וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנהג אינו חש בטוב": העובדים שיבשו שוב את תנועת הרכבות

13.3.2019 / 14:24

למרות הודעת ההסתדרות על הפסקת הצעדים הארגוניים, ועד העובדים המשיך בעיצומים ונהגים הודיעו על מחלה. הנהלת הרכבת: "אם הצעדים הבלתי חוקיים ימשיכו לא יהיה מנוס מביטול רכבות". ועד עובדי הרכבת: הרכבות פועלות כסדרן, לא היתה הנחיה להיעדר מהעבודה. ההנהלה מחרחרת ריב

עריכה: ניר חן

למרות הודעת ההסתדרות אתמול כי הוחלט להפסיק את הצעדים הארגוניים "מתוך התחשבות בנוסעים" - ועד העובדים המשיך הבוקר (רביעי) את העיצומים. מספר נהגים הודיעו על מחלה בהודעות בווטסאפ שבהן נכתב כי "הנהג אינו חש בטוב". לטענת ההנהלה: "בפער של דקות בודדות אחד מהשני".

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה כי "ההנהלה עושה כל שביכולתה על מנת לאייש את הרכבות ולהפעילן כסדרן, בין היתר מוקפצים כוננים המיועדים לתת מענה באירועים תפעוליים אחרים". בנוסף הדגישו בהנהלה כי "אם ימשיכו על פי הודעת הוועד העיצומים במתחמי הרכבת השונים, יבוטלו כל ההדרכות גם בנושאי בטיחות וישובשו עבודות תשתית נחוצות. אם צעדי הוועד הבלתי חוקיים ימשיכו, לא יהיה מנוס מביטול רכבות נוסעים. לנוסעים מומלץ להתעדכן באתר ובאפליקציה".

מנגד, ועד עובדי הרכבת טוען כי למרות הודעת הנהלת הרכבת, רכבות הנוסעים ורכבות המטענים המטענים פועלות כסדרן וכי העיצומים בשאר אתרי הרכבת לא משפיעים על תנועת הרכבות. לדבריהם, "שוב הנהלת הרכבת בוחרת לחרחר מריבה ולהכפיש את העובדים. ההודעה של ההנהלה מנותקת מהמציאות. כל הרכבות עובדות ואין שום הנחיה של הוועד להיעדר מהעבודה". מוועד העובדים נמסר לוואלה! NEWS: "מדובר בניסיון נואש של הנהלת הרכבת להסית את הדיון מדוח מבקר המדינה החושף את כשליה".

תמו העיצומים ברכבת ישראל: ההסתדרות תפנה להכרעת בית הדין
מחריפים את המחאה: תנועת הרכבות בכל הארץ הופסקה למשך כמה דקות
במחאה על תוספת שעות נהיגה: שיבושים בתנועת הרכבות

למרות הודעת ההסתדרות, וועד העובדים ממשיך את העיצומים ופוגע בנוסעים
למרות הודעת ההסתדרות על סיום צעדי ההשבתה, חוזר הבוקר וועד העובדים לפרקטיקת ההתחלות. 
בשעה האחרונה, הודיעו מספר נהגים על מחלה, בפער של דקות בודדות אחד מהשני.. הסתדרות, אתר רשמי
"הנהג לא חש בטוב". הודעת הנהגים שנשלחה להנהלה, הבוקר/אתר רשמי, הסתדרות

לאחר שבועות של סכסוך, ההסתדרות הודיעה אמש כי הוחלט להפסיק את הצעדים הארגוניים "מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה". בעקבות ההחלטה, שהתקבלה בתום ישיבת נציגי ההסתדרות, תנועת הרכבות בארץ חודשה במלואה. עוד נמסר כי ההסתדרות תפנה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים. העובדים החליטו מוקדם יותר אתמול על עצירת כל הרכבות, מאות במספר, בכל רחבי הארץ למספר דקות.

המשבר בין הצדדים נמשך שבועות רבים, אחרי ששני הצדדים החליפו האשמות הדדיות על חוסר הרצון להגיע להסדר ולפשרה ולא הצליחו למצוא הסדר. בוועד טוענים מצדם כי ההשבתה מתוכננת בעקבות צעדי ההנהלה המנסה בכוח להוציא סידור עבודה "מסוכן בטיחותית", כלשונם. עוד הם מסרו כי הסידור "מסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים". לפני כשבועיים אישר בית הדין האזורי לעבודה את סידור העבודה החדש, שלפיו יוקצו 12 נהגים לטובת הדרכה, כפי שרצתה הנהלת הרכבת. בהמשך ועד העובדים טען כי ההנהלה הציגה שינויים קלים בסידור, שלא נותנים מענה לבעיית הבטיחות שנוצרה וליתירות הנהגים, ובשל כך פרץ סכסוך נוסף בין הצדדים

(עדכון ראשון: 10:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully