעסוקתי".

שרעבי הוסיף כי "ההסתדרות הוכיחה שהיא פועלת באחריות ושותפה לשינויים מבניים ולרפורמות. היא פעלה לאורך השנים לטובת העובדים וגם המשק". על בר דוד אמר שרעבי כי הוא "האיש הנכון במקום הנכון, מנהיג שאיתו ניתן לקדם את העובדים ואת המשק ואת המדינה, ואני סמוך ובטוח כי הכוונה תסוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully