וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התבוסה: גבאי לא מתפטר אך מקדם פריימריז תוך 7 חודשים

17.4.2019 / 16:22

בדיון ראשון לאחר הבחירות יציע יו"ר המפלגה לכנס ועידה בה ייקבע תאריך לפריימריז שיהיה "מקובל על המועמדים". בישיבה ידונו החברים בתכנית לסגירת הגירעון שעומד על ארבעה מיליון שקלים. מסתמן כי גבאי ימשיך בתפקידו ולא ימנה יו"ר זמני

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הנהלת מפלגת העבודה מתכנסת היום (רביעי) לדיון ראשון אחרי הבחירות. בישיבה יציע יו"ר העבודה אבי גבאי לכנס ועידה אחרי יום העצמאות, שבה יקבע תאריך לפריימריז שיהיה "מקובל על המועמדים". לפי ההערכה הפריימריז ייקבעו עד חצי שנה ממועד הוועידה.

בישיבה צפויים לדון חברי ההנהלה גם בגירעון המפלגה אחרי הבחירות, שלדבריהם עומד על ארבעה מיליון שקלים. בפגישה צפוי גבאי לדון עם חברי ההנהלה בתכנית לכיסוי החוב והגירעון. לפי ההערכה ניתן לסגור את החוב תוך שלוש שנים.

ככל הנראה גבאי ימשיך בתפקידו עד מועד הפריימריז המוערך בעוד יותר מחצי שנה, ולא ימונה למפלגה יו"ר זמני.

לקריאה נוספת בנושא
גבאי לא פורש ממפלגת העבודה: "אתייעץ בנוגע להקדמת הפריימריז"
סוגר חשבון: מזכ"ל העבודה נפגש עם גבאי והבהיר - "עליך להתפטר"
"המלחמה הבאה": בעבודה מתכננים להראות לגבאי את הדרך החוצה

הגעת סיעת העבודה לבית הנשיא במסגרת ההתייעצויות. 16 באפריל 2019. מארק ניימן לע"מ, אתר רשמי
חברי העבודה, השבוע/אתר רשמי, מארק ניימן לע"מ

מפלגת העבודה פרסמה פוסט בפייסבוק בו התייחסו חבריה לגירעון וכתבו כי "הציבור בישראל אולי התרגל למצב שבו מפלגות מסתירות את מצבן הכספי ואת התנהלותן הכלכלית, לא נותנות דין וחשבון ולא לוקחות אחריות ציבורית על קשיים כלכליים. אנחנו לא התרגלנו. זו אינה דרכנו. אנחנו שמנו לעצמנו כיעד לשקף לציבור בישראל את האמת, גם אם היא איננה נעימה".

בפוסט נכתב כי בניגוד לפרסומים שונים בימים האחרונים לפיהם המפלגה נמצאת בגירעון של עשרות מיליוני שקלים, "האמת היא שהתוצאות הסופיות יצרו לנו גירעון שעומד על כארבעה מיליון שקלים (לשם השוואה, לפני כעשור, החוב של מפלגת העבודה עמד על למעלה מ- 80 מיליון ש"ח)".

בין צעדי הצמצום לכיסוי הגירעון המפורטים בפוסט ישנם מעבר למשרדים קטנים, צמצום התקשרויות עם ספקים ונותני שירות, סגירת סניפי מפלגה מסוימים וצעדים נדרשים נוספים.

עוד באותו נושא

גבאי נאחז בקרנות המזבח - אבל אף אחד גם לא ממהר להחליף אותו

לכתבה המלאה
השקת קמפיין מפלגת העבודה, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מתנגד למינוי יו"ר זמני. גבאי/ראובן קסטרו

בימים האחרונים פעילים בעבודה לחצו על גבאי לפרוש מתפקידו ולמנות יו"ר זמני במקומו עד לקיום פריימריז בעוד 10-14 חודשים. אך בשיחות עם הח"כים גבאי הביע התנגדות למינוי יו"ר זמני והבהיר שהוא מעדיף לקבוע פריימריז מהירים לבחירת מועמד חדש, שבהם הוא אף עשוי להתמודד שוב בעצמו. מאחוריו יש עדיין בסיס כוח של חברים במפלגה שתומכים בו וסבורים שעכשיו זה ממש לא הזמן לבחירות, חתרנות, או חרחור ריב ומדון.

"הננו מגנים ומוקיעים מי מחברי המפלגה, תהא בכירותו ו/או תפקידו אשר תהא, להכפיש, לשסות ולפלג, ובעיקר, אך לא רק על ידי שימוש ושיתוף פעולה עם התקשורת, ולהשתמש בה כבמה לחיסול חשבונות אישיים", נכתב במכתב תמיכה פומבי בגבאי עליו חתמו עשרות פעילים השבוע. ככל הנראה, לאור העובדה שהח"כים במפלגת העבודה לא רצו לשמש בעצמם יו"ר זמני, האופציה הזו ירדה מהפרק בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully