וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה נורא, דם וצעקות": הדקות שאחרי התהפכות הסירה בצ'ילה

24.2.2019 / 18:47

שלמה מראשון לציון היה על הסירה בה נהרגו גלילה ביטון ודינה פורת, והוא שבר את ידו בהתהפכות. "הנהג בסירה טס במהירות עצומה. שמעתי בום אדיר, ונכנסנו בעץ", הוא משחזר. בתאונה נפצעו 14 ישראלים, בהם ארבעה במצב קשה

זירת התאונה בצ'ילה 24 בפברואר 2019. אתר רשמי
"איבדתי את ההכרה, ראיתי חושך". זירת התאונה בצ'ילה/אתר רשמי

"ראיתי אנשים שכובים אחד על השני עם דם, צועקים. זה היה מראה מחריד". כך משחזר היום (ראשון) שלמה, בן 71 מראשון לציון, שנפצע בהתהפכות הסירה בצ'ילה, בה נהרגו גלילה ביטון מנשר ודינה פורת מרשפון. "הנהג בסירה טס במהירות עצומה. שמעתי בום אדיר, ונכנסנו בעץ. איבדתי את ההכרה, ראיתי חושך. כשהתעוררתי כולם שכבו אחד על השני. זה הדבר היחיד שאני זוכר".

שלמה סובל שבר ביד ימין, ומחובר לאינפוזיה בבית חולים מקומי. אשתו שטיילה איתו נפצעה גם היא, וצלעותיה שבורות. "אני נקרא פצוע קל", הוא מוסיף, "הפצועים קשה הועברו במסוק לבתי חולים אחרים".

הידיעה על דבר מותן של שתי ההרוגות באסון התקבלה בסביבתן בתדהמה ובאבל כבד. בתאונת השיט בנהר הסראנו, סמוך לשמורת הטבע המפורסמת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה נפצעו 14 ישראלים נוספים, בשנות ה-60 וה-70 לחייהם .מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הלב מסרב להאמין": גלילה ודינה נהרגו בהתהפכות הסירה בצ'ילה
אוסטרליה עצרה מנקה שעבדה כסוכנת חשאית במשטר פינושה בצ'ילה
נרצח בגז חרדל וחומר כימי: תעלומת מותו של הנשיא נפתרה אחרי 36 שנה

זירת התאונה בצ'ילה 24 בפברואר 2019. אתר רשמי
"הנהג בסירה טס במהירות עצומה. שמעתי בום אדיר, ונכנסנו בעץ". הסירה שהתהפכה בצ'ילה/אתר רשמי

ליאון סוויסה, קונסול ישראל בצ'ילה סיפר לוואלה! NEWS כי הגיע לבתי החולים וביקר אצלך הפצועים הישראלים. "הגעתי הבוקר לפונטה ארנה, ביקרתי בשני בתי חולים, יש פצועים קשה בכל בית חולים שביקרתי, סובלים משברים בכל הגוף חלק בצלעות ברגליים חלק בגב עכשיו בדרך לפוארטו נטלה, שם נמצאים מרבית הפצועים, ושתי הגופות שכרגע עוברות נתיחה".

לדברי סוויסה החקירה בעיצומה ועוד מספר שעות יקבל את תוצאותיה. מה שעד כה ידוע הוא כי "קבוצה של בני שישים היו בשמורה של דל פיינה אחד היעדים הכי מתוירים בצילה ויצאו לשייט בנהר. מסיבה לא ברורה הסירה התנגשה במשהו שהיה במיים. בהתנגשות הנוסעים עפו קדימה ואז עפו אחורה ונשארו בסירה וזה מה שגרם לשברים. הנהג היה מישהו מקומי שחברת הטיולים לקחה. לא לא מדובר ברפטינג או ספורט אקסטרים, לא ברור איך זה קרה. אחת הפצועות אמרה שלא ברור להם איך קרתה ההתנגשות, לא היה משהו שהכין אותם לזה".

ביטון, בת 62 מנשר, הייתה מנהלת לשכת ההנהלה במרכז הרפואי כרמל. "קיבלנו הבוקר את הידיעה הקשה על מותה של גלילה ביטון שהייתה מנהלת לשכת ההנהלה בחמש השנים האחרונות. גלילה עבדה בבית החולים 20 שנה, היא ליוותה כמנהלת הלשכה שלי מאז שאני פה. היא הייתה יד ימיני", ספד לביטון מנהל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג. "היא הייתה חרוצה, מסורה, אנושית, לבבית וחמה".

"היא האירה את סביבתה והיא תחסר לנו מאוד. מפה אני רוצה לשלוח את תנחומיי לבני משפחתה על האסון הכבד שפקד אותם", הוסיף ד"ר גולדברג.

עוד באותו נושא

"הלב מסרב להאמין": גלילה ודינה נהרגו בהתהפכות הסירה בצ'ילה

לכתבה המלאה
דינה פורת וגלילה ביטון ההרוגות בטיול בצ'ילה, פברואר 2019. עיבוד תמונה
"הלב מסרב להאמין". דינה פורת/עיבוד תמונה

בתה של דינה פורת כתבה עליה בפייסבוק, "אמי האהובה, דינה פורת, נהרגה בתאונת הסירה בצ'ילה. אבא פצוע. הלב מסרב להאמין", כתבה נטע פורת ציפורי.

בנותיה עדי ונטע סיפרו כי היא הייתה בין היתר מורה לאנגלית ועבדה במשק, "ומעל הכל הייתה סבתא", אשר "אין אחד בכל העולם הזה שיכול להגיד עליה משהו רע". הן סיפרו על המפגש האחרון: "באנו להיפרד כל הנכדים, להגיד טיסה נעימה, ולאמא יש קטע שהיא מתרגשת מאוד בקלות, והפעם היא בכתה מלא". לדבריהן, התאונה קרתה ארבעה ימים לאחר שהוריהן נחתו בצ'ילה, ואביהן שבר בתאונה שתי צלעות ונמצא בהכרה. "לכולם היה לה זמן. לבן דוד שנפצע בחדר כושר היה לה זמן, לשכנים היה לה זמן, לנכדים שלה, לכולם. הייתה מלאת חברים". פורת הותירה אחריה בעל, ארבעה ילדים ושבעה נכדים.

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully