וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב שיצר כאוס ברכבת ישראל - והותיר את הנוסעים לבד ברציף

14.4.2019 / 15:02

מאות נוסעים התעוררו גם הבוקר לשיבושים ברכבת, ולהמשך השלכת האחריות למצב הבעייתי בין ההנהלה שקורסת תחת העומס, לוועד שמנסה למנוע התייעלות על חשבון העובדים. בעוד שהשר כץ מציע איסור על השבתת הרכבת, בוועד טוענים כי "במקום לטפל בכישלונות - מסיתים נגד העובדים"

אתר רשמי

נוסעי רכבת ישראל ממשיכים לשדר אותות מצוקה. הבוקר (ראשון) היה מוקד הדיווחים בדרום. נוסעים דיווחו על ביטולי רכבות מאשקלון צפונה ועל צפיפות בלתי נסבלת ברכבות שבכל זאת יצאו את התחנה.

בניגוד לדיווחים ברשתות החברתיות, גורם ברכבת ישראל מסר לוואלה! NEWS כי מדובר בתקלה נקודתית שהביאה לשיבושים בשתי רכבות: רכבת מבאר שבע צפונה לרעננה בקו המערבי אשר סיימה את נסיעתה בתחנת אשקלון ורכבת פרברית מאשקלון צפונה לבנימינה שבוטלה. ברכבת ישראל אומרים שהאירועים האלה הסתיימו ב-08:30, כי לא מוכרות תקלות משמעותיות אחרות כעת וכי רשת הרכבות פועלת כסדרה, עם עומסים מוכרים לשעות הלחץ של יום ראשון בבוקר.

עומסי יום ראשון הם לא הבעיה הגדולה של רכבת ישראל בימים אלה. מערך הרכבות קורס תחת הגידול הבלתי פוסק בביקושים מול מחסור בציוד, קרי קטרים וקרונות שאפשר להעלות על המסילות כדי להסיע יותר נוסעים, באופן תכוף יותר. גם מסילות נוספות מתעכבות, בין היתר בשל תהליכים סטטוטורים המתמשכים שנים. כך למשל הכפלת שתי המסילות בין חיפה לתל אביב לארבע מסילות.

עוד בנושא:
בוקר ללא רכבות: העובדים טוענים - "שמענו על השביתה מהתקשורת"
"כאוס מוחלט": הנהלת הרכבת השביתה את כל תנועת הרכבות

חיילים ואזרחים עולים לאוטובוס מחוץ לתחנת בנימינה, לאחר שנסגרה בעקבות שביתת ההנהלה. יואב איתיאל, יואב איתיאל
חיילים ואזרחים ממתינם לאוטובוס לאחר ביטול הרכבות ביום שישי/יואב איתיאל, יואב איתיאל

ובתוך כך, עובדי רכבת ישראל אינם מוכנים לשאת על גבם את תהליכי ההתרחבות וההתייעלות, ומשפטית הם מצויים בכמה סכסוכי עבודה פתוחים מול ההנהלה שלהם. גם היחסים שמחוץ לכתלי בית הדין לעבודה לא משהו. ביום שישי השביתה הנהלת הרכבת את תנועת הרכבות ברחבי הארץ לאחר שלדבריה שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, "חלו" ולא הופיעו לעבודה עם חילופי המשמרות בבוקר.

לטענת הרכבת, האחראים לא ענו לטלפונים כשביקשו להקפיצם למלא את מקומם של החולים. ההשבתה הכללית ברחבי הארץ נמשכה שעה וחצי. אלפי חיילים בדרכם הביתה לסוף השבוע היו בין הנוסעים שנפגעו. שעה ארוכה חלפה עד שהוחזרה רשת הרכבות לפעילות סדירה.

על הסיבה הנטענת להשבתה העובדים טוענים כי מדובר בדיבה. יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, הוציאה הודעה מיוחדת בה טענה כי "ועד העובדים לא הנחה את העובדים להיעדר מהעובדה ובוודאי שלא לפגוע בתנועת הרכבות". לדבריה, הנהלת החברה החליטה לעצור את הרכבות בלי שום סיבה, וכי "הכול בגלל שלא יכולה היתה למצוא שני עובדים מחליפים".

עוד באותו נושא

שוב שיבושים ברכבת: תקלות טכניות הביאו לביטול נסיעות בדרום

לכתבה המלאה

היא תמהה: "באיזה עולם מתוקן עוצרים רכבות בגלל שני עובדים?" ומסרה כי "הנהלת החברה ממשיכה באסטרטגיה שלה להסיט את האש כלפי העובדים במקום להתמודד עם הכשלונות שלה והכל על גבם של הנוסעים". היא כינתה את הסיטוציה "שערוריה" והתריסה בשר ובהנהלה, "למצות את הדין עם מי שגרם היום לעצירת הרכבות".

במוצאי שבת מסר ועד העובדים שהוא בוחן לתבוע את הנהלת הרכבת על "פרסומי השקר שלה" וטוען לגבי ההשבתה כי "מדובר היה בהחלטה חסרת אחריות שלה ולוועד העובדים לא היה בזה יד ורגל". עורכת הדין סיגל פעיל היועצת המשפטית של הוועד מסרה בהודעה כי: "מהחומרים שהועברו אלינו עד כה עולה כי יש בפרסומי הנהלת הרכבת מאתמול כדי לגבש עילה של הפרת חוק איסור לשון הרע ופרסומי כזב כנגד הוועד".

הוועדה תגיש המלצות אחרי פסח

בהמשך להנחייתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את נושא האירועים האחרונים ברכבת ישראל, פנה בר-דוד לשופט בדימוס אמנון סטרשנוב בבקשה שיעמוד בראש הוועדה. השופט סטרשנוב קיבל את בקשתו של יו"ר ההסתדרות והסכים לעמוד בראש הוועדה, שתתכנס עוד השבוע ותגיש את מסקנותיה והמלצותיה לבר-דוד מיד לאחר חג הפסח.

כל זה לא עוצר את שר התחבורה ישראל כץ מלהעלות היום את הנושא בישיבת הממשלה. ההיפך. הוא מגבה את החלטת הנהלת רכבת ישראל לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, כיוון שלטענתו ועד העובדים נקט בפעולות שעלולות לסכן את חיי נוסעי הרכבת. גורם המקורב לו אמר לוואלה!NEWS כי הוא "הולך להוביל מאבק כולל לעשיית סדר ברכבת. המנכ"ל הוחלף ועתה הולך לטפל גם בוועד העובדים".

בנימין נתניהו וישראל כץ בחנוכת מסילת רכבת השרון ברעננה. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
כץ ונתניהו ברכבת/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ
מקורביו של אילון סבורים כי שימש לשר שעיר לעזאזל, כי הוא הלך, אבל הבעיות שהובילו להסתלקותו נותרו

"הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים", אומר כ"ץ. הוא מבקש לכלול את חקיקת חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים - שיאסור שביתות בשירותים חיוניים למשק ולציבור, בהסכמים הקואליציונים הקרובים, ולחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בחוק.

"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה"ל, ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק בוררות חובה, שימנע שביתות בשרותים החיוניים", אמר השר כץ.

דירקטוריון רכבת ישראל בחר ביום רביעי שעבר את אלוף-משנה במיל' מיכה מייקסנר לתפקיד המנכ"ל הבא של רכבת ישראל, זאת לאחר פרישתו של מנכ"ל הרכבת היוצא, שחר איילון, שכיהן בתפקיד כשנתיים ושלושה חודשים. לא סוד שהוא והשר לא ראו את הדברים עין בעין. מקורביו של אילון סבורים כי שימש לשר שעיר לעזאזל, כי הוא הלך, אבל הבעיות שהובילו להסתלקותו נותרו.

"קשה לדמיין מה עובר על שדרת הניהול ברכבת ישראל, כשכל יום מחדש הם נאלצים לפתור משבר שצץ ומשבש את תנועת הרכבות. לא ניתן ליעל ולקדם את פעילות הרכבת לטובת הנוסעים כשהעיסוק המרכזי מתמקד בפתרון משברים", אמרה לוואלה!NEWS שמרית נוטמן, מנהלת קבוצת הנוסעים "בארכבת".

היא הוסיפה כי "גם העובדים בתחנות; הקופאיות, מנהלי התחנות, עובדי הביטחון והפקחים, קורסים מנטל העבודה ומהביקורת (מה גם המוצדקת) מצד הנוסעים הכועסים, שהם נאלצים להתמודד איתה באופן שוטף בחודשים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully