וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתנו לו טיפות ושחררו הביתה": התינוק שלקה בזיהום חמור - ומת

לפני שבועיים חגגה המשפחה יום הולדת שנה לתינוק וכמה ימים לאחר מכן הוא אושפז באיכילוב, שם נקבע מותו מזיהום חיידקי בדם. סבתו: "אנו לא מעכלים". בי"ח הדסה על מות הפעוט בי-ם: ההורים תודרכו איך לפעול בעת סיבוך. המטפלת בתינוק שנחנק למוות בלוד עוכבה לחקירה ושוחררה

אור רביד

שלושה מקרי מוות בתוך שעות | כל הפרטים

  • תינוק בן שנה מת לאחר שלקה בזיהום חמור בבית החולים איכילוב שבתל אביב
  • בן שלוש ממזרח ירושלים מת לאחר שסבל מדימום בעקבות ניתוח שקדים
  • בן שנה נחנק למוות מאכילת מרק בבית המטפלת שלו שבלוד, המטפלת עוכבה לחקירה

"הוא היה תינוק מדהים, הצער הוא גדול", אמרה היום (רביעי) יהודית, סבתו של התינוק שהלך לעולמו בגיל שנה לאחר שלקה בזיהום חיידקי בדם. "הוא היה תינוק יפה תואר ובריא. המשפחה מרוסקת, רק לפני שבועיים חגגנו יום הולדת שנה". הסבתא סיפרה כי לפני מותו הספיקו לטייל יחד בצפון, ושלושה ימים לאחר מכן חלה הידרדרות במצבו.

אמש אושפז התינוק ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נקבע מותו לאחר שהצוות הרפואי נאבק על חייו. "אנחנו מרוסקים ולא מעכלים", הוסיפה יהודית.

חגית, בעלת הגן שבו שהה התינוק סיפרה לוואלה! NEWS כי "הילד ביקר במיון של בית החולים איכילוב אתמול בבוקר ושוחרר כעבור זמן קצר". לדבריה, "האם אמרה לי כי נתנו לילד טיפות וכי לא עשו לו בדיקות. היא אמרה שהילד לא אכל יום קודם לכן, אך למרות זאת לא קיבל עירוי. לאחר מכן שבה האם עם בנה לבית החולים, אז הידרדר מצבו".

עוד בוואלה! NEWS
אחרי התבוסה: גבאי לא מתפטר אך מקדם פריימריז תוך 7 חודשים
יו"ר ועדת הבחירות נגד בנט ושקד: "ניסו לערער על לגיטימיות התוצאות"
סיר לחץ התפוצץ במלון באילת: תקרה נפלה וחמישה בני אדם נפצעו קל

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
"הילד ביקר במיון בבוקר ושוחרר כעבור זמן קצר". בית החולים איכילוב בתל אביב/ראובן קסטרו

"שחררו אותם בבוקר מבית החולים עם טיפות פניסטיל אחרי שלא עשו שום בדיקות, שום דבר", הוסיפה הגננת. "שחררו אותם ללא שום בדיקות, ללא עירוי, למרות שהאימא אמרה כי לא אכל ולא שתה מאתמול. בבית החולים אמרו שהוא 'נראה חיוני', אבל הוא לא, הוא ישן".

ד"ר גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים דנה לילדים שבאיכילוב, מסרה בעקבות האירוע כי "אתמול בשעות הצהריים הגיע למיון ילד בן שנה וחצי עם הסיפור של מחלת חום במשך כמה ימים. בהמשך הופיעה גם תופעת של ישנוניות ופריחה. הילד קיבל טיפול אנטיביוטי, מצבו הידרדר, כולל בדיקות הדם ולכן הוא הועלה לטיפול נמרץ. שם לצערנו למרות כל המאמצים האינטנסיביים המקסימליים של הטיפול התומך - הטיפול לא צלח ולפנות בוקר הוא מת".

מנהלת היחידה הוסיפה כי "עדיין אין לנו זיהוי של חיידק, למרות שדי ברור שמדובר בזיהום אלים, וכדי לא לסכן את בני המשפחה וילדי הגן, ניתן להם טיפול אנטיביוטי מונע. משתתפים בצער המשפחה על האובדן הכבד". גורם רפואי בכיר בבית החולים איכילוב אמר כי "מדובר על מקרה חריג שלא התרחש כמותו בעשור האחרון בתחום בית החולים".

מות הפעוט בי-ם: "ההורים תודרכו על מה הם צריכים להשגיח"

מוקדם יותר היום, יזן נביל אבו סכראן, בן שלוש מג'בל מוכבר שבאזור ירושלים, מת בעקבות דימום ממנו סבל ימים אחדים לאחר שעבר ניתוח לכריתת שקדים. הבוקר הבחינו הוריו בדימום בלתי פוסק, במהלכו איבד הפעוט את הכרתו, והבהילו אותו למוקד "טרם" בעיר. הצוות הרפואי הזעיק את מגן דוד אדום שפינה את הילד לחדר המיון של בית החולים שערי צדק בירושלים, שם נקבע מותו.

בבית החולים הדסה בעיר, שם עבר אבו סכראן את הניתוח לפני בשבוע שעבר, הבהירו היום כי להוריו הודגש כי עליהם להגיע מיד לחדר המיון עם הופעת דימום או החמרה כלשהי במצב בנם. "הניתוח שבוצע על ידי צוות שכלל את מנהל המחלקה עבר ללא כל סיבוכים", נכתב בהודעתם. "הפעוט שוחרר לביתו לאחר יממה בליווי הוריו, תוך תדרוך בשפתם (ערבית)... לגבי מה מותר ומה אסור לו לאכול ועל מה הם צריכים להשגיח. התדרוך כלל הצבעה על סיבוכים אפשריים וכיצד עליהם לנהוג באם יופיע סיבוך, ובמיוחד דימום".

בהדסה ציינו כי "מדובר בניתוח המבוצע בתדירות גבוהה - למעלה ממאה ניתוחים בשנה, ומתוך מאות ניתוחים דומים שבוצעו בהדסה בשנים האחרונות. רופאי מחלקת אף אוזן גרון ציינו כי לא אירעו סיבוכים חמורים שלאחר הניתוח בשנים האחרונות, ובוודאי שלא דימום מסיבי או מוות. כל צוות הדסה והנהלתה משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

יזן נביל אבו סכראן מג'בל מוכבר, הפעוט שנפטר לאחר ניתוח שקדים. אתר רשמי
מת מדימום לאחר ניתוח לכריתת שקדים. יזן נביל אבו סכראן/אתר רשמי

לוד: המטפלת בילד שמת מחנק עוכבה לחקירה

בתוך כך, בלוד נחנק למוות תינוק בן שנה לאחר שאכל מרק בביתה של המטפלת שלו. הוא פונה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו תוך כדי פעולות החייאה. מחקירה ראשונית עולה כי המטפלת, תושבת העיר בת 69, האכילה את הפעוט ובשלב מסוים הוא נחנק והיא הזעיקה את מד"א. שעות לאחר מכן עיכבה המשטרה לחקירה את המטפלת, המתגוררת סמוך למשפחה. בסיום החקירה היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים.

(עדכון ראשון: 16:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully