וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצח בגז חרדל וחומר כימי: תעלומת מותו של הנשיא נפתרה אחרי 36 שנה

אחרי חקירה שנמשכה 15 שנה, קבע בית משפט בצ'ילה עונשי מאסר לשישה סוכנים של משטר פינושה, שהרעילו את אדוארדו פריי ב-1982. באותה תקופה הוא הוביל את האופוזיציה נגד הרודן, שניצל את אשפוזו כדי להרוג אותו

נשיא צ'ילה אדוארדו פריי. AP
מחליפו נרצח בהפיכה. הנשיא לשעבר אדוארדו פריי/AP

בית משפט בצ'ילה גזר אתמול (רביעי) עונשי מאסר על שישה סוכנים לשעבר במשטרו של הרודן אוגוסטו פינושה, שהיו מעורבים ברצח של הנשיא לשעבר אדוארדו פריי ב-1982. עונשיהם נגזרו אחרי חקירה של 15 שנים, שבהן הוצאה פעמיים גופתו של הנשיא מהקבר כדי לבחון את הממצאים הפורנזיים. השישה, שעונשם נע בין שלוש לעשר שנות מאסר, הורשעו בהרעלה אחרי "התערבות כירורגית". עורכי הדין מטעם משפחתו של פריי שיבחו את גזר הדין כ"היסטורי".

פריי, שכיהן כנשיא בין 1964 ל-1970, מת בגל 71 מזיהום פתאומי בינואר 1982 אחרי שאושפז לטיפול בבקע. זה קרה בתקופה שבה הוא ומפלגתו הנוצרית-דמוקרטית הפכו לאופוזיציה המשמעותית ביותר למשטר הצבאי, שנתמך על ידי ארצות הברית, עם הפגנות ראשונות נגד המשטר בתחילת שנות ה-80. פינושה עלה לשלטן בהפיכה צבאית אחרי שסלבדור איינדה, יורשו של פריי, נרצח ב-11 בספטמבר 1973. משטרו נפל רק ב-1990 עם שובו של הדמוקרטיה.

שליט צ'ילה לשעבר גנרל אוגוסטו פינושה. AP
משטרו אחראי לעינויים רבים. הגנרל פינושה/AP

גופתו של פריי הוצאה מהבקר בפעם השנייה ב-2016 כדי לקבוע כיצד ניתן לו הרעל - מנה קטנה של גז חרדל ותליום. השופט שלח את הרופא פטריסיו סילביה גארין לעשר שנות מאסר בגין הזרקת הרעל שגרם למותו של הנשיא לשעבר. רופא אחר, פדרו ולדיביה, נשלח לחמש שנות מאסר בשל מעורבותו בהרעלה. המורשעים הנוספים היו לוסי וסרה ארנסיביה, נהגו לשעבר של הנשיא, וסוכן המודיעין ראול לילו גוטיירז, שנשלחו לשבע שנות מאסר; והלמר רוזנגרג וסרג'יו גונזלס, שני רופאים המתחמים במתן סמי הרגעה שניסו לטייח את הרצח, נשלחו לשלוש שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully