וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הרכבת: הצדדים נשלחו למו"מ, השביתות הוקפאו לחודשיים

18.4.2019 / 13:52

בית הדין האזורי לעבודה הורה להנהלת הרכבת ולעובדיה לשוב לשולחן המו"מ ולהמשיך בהידברויות בין הצדדים. "לא שוכנענו כי יש להורות על ביטול הסכסוכים הפתוחים בשלב זה", קבעה השופטת. "מנגד, יש להקפיא את כלל הצעדים הארגוניים"

אתר רשמי

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אסתר רובוביץ'-ברכש, הורתה להנהלת רכבת ישראל ולוועד העובדים לשוב לשולחן המשא ומתן. השופטת קראה לצדדים להמשיך בהידברויות והבהירה כי "לא שוכנענו שיש להורות על ביטול הסכסוכים הפתוחים בשלב זה". עם זאת, רבוביץ'-ברכש ושני נציגי הציבור שלצדה הורו לוועד העובדים לחדול מעיצומים. "מנגד, לעת הזו שוכנענו כי יש להקפיא את כלל הצעדים הארגוניים".

החלטת בית המשפט באה בעקבות המשבר המתמשך ברכבת ישראל, במסגרתו מתבצעות השבתות חוזרות ונשנות של תנועת הרכבות. שר התחבורה ישראל כץ הודיע במהלך השבוע כי יקדם חוק יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שימנע שביתות בשירותים חיוניים כחלק מההסכמים הקואליציוניים. זאת, לאחר שגם בתחילת השבוע חלו שיבושים ברכבות תוך חילופי ההאשמות בין ההנהלה לבין ועד העובדים בראשות גילה אדרעי, שאותה דרשו להדיח מתפקידה.

עוד בוואלה! NEWS:
אלוף פיקוד הצפון היוצא: "במלחמה הבאה יהיה נכון לפנות יישובים"
"הוא מת לי בידיים, אני גמורה": גרסת המטפלת על מות התינוק בלוד
חשד: זוג הורים חטפו את בתם וגררו אותה על הכביש בנגב | תיעוד

רכבת ישראל קו ירושלים תל אביב 25/10/2018. ראובן קסטרו
רצף של שיבושים והשבתות/ראובן קסטרו

מהנהלת הרכבת נמסר: "אנו שמחים על החלטת בית הדין שקיבלה את עמדת הנהלת הרכבת, אשר בראש מעייניה השמירה על השירות שניתן לציבור. הנהלת הרכבת קוראת לוועד העובדים לשבת לשולחן המו"מ על מנת לשלב ידיים לטובת עמידה באתגרים המשמעותיים הניצבים בפני החברה".

התייחסות ועד עובדי הרכבת להחלטת בית הדין: "לאורך כל הדרך דרש ועד עובדי הרכבת כי ינוהל עמו מו"מ אמיתי ואינטנסיבי. בית הדין קבע כי עד ליום 1.6.19 על הנהלת הרכבת לשבת עם נציגות העובדים למו"מ אינטנסיבי, תכוף וענייני בקשר לנושאים שבסכסוכי העבודה שהוכרזו ודחה את בקשת הרכבת לבטלם. בית הדין הורה כי במהלך תקופת המו"מ אסור להנהלת הרכבת לנייד עובדים, לקנוס אותם ואסר עליה להתקשר עם חברות חיצוניות לביצוע מיקור חוץ. בנוסף הוחלט, כי במשך תקופת המו"מ לא יינקטו צעדים ארגוניים על מנת למצות את ההידברות. ועד עובדי הרכבת מצפה כי ההנהלה תקיים את החלטת בית הדין ותפסיק את מסע ההכפשות והשקרים שהיא מנהלת כנגד עובדיה בחודשים האחרונים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, התייחס אף הוא להחלטה ומסר כי "בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל החלטה מצוינת ומאוזנת, שאומרת שכל סכסוכי העבודה ברכבת מוצדקים - כך החליט היום בית הדין. בית הדין חייב את ההנהלה לקיים משא ומתן אינטנסיבי עם העובדים ואף אסר על הנהלת הרכבת לעשות צעדים חד צדדיים נגד העובדים. סוף סוף מישהו שמע אותנו ואמר שעובדי הרכבת צודקים".

עוד באותו נושא

הקרב שיצר כאוס ברכבת ישראל - והותיר את הנוסעים לבד ברציף

לכתבה המלאה
חיילים ואזרחים עולים לאוטובוס מחוץ לתחנת בנימינה, לאחר שנסגרה בעקבות שביתת ההנהלה. יואב איתיאל, יואב איתיאל
חיילים ואזרחים מחכים לרכבת ברציף/יואב איתיאל, יואב איתיאל

ההחלטה התקבלה בהמשך לעתירה שהגישה הנהלת הרכבת לביטול 40 צעדים ארגוניים הפוגעים מידי יום במאות אלפי נוסעים, ופוגעים באפשרות הנהלת הרכבת לאפשר שירות תקין. ברקע למשבר עומד מערך הרכבות שקורס תחת הגידול הבלתי פוסק בביקוש מול מחסור בציוד, קרי קטרים וקרונות שאפשר להעלות על המסילות כדי להסיע יותר נוסעים, באופן תכוף יותר. גם מסילות נוספות מתעכבות, בין היתר בשל תהליכים סטטוטורים המתמשכים שנים.

ובתוך כך, עובדי רכבת ישראל אינם מוכנים לשאת על גבם את תהליכי ההתרחבות וההתייעלות, ומשפטית הם מצויים בכמה סכסוכי עבודה פתוחים מול ההנהלה שלהם. גם היחסים שמחוץ לכותלי בית הדין לעבודה אינם טובים: ביום שישי השביתה הנהלת הרכבת את תנועת הרכבות ברחבי הארץ לאחר שלדבריה שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, "חלו" ולא הופיעו לעבודה עם חילופי המשמרות בבוקר.

לטענת הרכבת, האחראים לא ענו לטלפונים כשביקשו להקפיצם למלא את מקומם של החולים. ההשבתה הכללית ברחבי הארץ נמשכה שעה וחצי. אלפי חיילים בדרכם הביתה לסוף השבוע היו בין הנוסעים שנפגעו. שעה ארוכה חלפה עד שהוחזרה רשת הרכבות לפעילות סדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully