וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר ללא רכבות: העובדים טוענים - "שמענו על השביתה מהתקשורת"

12.4.2019 / 13:51

לאחר שהושבתה תנועת הרכבות בשל היעדר עובדים, ועד עובדי הרכבת וההנהלה מחליפים האשמות. בוועד טוענים כי לא מדובר בהשבתה יזומה, אלא בהיעדרות מוצדקת וההנהלה ניצלה את המצב. "במקום למצוא מחליפים, ההנהלה מפיצה פייק ניוז". בהנהלת הרכבת קוראים להדיח את גילה אדרעי

הנהלת הרכבת הודיעה כי תנועת הרכבת תיעצר מהשעה 8:00 בשל מחלת עובדים/צילום: חדשות 12

השביתה ברכבות - כל העדכונים

  • ועד עובדי הרכבת: "העדרות העובדים מוצדקת, הנהלת הרכבת מפיצה פייק ניוז"
  • יו"ר ההסתדרות הורה על הקמת ועדת בדיקה שתבחן את האירועים שהתרחשו הבוקר
  • הנהלת הרכבת: "גילה אדרעי נוקטת בקו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות"
  • תנועת הרכבות חזרה למסלולה
  • הנהלת הרכבת קוראת להדיח את יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי, מתפקידה
  • עד כה בוטלו כ-80 רכבות
  • יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: "יש ניסיון של ההנהלה לפגוע בי באופן אישי"

החל משמונה בבוקר היום (שישי) תנועת הרכבות הושבתה למשך כשעה וחצי, במהלכה הופסקה התנועה של כ-80 רכבות נוסעים. המהלך הוא ביוזמת הנהלת רכבת ישראל, וזאת בעקבות היעדרותם של מנהלי תנועה (פקדים) מיום העבודה בשל מחלה.

עורכת הדין סיגל פעיל המייצגת את ועד עובדי רכבת ישראל מסרה בשמם כי העדרות הפקדים מוצדקת ולא היתה סיבה להשבית את כלל תנועת הרכבות בארץ, אלא למצוא מחליפים. "הנהלת הרכבת מפיצה פייק ניוז במטרה לפגוע בעובדיה ובנציגיהם", אמרה. "המדובר בשני עובדים חולים שבמקום לגייס להם מחליפים, באופן מיידי, הנהלת הרכבת גייסה אנשי יחסי ציבור שיפרסמו חדשות כזב בתקשורת".

עוד מסרה כי "הוועד גילה את הדבר רק מהתקשורת ומיד פעל לגייס מחליפים. בתוך רבע שעה גייסו יו"ר הוועד ויו"ר סקטור התנועה בוועד, עובדים שהגיעו מיד להחליף את שני החולים". לדבריה, "לא מנהלים יחסי עבודה באמצעות התקשורת. אם הנהלת הרכבת צריכה עזרה בניהול כוח אדם, שתפנה לוועד בדרך ישירה ולא תבזבז כספי ציבור על הודעות כוזבות ועל החלטות חסרות אחריות שפוגעות בציבור כולו", מסרה.

במהלך היום פרסמה יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי הודעה מיוחדת לציבור הנוסעים ובמיוחד לציבור החיילים: "ועד העובדים לא הנחה את העובדים להיעדר מהעובדה ובוודאי שלא לפגוע בתנועת הרכבות. הנהלת החברה החליטה לעצור את הרכבות בלי שום סיבה. הכל בגלל שלא יכולה היתה למצוא שני עובדים מחליפים. באיזה עולם מתוקן עוצרים רכבות בגלל שני עובדים? הנהלת החברה ממשיכה באסטרטגיה שלה להסיט את האש כלפי העובדים במקום להתמודד עם הכשלונות שלה והכל על גבם של הנוסעים".

לקריאה נוספת:
בעקבות הסכסוך עם ועד העובדים: שיבושים יחולו בתנועת הרכבות
"הנהג אינו חש בטוב": העובדים שיבשו שוב את תנועת הרכבות
תמו העיצומים ברכבת ישראל: ההסתדרות תפנה להכרעת בית הדין

תחנת רכבת בנימינה הסגורה - 12/4. יואב איתיאל, יואב איתיאל
תחנה מושבתת, הבוקר/יואב איתיאל, יואב איתיאל

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הורה על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת שתבחן ותבדוק את האירועים שהתרחשו הבוקר בחברת רכבת ישראל. הוא עדכן כי בראש הוועדה יעמוד יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. ועד עובדי הרכבת בירך את ההסתדרות על הקמת ועדת הבדיקה לאירועים שהתרחשו הבוקר ברכבת. בעקבות ההשבתה, בכירי רכבת ישראל קוראים ליו"ר ההסתדרות להדיח את יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי מתפקידה.

שמרית נוטמן, מנהל קבוצת הנוסעים "בארכבת" אמרה הבוקר לוואלה! NEWS כי "שום תירוץ של ועד הרכבת לא יצליח להחזיר את הזמן האבוד של אלפי נוסעים היום בבוקר. נוסעים שפספסו טיסות, חיילים שנתקעו בדרך חזרה מהבסיס הביתה, ונוסעים רבים אחרים שגילו תחנת רכבת סגורה היום בבוקר, כועסים ומאוכזבים מהדרך הקלוקלת בה נלחם הוועד את מלחמתו בהנהלת הרכבת".

עוד הוסיפה כי "מנכ"ל חדש נבחר להנהלת הרכבת ובקרוב גם שר תחבורה חדש, ואנחנו הנוסעים קוראים להם להשליט סדר ולהבטיח רכבת אמינה ובטוחה לכולנו".

תחנת רכבת בנימינה הסגורה - 12/4. יואב איתיאל, יואב איתיאל
תחנה באשקלון מושבתת, הבוקר/יואב איתיאל, יואב איתיאל

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "הנהלת הרכבת מברכת על התערבות יו"ר ההסתדרות, שהורה לוועד עובדי הרכבת לשוב מיד לעבודה ולהחזיר את הפקדים שחלו ונעלמו. הנהלת הרכבת משיבה את תנועת הרכבות לסדרה, בהתאם להתייצבות הפקדים שהינם מרכיב חיוני בבטיחות הנוסעים".

עוד נמסר כי "הנהלת הרכבת פונה ליו"ר ההסתדרות, בבקשה לרסן את גילה אדרעי שנוקטת בקו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות, לצד הפעלת מעל 40 צעדים ארגוניים הפוגעים מידי יום בנוסעים. הרכבת פועלת לאפשר את הביקושים הגוברים והולכים לנסיעות ברכבת, תוך מחסור חמור בקרונות ומסילות, וגירעון כלכלי עמוק שמחייב התייעלות".

עוד נמסר כי "ההנהלה מצפה להשעיית כלל העיצומים בידי הוועד, ולחזרה מלאה לעבודה על מנת לאפשר שלושה חודשים של משא ומתן ממוקד, בתום לב, כדי לנסות ולהגיע להסכמות. ההנהלה לא תאפשר ליו"ר ועד העובדים גילה אדרעי לנהל את הרכבת. אנו רואים בעובדים נכס עיקרי שלנו והמשאב החשוב ביותר, אך לא נסכים לצעדים אלימים ופוגעניים".

(עדכון ראשון: 10:28)

רכבות בבנימינה שעצרו בתחנה והורידו נוסעים. יואב איתיאל, יואב איתיאל
רכבות עומדות בבנימינה/יואב איתיאל, יואב איתיאל

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה כי "יש ניסיון של הנהלת הרכבת לפגוע בי באופן אישי - לא הייתה כל הצדקה לעצור היום אפילו לא רכבת אחת".

עוד הוסיפה כי "הוועד לא הורה לאיש לא להתייצב לעבודה או לשבשה. להיפך. מדובר במסע הכפשה שקרי וכוזב נגד נציגות העובדים ונגדי באופן אישי. לא בכדי ההנהלה לא פנתה לבית הדין לעבודה - לא מתוך שכחה או חוסר תשומת לב של מנהלי הרכבת, אלא כי אין ולא הייתה הוראה כזו והם יודעים זאת היטב."

אדרעי שלחה מכתב לשר התחבורה ישראל כץ ולממלא מקום מנכ"ל הרכבת, אורי שריר, ובו פירטה את שאירע. "ראיתי את הפרסום השקרי שהנהלת הרכבת נחפזה להוציא בכוונה לפגוע בוועד. ולמרות שלוועד אין כל יד בעניין, מיד פעלתי למצוא עובדים חלופיים ולהשיב את העבודה לסדרה ותוך 20 דקות הצלחנו לגייס שני עובדים במקום החולים", כתבה.

"מה שקרה הבוקר מלמד אחת משתי מסקנות: או שהנהלת הרכבת מבזבזת כספי ציבור ועסוקה רק בפייק ניוז וביצירת משברי סרק כדי להשניא את עובדיה על הציבור ולפגוע בשמם הטוב, או שהנהלת הרכבת לא יודעת לנהל את העובדים. שתי המסקנות חמורות".
במכתבה, הבהירה אדרעי כי הנהלת הרכבת היא שהשביתה את התנועה וכן, ביקשה אדרעי מהנהלת הרכבת להסיר את הפרסומים "השקריים", כלשונה. וכן "להבהיר כי הנהלת הרכבת היא שהחליטה לעצור את הרכבות בגלל חוסר יכולת למצוא פתרון לזה שמתוך אלפי עובדי הרכבת, שניים חלו במקביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully