וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האהבה לאדמה ולטבע פשוט שאבו אותו": יונתן מת במסע אל הר הגעש

19.5.2019 / 13:09

יונתן גורן הוא בן ה-32 שנהרג בסוף השבוע האחרון כשטייל באזור הר הגעש יאימה בצ'ילה. "בשתי מילים - לב גדול", מספר עליו חברו אביתר. "אדם שאהב מאוד לראות עולם וטייל בלי הפסקה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן גורן על הר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הלכנו לישון בידיעה שיונתן פונה לבית חולים במצב קשה, אז קיבלנו את ההודעה הקשה מצ'ילה. הכאב ממש גדול, מנסים לעכל ולא ממש מצליחים", כך סיפר בצער היום (ראשון) אביתר, חברו הקרוב של יונתן גורן, המטייל הישראלי בן ה-32 שמת מפצעיו בסוף השבוע לאחר שנפגע באורח קשה במהלך טרק שערך על אדמת צ'ילה, בדרכו להר הגעש יאימה.

בעת המסע להר הגעש, כשהיה באזור מושלג בשמורת קונגיגיו, שיגר גורן קריאת מצוקה בטלפון הלווייני שלקח איתו למסע, אולם בשל תנאי מזג האוויר הקשים, צוות החילוץ ששוגר אל גורן הצליח לאתר אותו ללא הכרה ובגובה של 2,100 מטרים כשהוא סובל מכוויות קור והיפותרמיה רק שעלה הבוקר. למרות ניסיונות של הצוות הרפואי המקומי להציל את חייו של גורן מותו של גורן נקבע ביום שישי לפנות בוקר.

עוד בוואלה! NEWS:
שלח אותות מצוקה מהטרק: מטייל ישראלי בן 33 נהרג בצ'ילה
נקבע מותה של ישראלית נוספת שנפצעה בהתהפכות הסירה בצ'ילה
צ'ילה: שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה בדרום המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן גורן וחבריו בארוחה משותפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מנסים לסייע להורים של יונתן וכולנו עסוקים במנהלות בניסיון להבין איך ומתי יחזירו את יונתן לארץ", סיפר החבר אביתר על הרצון לעזור למשפחה למרות הצער.

על האסון שאירע בטיול הוסיף כי "הוא יצא לטרק של יום, יום לא קל, יודעים שהוא לחץ על לחצן מצוקה, יודעים שניסו לתקשר איתו ולא הצליחו, יצא צוות חילוץ באופן מיידי בניסיון להגיע אליו, אבל בגלל תנאי מזג האוויר לא הצליח להגיע אליו, ורק בבוקר שעלה האור צוות החילוץ התקדם לכיוון שלו ושהגיעו אליו מצאו אותו ממצב קשה. היו שם טמפרטורות מאוד נמוכות והוא פונה במסוק אל בית החולים".

עוד באותו נושא

שלח אותות מצוקה מהטרק: מטייל ישראלי בן 33 נהרג בצ'ילה

לכתבה המלאה

"טייל בלי הפסקה"

אביתר, שגדל עם יונתן ברחובות, הביע צער רב וסיפר עליו ועל החברות שלהם מהבית: "אנחנו חבורה גדולה מהבית ברחובות, חברים ותיקים 17-18 שנה, יונתן מאוד אהב טיולים, מאוד אהב לעשות טרקים, זאת הייתה האהבה הכי גדולה שלו, הוא היה טיילן מאוד מנוסה, הכי מנוסה בחבר'ה, אדם שאהב מאוד לראות עולם, הוא טייל בלי הפסקה. הוא יצא למסעות באופן עצמאי ולבד, הכיר שמה אנשים וטייל איתם".

"בן אדם שקט עם לב ענק", המשיך לספר אביתר. "החברים שהקיפו אותו היו מאוד חשובים לו. בכל נקודה במסעות שלו, גם שהוא טייל בפסגות הכי גבוהות לבד וגם שהיה בחברת אנשים, הוא תמיד דאג למחוות קטנות לאנשים שהוא אהב. אם זה ימי הולדת של חבר קרוב ויונתן באמצע טרק, אז הוא צילם לו משהו באמצע המסע שלו וברגע שהוא התחבר לרשת הוא ישר שלח לו את זה. יונתן יצא לטיול הזה לפני שלושה חודשים, טיול שהוא מאוד חיכה לו, אחרי שהוא סיים תואר שני שהוא עבד עליו מאוד קשה, בגיאו-פיזיקה באוניברסיטת תל-אביב. האהבה לאדמה ולטבע פשוט שאבו אותו, גם בלימודים הוא למד לימודים שקושרים לטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully