וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ממשיך לחדד עמדות: "חייבת להיות הסכמה עם רה"מ על עזה"

18.5.2019 / 17:47

יו"ר ישראל ביתנו פירט בפייסבוק את דרישותיו בנוגע לשינוי המדיניות מול חמאס כתנאי לחתימה על ההסכמים הקואליציוניים, גם אחרי ששוחחו עם נתניהו. "אסור לנו לטמון את הראש בחול ולאפשר חיזבאללה בגבול הדרומי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

יום אחרי ששוחח עם ראש הממשלה על המגעים הקואליציוניים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ממשיך לחדד עמדות. בפוסט שכתב היום (שבת) בחשבון הפייסבוק שלו הוא פירט את דרישותיו בנוגע לשינוי המדיניות מול חמאס ברצועת עזה כתנאי לחתימה על ההסכמים.

"נאמר במקורות ש'אין חכם כבעל ניסיון', ומניסיוני האישי אני עומד על כך שחייבת להיות הסכמה מרבית בין ראש הממשלה לשר הביטחון על האתגרים והיעדים בכל מה שנוגע לביטחונה של מדינת ישראל, כולל הסכמה בסיסית מהו ה- END GAME לגבי רצועת עזה", הצהיר ליברמן. "אף אחד לא ישלח את חיילנו לכבוש לא את רצועת עזה ולא את דרום לבנון על בסיס הסכמים קואליציוניים, אלא אך ורק על בסיס מודיעין וחוות דעתם של הרמטכ"ל, ראש שב"כ וראשי מערכת הביטחון האחרים".

עוד בנושא המו"מ הקואליציוני:
לשכת רה"מ: נושא החסינות - לא חלק מההסכמים הקואליציוניים
התיקים לא קרסו, ההבטחות כן: כשמשחק השעונים של נתניהו נחשף
סער נגד חוק החסינות: "יפגע בליכוד - ולא יועיל לראש הממשלה"

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
הציב דרישות למו"מ הקואליציוני. ליברמן/ראובן קסטרו

לדברי ליברמן, מדינת ישראל "מאפשרת עוד ועוד העברות כספים לרצועת עזה. אני לא מדבר על המשמעות הערכית, ועל השאלה האם זה פרוטקשן או לא. אבל המשמעות המעשית היא שממשלת ישראל מאפשרת שדרוג דרמטי במעמד של החמאס והג'יהאד האיסלאמי בקרב הציבור הפלסטיני, כולל ביהודה ושומרון עם כל ההשלכות לכך. המשמעות השנייה היא היכולת להגדיל את הסד"כ ולגייס יותר ויותר צעירים לשורות ארגוני הטרור. המשמעות השלישית היא קפיצה ברמת ההתעצמות, בכמות הרקטות שמיוצרות יום יום ברצועת עזה".

ליברמן הוסיף כי "מאז מבצע 'צוק איתן' הסד"כ של החמאס והג'יהאד האיסלאמי גדל באופן משמעותי, כמו גם כמות הרקטות שעומדות לרשותם היום ומספר הרקטות לייצור עד סוף שנת 2019. זה כבר לא אותם קסאמים פרימיטיביים, אלה רקטות עם רש"ק, טווח ודיוק שחייבים להטריד את מנוחתנו. אסור לנו לטמון את הראש בחול ולאפשר 'חיזבאללה בגבול הדרומי'".

אחרי שליברמן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, אמרו גורמים בליכוד כי טרם הושגו הסכמות בין הצדדים. במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, יו"ר ישראל ביתנו הציב חמש דרישות לפני שיחדש את המשא ומתן עם הליכוד, ובראשן עמדה בלתי מתפשרת כלפי שינויים בחוק הגיוס. ליברמן דרש בין היתר לקבל את תיקי הביטחון והקליטה וכן ראשות ועדת הפנים, ביטול בדיקות דנ"א לעולים ופנסיות תקציביות. ביום חמישי מסרו גורמים בישראל ביתנו כי ליברמן "דורש הסכם כתוב וברור על המדיניות ברצועת עזה, שיהיה ברור שמשנים כיוון מהסדרה להכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully