וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות נגד בנט ושקד: "ניסו לערער על לגיטימיות התוצאות"

17.4.2019 / 13:51

השופט מלצר הגיש את תוצאות הבחירות לנשיא המדינה ותקף את הטענות על אי-סדרים בספירת הקולות. "אני לא שופט אף אדם בשעת צערו, אמר מלצר. במסיבת העיתונאים שמסכמת את עבודת ועדת הבחירות המרכזית אמרה מנכ"לית הוועדה כי "חווינו מתקפה חסרת מעצורים"

צילום: תאגיד כאן, עריכה: איתי עמרם

תוצאות סופיות לבחירות לכנסת ה-21 | כל הפרטים:

  • יו"ר ועדת הבחירות: "בדקנו את כל הטענות"
  • ריבלין: "אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד עליו המליצו הח"כים"
  • מנכ"לית ועדת החירות פרצה בבכי: "חווינו מתקפה חסרת המעצורים"

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הגיש היום (רביעי) את תוצאות הבחירות לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. "קיבלתי בסלחנות את הניסיונות לערער על התוצאות כי לא תופסים אף אדם בשעת צערו", אמר מלצר. "החשיבות של הכנסת ברורה מאליה בחלוקת הרשויות במדינת ישראל אבל במערכת הזו היו מי שניסו לערער את הלגיטמיות של התוצאות על ידי השגות שנבדקו כולן על ידינו, ואני רוצה לומר שאנחנו בדקנו את התוצאות כעניין שבשגרה".

בעת מתן התוצאות בבית הנשיא הוסיף מלצר כי "לפנים משורת הדין מתוך גישה של שקיפות הנחיתי מלכתחילה לפתוח את כל הדיונים, ואני שמח שכבוד הנשיא גם פתח את כל ההתייעצויות לשקיפות. אנחנו עשינו כך בכל דיוני הוועדה וגם בזה שהעלינו את התוצאות בזמן אמת לעיון הציבור. לשקיפות יש לפעמים מחירים. אם מעלים ויש טעות ומיד מתקנים אז יש מי שמנסה להיבנות מהטעות למרות שהיא מתוקנת. לשקיפות יש מחיר אבל צריך לשלם את המחיר הזה ואני קיבלתי בסלחנות את הניסיונות לעערער את התוצאות כי לא תופסים אף אדם בשעת צערו".

הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019

מנכ"ל הוועדה עו"ד אורלי עדס, יו"ר הועדה השופט חנן מלצר. ראובן קסטרו
השופט חנן מלצר לצד עדס/ראובן קסטרו
נשיא המדינה מקבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים ואחת מידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
הנשיא ריבלין לצד השופט מלצר, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

הנשיא ריבלין גם כן נשא דברים באירוע ואמר כי "התוצאות והבדיקות מוכיחות עד כמה פעלתם ביעילות ובהגינות. ביומיים האחרונים קיימתי התייעצויות עם נציגי הרשימות ובקרוב שעות אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד עליו המליצו חברי הכנסת. כולי תקווה כי נשוב בקרוב משגרת החגים בהנהגתה של ממשלה, אם אפשר שתהיה גדולה ויציבה שתשקף כמה שיותר את רצון העם. ברכות למדינת ישראל על התהליך הדמוקרטי. ותודה בשם כל אזרחי מדינת ישראל ועדת הבחירות".

מנכ"לית ועדת הבחירות פרצה בבכי: "הטילו בנו דופי"

מוקדם יותר פרצה מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס בבכי, כשדיברה על ההאשמות שהוטחו בימים האחרונים בוועדה, והטענות לאי סדרים. עדס אמרה את הדברים במסיבת העיתונאים שמסכמת את עבודת ועדת הבחירות המרכזית. "אנחנו עוסקים כאן בכוחו של הקול, אבל חווינו כאן במלוא העוצמה את כוחה השלילי של המילה, כוחה של המתקפה חסרת המעצורים שבאה לפתחנו ושנאלצנו להדוף", אמרה עדס.

"לרבות אמירות חסרות כל שחר שמטילות דופי ביושרם של הוועדה ושל הצוות המקצועי. כל זאת נעשה לצערי מבלי לחשוב ואפילו לרגע שמאחורי כל אלה עומדים אנחנו - כל עובדי ועד ועובדות ועדת הבחירות. כולנו אנשים בשר ודם, עובדי ציבור במלוא מובן המילה".

ח"כ דוד ביטן הקריא במסיבת העיתונאים את הודעה, מטעם נשיאות ועדת הבחירות: "נשיאות ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 המורכבת מנציגי המפלגות הגדולות בכנסת: הליכוד, יש עתיד, העובדה, הרשימה המשותפת, ש"ס וכולנו, הביעה היום בישיבת הנשיאות אמון מלא בתוצאות הבחירות ובעבודה שנעשתה לבדיקתן והבקרה עליהן".

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
בנט ושקד/ראובן קסטרו

"חברי נשיאות ועדת הבחירות, עקבו במהלך ספירת הקולות והליך הבקרה המקיף, באופן אישי, אחרי תהליך בדיקת התוצאות וקבעו חד משמעית ופה אחד שהליך בדיקת הקולות התבצע באופן מקצועי, שקוף ויסודי, והתוצאה משקפת את רצון אזרחי מדינת ישראל. הוועדה מחזקת את ידי יושב ראש הוועדה - המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון השופט חנן מלצר ואת הצוות המקצועי, ובראשם מנכ"לית ועדת הבחירות יו"ד אורלי עדס על ניהול מערכת בחירות מוצלחת".

עם פרסום תוצאות המדגמים ותוצאות האמת בבחירות, הפעילו חמ"ל במטה הימין שנועד לבדוק טעויות ואי-סדרים ברחבי הארץ. לטענת בנט ושקד, לנציגי המפלגה הגיעו דיווחים על עשרות קלפיות בהן דפוסי ההצבעה מסתמנים כלא הגיוניים. בנט פנה לציבור הרחב בעמוד הפייסבוק שלו ובעשרות קבוצות ווטסאפ, וביקש להעביר לידי המפלגה דיווחים בנושא.

נשיא המדינה מקבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים ואחת מידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
נשיא המדינה מקבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים ואחת מידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

משקיפים מטעם הימין החדש טענו לאחר הבחירות כי "דברים מוזרים מאוד קורים בוועדת הבחירות. מישהו גונב את הבחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף". ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר סיפרת הקולות כי "יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית הבהירה אתמול כי היא דוחה את טענת הימין החדש לפיה ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות. "פרסומי הימין החדש אינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת", מסרה הוועדה. "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות".

(עדכון ראשון: 11:36)

נשיא המדינה מקבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים ואחת מידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
הנשיא ריבלין עם ועדת הבחירות המרכזית, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully