וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא מת לי בידיים, אני גמורה": גרסת המטפלת על מות התינוק בלוד

18.4.2019 / 9:15

לידי וואלה! NEWS הגיעו פרטים חדשים על אודות הטרגדיה שבה נחנק למוות תינוק בן שנה בבית המטפלת שלו בלוד, בעת שאכל מרק מירקות מרוסקים. לדברי קרוביה, כשהבחינה במצבו של התינוק ניסתה להעניק לו טיפול חירום אך ללא הצלחה. "היא כל הזמן חושבת על המשפחה", סיפרו

בית חולים אסף הרופא, 2 באפריל 2017. ראובן קסטרו
התינוק פונה לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו/ראובן קסטרו

מות התינוק בלוד - עדכונים אחרונים:

  • "התינוק לא הגיב לקריאות המטפלת, שפתיו הכחילו"
  • "המטפלת ביצעה בו פעולות חירום, אך ללא הצלחה"
  • "היא מרוסקת, מאז האירוע היא חושבת על משפחת השכנים"

יממה לאחר שתינוק בן שנה נחנק למוות תוך כדי אכילת מרק מירקות מרוסקים בבית המטפלת שלו בלוד, קרוביה מספרים היום (חמישי) לוואלה! NEWS כי הבחינה שמשהו אינו כשורה כבר בזמן שאכל. "בשעת הצהריים, המטפלת ד' התיישבה בסלון הבית כדי להאכיל את ארבעת הפעוטות שטיפלה בהם", ציינו.

לדברי קרובי המטפלת, המתגוררת סמוך למשפחת התינוק ברחוב אילת בעיר, ניסתה לתקשר עמו ולחלץ את תגובתו כשהבחינה במתרחש. "היא האכילה אותם במרק ירקות טחונים שהכינה", סיפרו. "הוא לא הגיב לקריאות והשפתיים שלו הכחילו". בהמשך סיפרו כי מיהרה להזמין ניידת טיפול נמרץ וכי עד להגעת הצוות הרפואי - ניסתה להעניק לו טיפול חירום. "היא עיסתה לו את הגב ואת הידיים, אבל הוא לא נשם", אמרו. לאחר מכן אמרה להם: "כשהחזקתי אותו הוא נשמט לי על הכתף כאילו היה מגבת, מרגישה שהוא מת לי בידיים, אני גמורה".

לקריאה נוספת:
3 טרגדיות תוך שעות: תינוק מת מזיהום, בן שנה נחנק ממזון ופעוט מת לאחר ניתוח
"נתנו לו טיפות ושחררו הביתה": התינוק שלקה בזיהום חמור - ומת

רחוב אילת, לוד. אור רביד, אתר רשמי
האירוע התרחש בבית המטפלת ברח' אילת בלוד, המתגוררת סמוך לבית המשפחה/אתר רשמי, אור רביד

אמש בשעות הצהריים, עם הגעת חובשים ופרמדיקים של מד"א, הם העניקו לתינוק טיפול רפואי ופינו אותו לאסף הרופא כשמצבו קריטי, אך שם נקבע מותו. משה גלבשטיין ואנדריי ירמייב, פרמדיקים של מד"א סיפרו כי כשהגיעו הבחינו בתינוק מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. "סיפרו לנו שהוא נחנק במהלך האוכל ואיבד את הכרתו", שחזרו. "הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות והוא פונה במצב קריטי תוך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

שעות אחדות לאחר האירוע, המטפלת עוכבה לחקירה במשטרה, ושוחררה לאחר מכן לביתה. קרוביה של ד' ציינו כי כל חייה עבדה וטיפלה בילדים וכי האירוע החריג שהתרחש אתמול בסלון ביתה חריג למדי. "ישנם הורים רבים שהמטפלת טיפלה בילדיהם והם מודים לה עד עצם היום הזה על הטיפול המסור".

על מצבה של המטפלת אמרו כי היא "בשוק טוטאלי, היא עדיין לא מעכלת מה שקרה שם, היא שבורה ובוכה. היא כל הזמן חושבת על השכנים שלה שאיבדו את הילד שלהם, היא רצתה לגשת למשפחה של הפעוט, לתמוך ולחבק אותם, אבל במשטרה אסרו עליה". עו"ד גלעד כצמן המייצג אותה, מסר כי מרשתו "מצויה בצער עמוק ובהלם. הנושא נמצא בחקירה משטרתית ולכן לא נוכל להתייחס לנסיבות כרגע".

בעשור האחרון: 108 ילדים מתו מחנק

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מאז שנת 2008 מתו 108 ילדים בישראל עקב חנק. עד כה, בשנת 2019 נחנקו למוות ארבעה ילדים. רוב מקרי התמותה בשנה האחרונה (81%) היו של פעוטות בגילי 0-4. כ-42% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים מהיפגעות. הסיבה לכך היא שאצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד, ולכן מזון שנשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כשהפעוט בישיבה ולא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל, ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר. יש לוודא שגודל המזון ומרקמו תואמים לשלב ההתפתחותי של התינוק, וכי כמות המזון מתאימה לגודל פיו של הפעוט".

מותו של הפעוט בלוד מצטרף לעוד שני מקרי מוות של פעוטות שהתרחשו אתמול. בירושלים נקבע מותו של בן 3, שבוע לאחר שעבר ניתוח כריתת שקדים. הוריו של הפעוט הבחינו בשעות הבוקר בדימום בלתי פוסק. בשלב מסוים איבד הילד את הכרתו ופינו אותו למוקד טרם בעיר, שם החלו בפעולות החייאה. מותו נקבע בבית החולים. במקביל, בבית החולים איכילוב, נקבע מותו של פעוט בן שנה מחיידק שחדר לזרם הדם וגרם לזיהום קשה ביותר. "זו תמונה קלינית נדירה ביותר, לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו", אמרו באיכילוב. לשכת הבריאות המחוזית יצרה קשר לצורך מתן טיפול אנטיביוטי מונע עם מי שבא עימו במגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully