וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסכסוך עם ועד העובדים: שיבושים יחולו בתנועת הרכבות

24.3.2019 / 16:31

הנהלת הרכבת החליטה להשבית את הקו בין דימונה לב"ש, לאחר שלא יתבצעו עבודות תחזוקה ובטיחות עקב עיצומי העובדים. בנוסף, תנועת רכבות הלילה מהצפון למרכז תופסק החל ממחר. "הנהלת הרכבת לא תסכן את צוותי הרכבת, נוסעיה ותושבי האזורים הסמוכים למסילות אלה"

צילום: מתוך ה-FB של "בארכבת", עריכה: טל רזניק

תנועות הרכבות בקו דימונה-באר שבע תופסק היום (ראשון) עד להסכמת ועד העובדים לחידוש עבודות התשתית בקו - כך נמסר מרכבת ישראל. ועד העובדים משבית זה כחודש מבצעי תחזוקה חיוניים לבטיחות למסילות בכל רחבי הארץ. בדיון חירום שהתקיים בשעות האחרונות, עולה כי לא ניתן להמשיך ולהסיע רכבות בקו דימונה-באר שבע, זאת בשל התעצמות ליקויי הבטיחות שהתגלו בו.

לצד זאת, ומאותה סיבה, תופסק החל ממחר תנועת רכבות הלילה מהצפון למרכז, בקו נהריה-נתב"ג-מודיעין, בין השעות 21:00-5:00. זאת במטרה לאפשר המשך תנועת הרכבות בשאר שעות היממה.

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
"סכנה לתנועה הסדירה"/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

מהרכבת נמסר כי "הנהלת הרכבת לא תסכן את צוותי הרכבת, נוסעיה ותושבי האזורים הסמוכים למסילות אלה, מודיעה כי ללא טיפול מיידי במסילות, תתרחב הפסקת הפעילות לקווים אחרים".

בנוסף, מהרכבת נמסר כי ועד העובדים משבית זה כמה שבועות את היחידה האחראית על עריכת לו"ז הרכבות החדש שמתוכנן להתחיל כבר ביום שישי. צעד זה כבר פוגע בשירות הניתן לנוסעים, ובמידה ולא יוסר בימים הקרובים, קיימת סכנה להמשך תנועתן הסדירה של כלל רכבות הנוסעים בארץ, החל מיום ראשון הקרוב.

מוועד העובדים נמסר כי "הוועד לא נוקט בעיצומים שמשפיעים על הנוסעים. מדובר בצעד כוחני והזוי של הנהלת הרכבת אשר החליטה להשבית רכבות ללא הצדקה או צורך. מדובר באקט חסר אחריות של ההנהלה ובהחלטה חד צדדית ובריונית - הפעם כנגד הציבור. הנהלת הרכבת החליטה להשבית את קווי הרכבת ללא כל נימוק ענייני או סיבה.

בית הדין גם הנחה את ההנהלה לקיים מו"מ עם העובדים אבל במקום לעשות כן, או לחילופין לפנות לוועדת החריגים שאמורה לתת מענים במקרים דחופים/מיוחדים- מעדיפה הנהלת הרכבת להודיע על השבתת קווי רכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully