וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה עצרה מנקה שעבדה כסוכנת חשאית במשטר פינושה בצ'ילה

אדריאנה ריבאס בת ה-66 מבוקשת להסגרה בארצה, שם היא מואשמת במעורבות בחטיפות בתקופת הדיקטטורה הימנית. היא נמלטה פעמיים ממולדתה, ונעצרה בתום הליך שנמשך חמש שנים. "הם היו צריכים לשבור אנשים", אמרה בעבר על התקופה

עריכה: תומר לוי

הרשויות באוסטרליה עצרו אזרחית צ'ילה בסידני המבוקשת בארצה בשל חלקה בחטיפות שאירעו בתקופת הדיקטטורה של הרודן אוגוסטו פינושה. אדריאנה ריבאס, בת 66, נעצרה ביום שלישי והופיעה בפני בית משפט דרך שיחת וידאו, ובקשתה לשחרור בערבות נדחתה. הדיון הבא בבקשה של סנטיאגו להסגירה יתקיים ב-1 במרץ.

דובר מטעם לשכת התביעה הכללית של אוסטרליה מסר כי היא נעצרה לבקשת צ'ילה, שדורשת להעמידה לדין בגין עבירות חטיפה חמורות. היא עבדה בשירותי המודיעין של צ'ילה, אך ברחה לאוסטרליה ב-1978 ועבדה כמנקה וכמטפלת. היא נעצרה ב-2006 בצ'ילה, אך הצליחה לחזור לאוסטרליה כששוחררה בערבות.

היא עבדה עבור מנואל קונטררס, ראש המשטרה החשאית הידועה לשמצה, שהייתה חלק משירותי המודיעין. בין היתר, היא מואשמת בתכנון החטיפה של מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ויקטור דיאס, שנעלם כמו אלפי פעילי שמאל נוספים בתקופת הדיקטטורה הימנית, שנמשכה מ-1973 ועד 1990.

לקריאה נוספת על משטר פינושה
נרצח בגז חרדל וחומר כימי: תעלומת מותו של הנשיא נפתרה אחרי 36 שנה
אזרח צ'ילה נעצר אחרי שהתוודה בתכנית רדיו: "הוצאתי אנשים להורג"

תעודת סוכן מהמודיעין של צ'ילה של אדריאנה ריבאס. אתר רשמי
מכחישה שהיא הייתה מעורבת בחטיפות. תעודת הסוכנת של ריבאס/אתר רשמי

בריאיון שהעניקה ב-2013 היא הכחישה כי היא אחראית לחטיפות בתקופת הדיקטטורה, אבל היא הגנה על השימוש בעינויים ואמרה כי אלו היו הכרחיים. "הם היו צריכים לשבור אנשים, זה קרה בכל העולם, לא רק בצ'ילה", אמרה ריבאס.

אדריאנה נאברו, שמייצגת קרובי משפחה של חלק מהקורבנות, אמרה כי הידיעות על מעצרה התקבלו ב"אנחת רווחה ושביעות רצון" מצדם. לדבריה, נציגי המשפחות ופעילי זכויות אדם באוסטרליה סיפקו מידע לרשויות בצ'ילה בתהליך שנמשך זה חמש שנים.

יותר מ-3,000 בני אדם "נעלמו" במהלך שנות הדיקטטורה של פינושה, וככל הנראה נרצחו על ידי החונטה הצבאית. אלפים אחרים אולצו לצאת לגלות או שנכלאו במחנות מעצר חשאיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הרשויות באוסטרליה עצרו אזרחית צ'ילה המבוקשת בארצה בשל פשעים שביצעה בתקופת הרודן פינושה. רויטרס
"זה קרה בכל מקום". ריבאס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully