וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 טרגדיות תוך שעות: תינוק מת מזיהום, בן שנה נחנק ממזון ופעוט מת לאחר ניתוח

בן שנה אושפז ביחידה לטיפול נמרץ באיכילוב בתל אביב ומת לאחר שלקה בזיהום נדיר. סבתו: "אנחנו מרוסקים ולא מעכלים". כמה שעות מאוחר יותר מת בן שלוש ממזרח י-ם לאחר שסבל מדימום לאחר ניתוח להסרת שקדים. בהמשך נחנק למוות תינוק בלוד ממרק שאכל

אור רביד

3 מקרי מוות בתוך שעות | כל הפרטים

  • תינוק בן שנה מת לאחר שלקב בזיהום חמור בבית החולים איכילוב שבתל אביב
  • בן שלוש ממזרח ירושלים מת לאחר שסבל מדימום בעקבות ניתוח שקדים
  • בן שנה נחנק למוות מאכילת מרק בבית המטפלת שלו שבלוד, המטפלת עוכבה לחקירה

תינוק בן שנה הלך לעולמו הלילה (רביעי) לאחר שלקה בזיהום חיידקי בדם. התינוק אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב שבתל אביב, ומת לאחר שהצוות הרפואי נאבק על חייו. לשכת הבריאות המחוזית כבר יצרה קשר למתן טיפול מונע עם מי שבא עמו במגע. גורם רפואי בכיר בבית החולים איכילוב אמר כי "מדובר על מקרה חריג שלא התרחש כמותו בעשור האחרון בתחום בית החולים".

"הוא היה תינוק מדהים, הצער הוא גדול", אמרה יהודית, סבתו של התינוק. "הוא היה תינוק יפה ובריא, אנחנו בשוק גדול. המשפחה מרוסקת ובהלם. רק לפני שבועיים חגגנו לו יום הולדת שנה. לפני המקרה הקשה הספיקה המשפחה לטייל ביחד בצפון, שלושה ימים לאחר הטיול מצבו החל להידרדר ואמש הוריו לבית חולים, ולצערי נקבע מותו. אנחנו מרוסקים ולא מעכלים".

ד"ר גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים דנה לילדים שבאיכילוב, מסרה בעקבות האירוע כי "אתמול בשעות הצהריים הגיע למיון ילד בן שנה וחצי עם הסיפור של מחלת חום במשך כמה ימים. בהמשך הופיעה גם תופעת של ישנוניות ופריחה. הילד קיבל טיפול אנטיביוטי, מצבו הידרדר, כולל בדיקות הדם ולכן הוא הועלה לטיפול נמרץ. שם לצערנו למרות כל המאמצים האינטנסיביים והמקסימיליים של הטיפול התומך - הטיפול לא צלח ולפנות בוקר הוא מת". לדבריה, "עדיין אין לנו זיהוי של חיידק, למרות שדי ברור שמדובר בזיהום אלים, וכדי לא לסכן את בני המשפחה וילדי הגן, ניתן להם טיפול אנטיביוטי מונע. משתתפים בצער המשפחה על האובדן הכבד".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי התבוסה: גבאי לא מתפטר אך מקדם פריימריז תוך 7 חודשים
רגע של אושר לפני השריפה: בעולם מחפשים את הצמד ששיחק בחזית הנוטרדאם
יו"ר ועדת הבחירות נגד בנט ושקד: "ניסו לערער על לגיטימיות התוצאות"

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

"הילד ביקר במיון של בית החולים איכילוב אתמול בבוקר ושוחרר כעבור זמן קצר",סיפרה לוואלה! NEWS בעלת הגן שבו שהה התינוק. "האם אמרה לי כי נתנו לילד טיפות וכי לא עשו לו בדיקות והוא שוחרר כעבור זמן קצר". עוד מספרת הגננת כי "האמא אמרה שהילד לא אכל יום קודם אך למרות זאת לא קיבל עירוי. לאחר מכן האם שבה עם בנה לבית החולים דנה באיכילוב ולאחר מכן הדרדר מצבו" .

בתוך כך, ילד בן שלוש מאזור ירושלים מת לאחר שסבל מדימום ימים אחדים לאחר שעבר ניתוח לכריתת שקדים. הבוקר הבחינו ההורים בדימום בלתי פוסק. בשלב מסוים איבד הילד את הכרתו. הוריו הבהילו אותו למוקד "טרם" בעיר, שם החלו בפעולות החייאה והזעיקו את מגן דוד אדום.

צוות ניידת טיפול נמרץ המשיכה בפעולות החייאה מתקדמות, תוך כדי הנשמה ועיסויי לב, ופינתה אותו לחדר המיון של בית החולים שערי צדק בירושלים, שם נקבע מותו.

"כשהגענו למרפאה ראינו ילד כבן שלוש מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשרופא במקום מבצע בו פעולות החייאה", סיפר פרמדיק מד"א ליאור לוי. "המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, עיסויים והנשמות תוך החדרת צינור מיוחד לקנה הנשימה והוא פונה במצב קריטי לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".

אירוע ירי בחניון גולדה, שאול המלך, תל אביב. מרץ 2017. מגד גוזני
אירוע ירי בחניון גולדה, שאול המלך, תל אביב. מרץ 2017/מגד גוזני

בלוד התרחש מקרה מוות שלישי של תינוק בימים האחרונים. תינוק בן שנה נחנק למוות לאחר שאכל מרק בביתה של המטפלת שלו. התינוק פונה לטיפול נמרץ באסף הרופא שם נקבע מותו תוך כדי פעולות החייאה.

המטפלת, אישה כבת 65, מטפלת בכמה ילדים, בהם נכדיה. מהעדות הראשונית עולה כי היא האכילה את הפעוט ואז בשלב מסוים הוא נחנק. היא הזעיקה את מד"א. כרגע היא מתושאלת על ידי שוטרי משטרת לוד. הגופה ככל הנראה תישלח לנתיחה לבקשת המשטרה. שעות אחדות לאחר המקרה, המטפל עוכבה לחקירה.

הפרמדיקים של מד"א משה גלבשטיין ואנדריי ירמייב סיפרו: "כשהגענו לבית ראינו פעוט כבן שנה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא נחנק במהלך האוכל ואיבד את הכרתו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות והוא פונה במצב קריטי תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

מתחילת 2019: חמישה ילדים מתו מחנק

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי זהו המקרה החמישי מתחילת שנת 2019 שבו ילד נחנק למוות. מאז שנת 2008 מתו 108 ילדים בישראל עקב חנק. רוב מקרי התמותה (כ-81%) היו של פעוטות בגילי 0-4. כ-42% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "אנו שולחים חיבוקים ותנחומים למשפחה. חשוב להבין שחנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה לתמותת ילדים מהיפגעות. הסיבה לכך היא שאצל פעוטות קנה הנשימה צר מאוד, ולכן מזון שנשאף עלול לחסום במהירות את דרכי האוויר. ניתן למנוע מקרים אלו על ידי הקפדה על האכלה בטוחה, כשהפעוט בישיבה ולא עוסק בכל פעילות נוספת במקביל, ונמצא כל זמן האכילה תחת השגחת מבוגר. יש לוודא שגודל המזון ומרקמו תואמים לשלב ההתפתחותי של התינוק, וכי כמות המזון מתאימה לגודל פיו של הפעוט".

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully