וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותה של ישראלית נוספת שנפצעה בהתהפכות הסירה בצ'ילה

אחרי מותן של גלילה ביטון ודינה פורת בתאונת השיט, בבית החולים במדינה מתה מפצעיה דליה רונן, מטיילת נוספת. מחקירת המשטרה עולה כי הסירה התנגשה במזח מסיבה שאינה ברורה. במצבם של חלק מהפצועים חל שיפור

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בבית החולים בצ'ילה נקבע מותה של ישראלית נוספת שנפצעה בתאונת השיט בנהר הסראנו שבצ'ילה. ההרוגה היא דליה רונן. זאת, לאחר שגלילה ביטון בת ה-62 מנשר ודינה פורת בת ה-70 מרשפון נהרגו ביום ראשון אחרי שהסירה התהפכה סמוך לשמורת הטבע המפורסמת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה. בתאונה נפצעו עוד 13 ישראלים נוספים, כולם בשנות ה-60 וה-70 לחייהם.

דליה רונן הדריכה ביד ושם בשמונה השנים האחרונות. מאשה פולק רוזנברג, מנהלת מחלקת הדרכות חינוכיות בבית הספר הבין לאומי להוראת השואה, יד ושם סיפרה: כי "דולי (דליה) הגיעה להדריך לאחר שנים ארוכות של הוראה והנחיית מורים. עם יציאתה לפנסיה בחרה לפתוח בקריירה חדשה כמדריכה קבוצות נוער, סטודנטים, מורים וצעירים ביד ושם".

פולק רוזנברג הוסיפה כי "היא נהנתה מאוד לעבוד עם צעירים והייתה בעלת סקרנות אין סופית לאתגרים חדשים, נושאי לימוד חדשים ובעיקר לעבודה בקרב צוות צעיר שהייתה לחלק בלתי נפרד ממנו. מלאת חיות, אנרגיה אינסופית, הומור והומור עצמי. בן אדם בלי גיל שהיה עבורנו מופת של חיות, אנושיות ואהבה. היא תחסר לכולנו מאוד".

עוד בנושא:
"זה היה נורא, דם וצעקות": הדקות שאחרי התהפכות הסירה בצ'ילה
צ'ילה: שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה בדרום המדינה

ספינת הצלה בצ'ילה לישראלים שנפצעו בהתהפכות סירה. צילום מסך, אתר רשמי
סירת החילוץ סמוך לזירת התאונה/אתר רשמי, צילום מסך

ממשפחתה נמסר כי "דולי הייתה אדם דינמי, מלא חיים. עבדה עד צאתה לטיול ב'יד ושם', השתתפה עם בעלה אסף בקבוצת טיולים, והייתה אישה בריאה וחיונית. הנחמה היחידה היא שנפטרה לאחר שבועיים בהם הייתה שמחה ומאושרת. המשפחה כעת מתרכזת בטיפול בבעלה של דולי, אסף, שגם הוא בין נפגעי התאונה הנוראית".

קונסול ישראל בצ'ילה ליאון סוויסה מסר שלשום כי מצבם של חלק מהפצועים נמצא במגמת שיפור. הקונסול עבר ביום ראשון בין בתי החולים בשתי הערים, ביקר את הפצועים והתעדכן אצל אנשי הרפואה וההצלה המקומיים. בנוסף נציגי חברת הטיולים שארגנה את המסע, חברת ביטוח, ומד"א הגיעו לפני יומיים לצ'ילה, לצד בני משפחות הפצועים. שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, שוחח עם מושלת האזור והודה לה על הסיוע הרב שמספקות הרשויות המקומיות לנפגעי האירוע.

עוד באותו נושא

פצועי הטרגדיה בצ'ילה מנסים להתאושש: "כולם מפוחדים ומבוהלים"

לכתבה המלאה
דליה רונן, המטיילת ההישראלית, שנפטרה במהלך טיול מאורגן בצ'ילה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
ההרוגה השלישית בצ'ילה, דליה רונן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

לדברי הקונסול, "על פי תוצאות חקירת המשטרה, כרגע מה שהם יודעים זה שהסירה שטה ואז זזה ימינה, הם עדיין לא מצליחים להבין למה. היא התנגשה במזח מצד ימין וכתוצאה מההתנגשות אנשים קיבלו את המכות. המשטרה עדיין לא מצליחה להבין מה גרם לסטייה, הנהג יחסית בסדר כי הוא עף למים והוא לא קיבל מכות בסירה עצמה".

פרמדיק מד"א יובל אופק, ששהה ברזיל וחצה לצ'ילה כדי לטפל בפצועים, אמר כי רמת הרפואה במדינה סבירה וכי הם מקבלים יחס ראוי. "הם מבוהלים ומפוחדים נורא", סיפר. "צריך לזכור שמדובר באנשים לא צעירים שעברו אירוע לא פשוט בכלל".

(עדכון ראשון: 11:06)

המיקום של הפצועים הישראלים בהתהפכות סירה בצ'ילה, גוגל מפס. צילום מסך, אתר רשמי
מיקום התאונה/אתר רשמי, צילום מסך
דינה פורת וגלילה ביטון ההרוגות בטיול בצ'ילה, פברואר 2019. עיבוד תמונה
ביטון ופורת. ההרוגות בתאונה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully