וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב שיבושים ברכבת: תקלות טכניות הביאו לביטול נסיעות בדרום

לאחר השבתת התנועה ברכבות ביום שישי עקב סכסוך בין ההנהלה לוועד העובדים, רכבת מבאר שבא לכיוון צפון עצרה את נסיעתה, ורכבת מאשקלון בוטלה. שר התחבורה יעלה בישיבת הממשלה לכלול בהסכמים הקואליציונים את חוק בוררות בשירותים חיוניים למשק, ובהם גם רכבת ישראל

שתי רכבות מאזור הדרום בוטלו; הנוסעים מתלוננים/צילום: מתוך עמוד הפייסבוק - "בארכבת"

ברכבת ישראל שוב הורגשו הבוקר (ראשון) שיבושים ותנועת כמה רכבות בוטלה. גורם ברכבת ישראל מסר לוואלה! NEWS כי מדובר בתקלה נקודתית שהביאה היום לשיבושים בשתי רכבות. רכבת מבאר שבע צפונה לרעננה בקו המערבי סיימה את נסיעתה בתחנת אשקלון. רכבת פרברית מאשקלון בוטלה. האירועים האלה הסתיימו ב-08:30. אין להם קשר להשבתה של יום שישי. לא מוכרות תקלות משמעותיות אחרות כעת. רשת הרכבות פועלת כסדרה, עם עומסים מוכרים לשעות הלחץ של יום ראשון בבוקר.

שר התחבורה ישראל כץ מתכוון להעלות היום בישיבת הממשלה את בקשתו לכלול את חקיקת חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים - שיאסור שביתות בשירותים חיוניים למשק ולציבור, בהסכמים הקואליציונים הקרובים, ולחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בחוק.

"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה"ל, ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק בוררות חובה, שימנע שביתות בשרותים החיוניים", אמר השר כץ.

עוד בנושא:
בעקבות הסכסוך עם ועד העובדים: שיבושים יחולו בתנועת הרכבות
"הנהג אינו חש בטוב": העובדים שיבשו שוב את תנועת הרכבות

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

שר התחבורה הוסיף כי "כשם שעשיתי סדר ברכבת בעבר, כך בכוונתי לעשות גם כעת. ניסיונו של ועד העובדים להחזיר את הרכבת לעידן האחיזה בשאלטר והשביתות הפראיות לא יצלח. הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן וחבריו בהסתדרות לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים, הרכבת שייכת לציבור ונעשה הכול כדי להחזירה לפעילות למען הציבור".

ביום שישי עצרה הנהלת הרכבת את תנועת הרכבות כחלק ממאבק מול העובדים. לטענת ההנהלה, שמונה מנהלי תנועה הודיעו תנועה על מחלה, ולכן לא מתאפשרת פעילות. מההסתדרות נמסר כי בהמשך להנחייתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את נושא האירועים האחרונים ברכבת ישראל, פנה בר דוד לשופט בדימוס אמנון סטרשנוב בבקשה שיעמוד בראש הוועדה. השופט סטרשנוב קיבל את בקשתו של יו"ר ההסתדרות והסכים לעמוד בראש הוועדה, שתתכנס עוד השבוע ותגיש את מסקנותיה והמלצותיה לבר דוד מיד לאחר חג הפסח.

עוד באותו נושא

"כאוס מוחלט": הנהלת הרכבת השביתה את כל תנועת הרכבות

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 17.2.2019. אמיל סלמן, הארץ
כץ/הארץ, אמיל סלמן

לפני כשבועיים אישר בית הדין האזורי לעבודה את סידור העבודה החדש, שלפיו יוקצו 12 נהגים לטובת הדרכה, כפי שרצתה הנהלת הרכבת. בהמשך ועד העובדים טען כי ההנהלה הציגה שינויים קלים בסידור, שלא נותנים מענה לבעיית הבטיחות שנוצרה וליתירות הנהגים, ובשל כך פרץ סכסוך נוסף בין הצדדים.

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה להשבתה כי "ועד העובדים בראשות גילה אדרעי לא נתן שום הנחיה או הוראה לאף מנהל תנועה להשבית שום פעילות", אמרו. "אין שביתה ואין עיצומים בעבודת הפקדים. הנהלת הרכבת החליטה לפגוע ברכבת ובנוסעים כדי לייצר משבר מבויים ופיקטיבי".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully